POMOC PUBLICZNA DLA PRZEDSIĘBIORCÓW I JEJ NADZOROWANIE.
książka
Wydawnictwo PWN |
Oprawa miękka |
Opis produktu:
Przedsiębiorcy prowadzący działalność gospodarczą zarówno w Polsce, jak i w innych rozwiniętych lub rozwijających się krajach niekiedy zmagają się z poważnymi trudnościami finansowymi. Państwo w ściśle określonych ustawowo warunkach udziela im wsparcia o charakterze systemowym, tj. powszechnym, odnoszącym się do całej gospodarki, bądż selektywnym, tj. przeznaczonym tylko dla tych, których działalność ma szczególne społeczno-gospodarcze znaczenie. Komentowana ustawa reguluje drugi z wymienionych aspektów ingerencji państwa w mechanizmy wolnego rynku, czyli udzielanie pomocy publicznej bądż w ramach programów pomocowych, bądż indywidualnie. Autorka - radca prawny, specjalizująca się w prawie konkurencji - szczegółowo omawia warunki dopuszczalności udzielania pomocy publicznej: ogólne, czyli takie, które muszą być spełnione w każdym wypadku udzielania pomocy, niezależnie od jej przeznaczenia, oraz szczególne - odnoszące się do pomocy regionalnej, horyzontalnej oraz udzielanej w sektorach uznanych za wrażliwe. Omówione też zostały zasady udzielania pomocy oraz jej nadzorowanie przez Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Publikacja niniejsza jest niezbędną lekturą dla wszystkich przedsiębiorców oraz adwokatów, radców prawnych i urzędników zajmujących się prawem konkurencji.
Szczegóły |
Dział: | Książki |
Wydawnictwo: | PWN |
Oprawa: | miękka |
Wprowadzono: | 17.03.2004 |