książka
Wydawnictwo Instytut Badań Literackich PAN |
Oprawa twarda w obwolucie |
- Dostępność niedostępny
Opis produktu:
Lidia Amejko nie rozstaje się z metafizycznymi i etycznymi dążeniami modernizmu, choć w literackim poprawianiu świata towarzyszy jej późnonowoczesna melancholia niespełnienia.W swoich dramatach podąża śladem Jacques`a Derridy, by tak jak on utekstowioną i zmediatyzowaną rzeczywistość naszych czasów uczynić sensowniejszą poprzez językową dekonstrukcję utrwalonych przeświadczeń, głębszą poprzez oryginalną interpretację kanonicznych tekstów, lepszą ? poprzez otwarcie na innych ludzi, i pełniejszą, bo wzbogaconą o żywą obecność duchów przeszłości.
Wielką problematykę filozoficzną podejmuje lekko, z humorem, bez oglądania się na bieżące mody artystyczne i na przekór dominującym tendencjom.
Jacek Kopciński, ze wstępu
Jacek Kopciński - historyk literatury i krytyk teatralny, profesor w Instytucie Badań Literackich PAN, gdzie kieruje Ośrodkiem Badań nad Polskim Dramatem Współczesnym, wykładowca UKSW, redaktor naczelny miesięcznika Teatr. Jest autorem monografii Gramatyka i mistyka. Wprowadzenie w teatralną osobność Mirona Białoszewskiego (Warszawa 1997) oraz Nasłuchiwanie. Sztuki na głosy Zbigniewa Herberta (Warszawa 2008), dwóch tomów szkiców teatralnych (Którędy do wyjścia?, Warszawa 2002; Powrót ?Dziadów?, Warszawa 2016). W latach 2012?2013 opracował i wydał dwutomową antologię Trans/formacja. Dramat polski po 1989 roku. Jest także pomysłodawcą i redaktorem naukowym serii ?Dramat Polski. Reaktywacja?. Ostatnio opublikował tom interpretacji polskich dramatów współczesnych Wybudzanie (Warszawa 2018).
Szczegóły | |
Dział: | Książki |
Wydawnictwo: | Instytut Badań Literackich PAN |
Oprawa: | twarda w obwolucie |
Okładka: | twarda |
Wprowadzono: | 22.01.2021 |