Gry na PS4, XBOX ONE, PC - gry komputerowe | Gandalf.com.pl
SPRAWD殴 STATUS ZAM脫WIENIA
POMOC I KONTAKT
Ulubione
Kategorie

Gry komputerowe

Czy jest na Sali kto艣, kto nigdy nie mia艂 do czynienia z grami komputerowymi? Raz w tygodniu, godzin臋 dziennie, non stop z przerwami na sen. Przed komputerem, przy konsoli, w autobusie na telefonie. Gry wideo s膮 wa偶n膮 cz臋艣ci膮 wsp贸艂czesnego 艣wiata. Ich popularno艣膰 jest ogromna. Sp贸艂ki produkuj膮ce gry na Xbox One, PS4 i tym podobne zarabiaj膮 krocie na swoich produktach. Dzie艂a na licencjach znanych marek zalewaj膮 rynek. Sk膮d wzi臋艂a si臋 ich popularno艣膰? I dlaczego tak ch臋tnie po nie si臋gamy?

Gry komputerowe 鈥 kr贸tka historia

Przyjmuje si臋, 偶e wszystko zacz臋艂o si臋 w roku 1947, kiedy zosta艂 wynaleziony pierwszy analogowy symulator pocisku rakietowego. W ci膮gu nast臋pnych dwudziestu lat na rynek trafia艂y serie gier produkcji akademickiej, jednak dopiero dwuwymiarowy symulator tenisa sto艂owego 鈥 鈥濸ong鈥 鈥 produkcji Atari sprawi艂, 偶e gry komputerowe trafi艂y do masowego obiegu. Przez nast臋pne lata rynek gier wideo pr臋偶nie si臋 rozwija艂 a偶 do wielkiego krachu finansowego bran偶y w 1983 roku, spowodowanego m. in. fataln膮 jako艣ci膮 wydawanych produkt贸w, chwytliwymi reklamami komputer贸w osobistych, kt贸re mia艂y by膰 znacznie lepsz膮 alternatyw膮 dla konsol, oraz tragicznymi posuni臋ciami marketingowymi producent贸w i sklep贸w.

Po zapa艣ci na prz贸d wysun臋艂a si臋 japo艅ska firma Nintendo, kt贸ra dominowa艂a na rynku przez d艂ugi czas a偶 do wyprodukowania przez firm臋 Sony konsoli PlayStation w 1994 i PlayStation 2 w roku 2000. Drugie z wymienionych urz膮dze艅 pozostaje najlepiej sprzedaj膮c膮 si臋 konsol膮 w historii 鈥 do tej pory sprzedano oko艂o 158 milion贸w sztuk.

Gry komputerowe 鈥 co by艂o dalej?

Przez nast臋pne lata pojawia艂y si臋 kolejne urz膮dzenia takie jak Xbox, Xbox 360 i Xbox One od Microsoftu, PlayStation 3 i PlayStation 4 od Sony, Wii, NES, Switch od Nintendo. Do gier komputerowych coraz cz臋艣ciej u偶ywano komputer贸w osobistych, kt贸re teraz pozostaj膮 sprz臋tem najcz臋艣ciej wybieranym przez graczy. Przez ostatnie dwadzie艣cia lat powsta艂y tak偶e firmy, kt贸re dzi臋ki swoim produktom wysun臋艂y si臋 na tle innych przedsi臋biorstw deweloperskich, a ich zyski liczone s膮 w miliardach dolar贸w. Electronic Arts, Ubisoft, Bethesda, a tak偶e polski CD-Projekt Red 鈥 s膮 to producenci, kt贸rych nazwy s膮 znane ka偶demu, nawet niezbyt zainteresowanemu graczowi.

W roku 2021 w sprzeda偶y jest ju偶 dziewi膮ta generacja konsol 鈥 PS5 i Xbox Series X oraz Xbox Series S. Gry na peceta i konsole s膮 wielkimi produkcjami na dziesi膮tki godzin zabawy, wypakowane po brzegi r贸偶norodn膮 zawarto艣ci膮, z pi臋kn膮 foto realistyczn膮 opraw膮 graficzn膮. Marki gier na komputer generuj膮 gigantyczne zyski nie tylko z samych produkcji, ale te偶 z licencjonowanych ubra艅, figurek, album贸w itd.

Gry na komputer i inne urz膮dzenia 鈥 popularno艣膰

Warto zauwa偶y膰 pewne podobie艅stwa pomi臋dzy grami a innym wa偶nym dzia艂em kultury, jakim jest kino. Kino w swoich pocz膮tkach 鈥 dok艂adnie tak, jak teraz gry 鈥 by艂o uznawane tylko i wy艂膮cznie za pust膮 i p艂ytk膮 rozrywk臋 dla mas. Gry na peceta i konsole wci膮偶 bywaj膮 traktowane jako rozrywka banalna, a nawet szkodliwa. A jest przecie偶 na odwr贸t! Gry komputerowe mog膮 przekazywa膰 historie trudne, warto艣ciowe, g艂臋bokie, czego dowodem mo偶e by膰 fakt w艂膮czenia do kanonu lektur szkolnych nieobowi膮zkowego tytu艂u This War of Mine. Gra produkcji polskiego studia 11-bit studios przedstawia dzieje fikcyjnej wojny z perspektywy cywil贸w w spos贸b poruszaj膮cy i realistyczny.聽聽

Gry komputerowe 鈥 inspiracje

Gry komputerowe czerpi膮 z wielu 藕r贸de艂 ksi膮偶kowych, filmowych, przetwarzaj膮c kultur臋 masow膮. Liczne tzw. easter eggs powoduj膮, 偶e ka偶dy gracz odbiera je inaczej. Historie sposobem przedstawienia i zaanga偶owaniem cz臋sto dor贸wnuj膮, a wed艂ug niekt贸rych nawet przewy偶szaj膮, historie ksi膮偶kowe.

Ch臋膰 rywalizacji ze sztuczn膮 inteligencj膮 i innymi graczami przyci膮ga graczy do gier wieloosobowych. Najpopularniejsze multiplayerowe gry na komputer gromadz膮 na swoich serwerach miliony graczy z ca艂ego 艣wiata. Najlepsi z nich spotykaj膮 si臋, aby rywalizowa膰 w zawodach e-sportowych, gdzie 艂膮czne warto艣ci nagr贸d niejednokrotnie liczone s膮 w dziesi膮tkach milion贸w dolar贸w.

Gry na PS4

Gry sta艂y si臋 fenomenem na skal臋 艣wiatow膮. W ci膮gu nieca艂ego p贸艂wiecza zdoby艂y popularno艣膰 i pieni膮dze, kt贸rych nie zdoby艂a 偶adna inna bran偶a kulturowa. Na chwil臋 obecn膮 nic nie zapowiada, aby mia艂o si臋 to zmieni膰. Gry s膮 i b臋d膮 wa偶n膮 cz臋艣ci膮 kultury. Sprawd藕 Nasz膮 ofert臋 na Gandalf.com.pl. W dziale gier komputerowych znajdziesz: gry na PS4, gry na PC i gry na Xbox One.


Rozgrywki planszowe i karciane mog膮 mie膰 r贸偶n膮 form臋 i temat. Jedne z najciekawszych pozycji znajdziesz w grupie: GRY - gry komputerowe. Sprawd藕, jak wiele rozgrywek czeka w艂a艣nie na Ciebie i Twoich bliskich! W dziale GRY – gry komputerowe znajdziesz: 51 spo艣r贸d wszystkich produkt贸w. W艣r贸d nich wiele okazji w super cenie. Zar贸wno najnowsze, jak i tradycyjne modele mo偶esz zdoby膰 w Gandalf.com.pl z rabatem do 60%.
z30
1 - 30 z 701 ofert