SPRAWDŹ STATUS ZAMÓWIENIA
POMOC I KONTAKT
Ulubione
Kategorie

Z empirycznych badań wybranych zagadnień...

O Akcji

Akcja Podziel się książką skupia się zarówno na najmłodszych, jak i tych najstarszych czytelnikach. W jej ramach możesz przekazać książkę oznaczoną ikoną prezentu na rzecz partnerów akcji, którymi zostali Fundacja Dr Clown oraz Centrum Zdrowego i Aktywnego Seniora. Akcja potrwa przez cały okres Świąt Bożego Narodzenia, aż do końca lutego 2023.
Dowiedz się więcej
  • Nowość
    image-nowość

książka

Wydawnictwo Wydawnictwa AGH
Data wydania 2025
Oprawa miękka
  • Wysyłamy w 24h - 48h

Bestsellery z książek

Nowości z książek

Opis produktu:

Monografia zawiera rozdziały o dość zróżnicowanej tematyce. Ich wspólnym mianownikiem są metody ilościowe, głównie ekonometryczne, wykorzystywane w obliczeniach przez autorów. W pracy dominują tematy z zakresu ekonomii i finansów, zarządzania, a także bliskiej naukom ekonomicznym psychologii zarządzania.

Beata Basiura i Iwona Skalna w rozdziale pierwszym porównały wydajność modeli ARIMA i sieci neuronowych w prognozowaniu wybranych indeksów giełdowych, podkreślając ich mocne strony i ograniczenia. Zadaniem analizy badawczej przedstawionej w rozdziale Marii Katarzyny Grzegorzewskiej i współautorów było zwrócenie szczególnej uwagi na problem mobbingu w miejscu pracy. Zawarta w publikacji analiza zjawiska została wsparta wynikami badań ankietowych wykonanych i opracowanych przez autorów. Artur Machno w trzecim rozdziale starał się przedstawić rzeczywisty wpływ rozmaitych działań na popyt, przeanalizował różne typy interakcji w systemach przyczynowych i pokazał ich znaczenie dla zrozumienia wpływu zmiany ceny i promocji na popyt. Celem rozdziału czwartego napisanego przez Krzysztofa Posłusznego była identyfikacja pojęcia konkurencyjności sektorowej, wskazanie podstawowych problemów analizy na tym poziomie agregacji oraz zaproponowanie wskaźników mierzących konkurencyjność sektorową na podstawie dostępnych zbiorów danych. Dubravko Sabolić w rozdziale piątym wskazał, że szybka integracja odnawialnych źródeł energii (OZE) z sieciami elektroenergetycznymi stanowi przełomowy krok w kierunku realizacji globalnych celów dekarbonizacji, ale jednocześnie wprowadza istotne wyzwania związane z dynamiką rynku i ramami regulacyjnymi. Celem ostatniego rozdziału, autorstwa Juranda Skrzypka, jest zwiększenie wiedzy na temat mechanizmów prowadzących do efektu odbicia w zakresie poprawy efektywności energetycznej, autor ukazał metodę pomiaru efektu odbicia oraz zakreślił podejścia do modelowania omawianego efektu w wiodących nurtach ekonomii. Podkreślił także konieczność włączenia modelowania efektu odbicia do analiz wykonywanych na potrzeby dokumentów strategicznych kształtujących przyszłość polskiego systemu energetycznego.

Produkt wprowadzony do obrotu na terenie UE przed 13.12.2024

S
Szczegóły
Dział: Książki
Promocje: nowości
Kategoria: Nauki społeczne,  Socjologia
Wydawnictwo: Wydawnictwa AGH
Wydawnictwo - adres:
wydaghsklep@agh.edu.pl , wydaghsklep@agh.edu.pl , 30-059 , Al. Mickiewicza 30 , Kraków , PL
Oprawa: miękka
Rok publikacji: 2025
ISBN: 9788368219364
Wprowadzono: 17.05.2025

RECENZJE - książki - Z empirycznych badań wybranych zagadnień... - PRACA ZBIOROWA

Zaloguj się i napisz recenzję - co tydzień do wygrania kod wart 50 zł, darmowa dostawa i punkty Klienta.

0/5 ( brak ocen )
  • 5
  • 4
  • 3
  • 2
  • 1

Wpisz swoje imię lub nick:
Oceń produkt:
Napisz oryginalną recenzję: