SPRAWDŹ STATUS ZAMÓWIENIA
POMOC I KONTAKT
Ulubione
Kategorie

Pedagogika a paradygmat nieświadomości

O Akcji

Akcja Podziel się książką skupia się zarówno na najmłodszych, jak i tych najstarszych czytelnikach. W jej ramach możesz przekazać książkę oznaczoną ikoną prezentu na rzecz partnerów akcji, którymi zostali Fundacja Dr Clown oraz Centrum Zdrowego i Aktywnego Seniora. Akcja potrwa przez cały okres Świąt Bożego Narodzenia, aż do końca lutego 2023.
Dowiedz się więcej
  • Promocja
    image-promocja
przeczytaj fragment

książka

Wydawnictwo Eneteia
Oprawa miękka
Liczba stron 145
  • Wysyłamy w 24h - 48h
  • DPD dostawa za półdarmo

Opis produktu:

 Głównym celem monografii jest zwrócenie uwagi na doniosłość koncepcji Junga dla współczesnej pedagogiki, szczególnie w zakresie relacji pedagogicznych. Spojrzenie przez pryzmat procesów nieświadomych na współzależność samowychowania i wychowania pozwoliło autorowi rozwinąć zagadnienie w oparciu nie tylko o jungowską psychologię analityczną, ale też klasyczną psychoanalizę, psychologię egzystencjalną i ewolucyjną oraz, by tak rzec, psychopedagogikę buddyjską. Wśród rozpatrywanych zagadnień m.in.: indywiduacja a ideologizacja, pedagogia a inicjacja, rodzina jako środowisko inicjacyjne, alienacja, autoanaliza, samooszustwo, los, samowyzysk, pedagogika głębi.


Tomasz Olchanowski - dr nauk humanistycznych, adiunkt w Zakładzie Psychoanalizy i Myśli Humanistycznej na Wydziale Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu w Białymstoku. Zajmuje się interpretacją wytworów ludzkiej wyobraźni oraz ewolucją psychiczną człowieka. Zainteresowania Autora koncentrują się na zagadnieniach historii kultury i rozwoju cywilizacji, źródłach filozofii (poszukiwania mądrości), problematyce przemiany duchowej (destrukcyjne i twórcze tendencje w ludzkiej naturze).
Autor książki "Jungowska interpretacja mitu ojca w prozie Brunona Schulza" (2001) oraz kilkudziesięciu artykułów z zakresu kulturoznawstwa, psychologii literatury i filozoficznych aspektów psychologii głębi. Publikował m.in. w takich czasopismach, jak: Świat Psychoanalizy, Kartki, ALBO albo. Problemy psychologii i kultury, Acta Universitatis Nicolai Copernici, współautor prac zbiorowych - "Konflikty współczesnej kultury" (1995), "Psychologia literatury. Zaproszenie do interpretacji" (1999), "Literatura i Psychoanaliza" (2001). Opublikował również liczne utwory prozatorskie (opowiadania, proza poetycka), m.in. tomik prozy poetyckiej "Księżyc zgrzyta zębami" (1993).
S
Szczegóły
Dział: Książki
Kategoria: Nauki humanistyczne,  Psychologia
Wydawnictwo: Eneteia
Oprawa: miękka
Okładka: miękka
Wymiary: 145x205
Liczba stron: 145
ISBN: 978-83-61538-52-3
Wprowadzono: 26.04.2013

Tomasz Olchanowski - przeczytaj też

Duchowość i narcyzm Książka 25,11 zł
Dodaj do koszyka
Kultura manii Książka 25,28 zł
Dodaj do koszyka
Wola i opętanie Książka 28,05 zł
Dodaj do koszyka
Wola i opętanie (twarda) Książka 35,47 zł
Dodaj do koszyka

RECENZJE - książki - Pedagogika a paradygmat nieświadomości - Tomasz Olchanowski

Zaloguj się i napisz recenzję - co tydzień do wygrania kod wart 50 zł, darmowa dostawa i punkty Klienta.

4.4/5 ( 5 ocen )
  • 5
    4
  • 4
    0
  • 3
    0
  • 2
    1
  • 1
    0

Wpisz swoje imię lub nick:
Oceń produkt:
Napisz oryginalną recenzję: