SPRAWDŹ STATUS ZAMÓWIENIA
POMOC I KONTAKT
Ulubione
Kategorie

Za garść neodolarów

Escape Quest

O Akcji

Akcja Podziel się książką skupia się zarówno na najmłodszych, jak i tych najstarszych czytelnikach. W jej ramach możesz przekazać książkę oznaczoną ikoną prezentu na rzecz partnerów akcji, którymi zostali Fundacja Dr Clown oraz Centrum Zdrowego i Aktywnego Seniora. Akcja potrwa przez cały okres Świąt Bożego Narodzenia, aż do końca lutego 2023.
Dowiedz się więcej
  • Promocja
    image-promocja

Opis produktu:

Przeżyj przygodę w cyberpunkowej rzeczywistości. Los Angeles, 2062 rok. Atak nuklearny z 2047 roku spowodował, że kraj znalazł się w katastrofalnej sytuacji ekonomicznej. Megakorporacje trzymają władzę w skorumpowanym społeczeństwie.

Zagubieni ludzie uciekają od nędzy do świata rzeczywistości wirtualnej. Legendy miejskie mówią o małej grupie hakerów, którzy starają się obalić dyktaturę korporacji. Dla ciebie, młodego samouka w dziedzinie informatyki, wszystko to tylko miejskie legendy...

Aż pewnego wieczoru, gdy logujesz się do sieci, na twoim monitorze pojawia się dziwna wiadomość: "Dołącz do nas".

O autorach:

Corentin Lamy i Joffrey Ricome są dziennikarzami we francuskiej gazecie "Le Monde", specjalizującymi się w cyfrowych technologiach. Laurent Miny to ilustrator współpracujący z wieloma francuskimi wydawcami czasopism i książek, takimi jak Bayard, Le Pre aux Clercs, Nestiveqnen, czy Hachette.
S
Szczegóły
Dział: Książki
Wydawnictwa: Egmont
Kategoria: Dla młodzieży
Wydawnictwo: Egmont
Oprawa: pudełko
Okładka: miękka
Rok publikacji: 2020
Wymiary: 190
Liczba stron: 96
ISBN: 9788328198777
Wprowadzono: 20.05.2020

RECENZJE - książki - Za garść neodolarów, Escape Quest - Corentin Lamy, Joffrey Ricome

Zaloguj się i napisz recenzję - co tydzień do wygrania kod wart 50 zł, darmowa dostawa i punkty Klienta.

4.3/5 ( 3 oceny )
  • 5
    1
  • 4
    2
  • 3
    0
  • 2
    0
  • 1
    0

Wpisz swoje imię lub nick:
Oceń produkt:
Napisz oryginalną recenzję:

Mysipazur

ilość recenzji:21

16-08-2021 17:40

Ciekawa fabuła i niebanalne zagadki ? to właśnie lubię w całej serii Escape Quest. W tej części wcielamy się w hakera, który, wbrew swojej woli, zostaje wciągnięty w wojnę między korporacjami. Wprowadza to element presji ? albo złamiesz kody, albo korporacja zniszczy ci życie! To, moim zdaniem, zwiększa immersję i sprawia, że gra jest jeszcze bardziej wciągająca. Zagadki są dobrze dopasowane do tematyki, czasem rzeczywiście czułam się, jakbym włamywała się do jakiegoś serwera, mimo że wszystko działo się na papierze. Szkoda tylko, że gra jest taka krótka ? można ją przejść w jeden wieczór, a jak wiadomo, przy dobrej zabawie czas szybko mija? Mam ochotę na więcej, i na pewno sięgnę po kolejne części.

Opinia bierze udział w konkursie

Czy recenzja była pomocna?

M

ilość recenzji:1982

22-05-2020 07:27

CYBERSCAPE

Druga z wydanych właśnie książek z serii ?Escape Quest? dla odmiany zabiera nas w podróż do świata przyszłości. Poprzednia część serii ? choć trudno tak o niej mówić, skoro obie trafiły na rynek w tym samym czasie ? oferowała nam podróż rodem z filmów o Indianie Jonesie czy gier z serii ?Tomb Raider?. Teraz zadowoleni będą ci miłośnicy gier paragrafowych, którzy jednocześnie są miłośnikami cyberpunku i filmów science fiction pokroju ?Łowcy androidów?. Gotowi zanurzyć się z brudny, ale jaskrawy świat przyszłości i odkryć jego tajemnice?

Jest rok 2062 i świat nie ma się najlepiej. Piętnaście lat wcześniej doszło do ataku nuklearnego, od tamtej pory wiele się zmieniło, kraj znajduje się w kryzysie ekonomicznym, korupcja panuje na każdym kroku, a wszystkim rządzą tzw. Megakorporacje. Ludzie nie mogą znieść życia w takiej codzienności, w ubóstwie, nędzy? Dlatego uciekają do wirtualnego świata.
I tu na scenę wkraczają oni. Niewielka grupa hakerów, którzy podobno nie istnieją, podobno są miejska legendą. Ale w każdej legendzie tkwi ziarno prawdy, więc ludzie chętnie wierzą, że gdzieś tam są ci, chcący ? i mogący ? obalić tę dyktaturę. Ty do nich nie należysz. Jesteś młodym informatykiem, samoukiem na dodatek, nie wierzysz w takie rzeczy. Ale takie rzeczy mogą uwierzyć w Ciebie. Co zrobisz, kiedy na ekranie Twojego komputera pojawi się zaproszenie, byś dołączył do nich. Czy pójdziesz, niczym ten Neo z ?Matrixa? za białym królikiem? A jeśli tak, jak myślisz, dokąd Cię to doprowadzi?

Seria ?Escape Quest? to, jak się można domyślić, połączenie książki paragrafowej ? papierowej gry, gdzie musisz rozwiązywać zagadki, by odnajdywać dzięki temu właściwie informacje, a akcja mogła posunąć się na przód ? z escape roomem. Jak książka może być pokojem ucieczek? Cóż, jak wiadomo od niektórych nie można się oderwać, nie chcą wyjść nam z głowy ani dać uciec ze swego świata, ale twórcy poszli tu w nieco inną stronę, każąc czytelnikom szukać wyjścia z różnych miejsc i sytuacji. A na tym bynajmniej nie koniec.

?Escape Quest? to świetna, wciągając lektura, gra paragrafowa, która oparta została na serii zagadek rodem z dziecięcych książeczek z łamigłówkami. Lektura / rozgrywka zajmuje odbiorcy około trzech godzin, ale jest naprawdę interesująca i pobudzająca szare komórki. Nie wymaga zresztą nic więcej, niż samej książki, dlatego zabawie można oddać się zawsze i wszędzie. Do tego dochodzą różne elementy potrzebne w rozgrywce, które wyłamiemy sobie ze skrzydełek okładki, a wszystko to wieńczą ładne graficznie opracowanie i dobre wydanie.

Kto lubi gry bez prądu, powinien ?Escape Quest? poznać. Na polskim rynku gier paragrafowych to jedna z lepszych i ciekawszych pozycji. Warto po nią sięgnąć, nie ważne czy macie kilkanaście czy kilkadziesiąt lat.

Czy recenzja była pomocna?