SPRAWDŹ STATUS ZAMÓWIENIA
POMOC I KONTAKT
Ulubione
Kategorie

Od czerwieni do turkusu (twarda)

Jak lepiej porozumiewać się w pracy

O Akcji

Akcja Podziel się książką skupia się zarówno na najmłodszych, jak i tych najstarszych czytelnikach. W jej ramach możesz przekazać książkę oznaczoną ikoną prezentu na rzecz partnerów akcji, którymi zostali Fundacja Dr Clown oraz Centrum Zdrowego i Aktywnego Seniora. Akcja potrwa przez cały okres Świąt Bożego Narodzenia, aż do końca lutego 2023.
Dowiedz się więcej
  • Promocja
    image-promocja

książka

Wydawnictwo OnePress
Oprawa twarda
Liczba stron 168

Opis produktu:

Czy wiesz, że firmy i organizacje mają swoje kolory? Mogą być czerwone, bursztynowe, pomarańczowe, zielone albo turkusowe. I nie, wcale nie chodzi o logo, które reprezentuje daną firmę czy organizację. Tajemnica tych barw tkwi w przyjętym stylu zarządzania. O tej typologii świat po raz pierwszy usłyszał w 2014 roku dzięki przełomowej publikacji Frederica Lalouxa zatytułowanej Reinventing Organizations. Według klasyfikacji zaproponowanej przez autora kolor przypisany organizacji odpowiada przyjętemu w niej modelowi zarządzania - opresyjnemu w organizacjach czerwonych, sformalizowanemu w bursztynowych, zmechanizowanemu w pomarańczowych, nastawionemu na dialog w zielonych oraz płaskiemu w turkusowych.

Ta książka stanowi zbiór metod właściwych do zarządzania komunikacją w zależności od koloru firmy. Autorka, doradczyni i trenerka od wielu lat współpracująca z polskimi firmami, wskazuje w niej, jak zdefiniować dominującą barwę własnej organizacji. Podpowiada, jak określić preferowany styl komunikacji, zarówno organizacyjny, jak i osobisty, zwiększać efektywność i komfort pracy oraz zapobiegać niepożądanym zjawiskom (jałowe dyskusje, przemoc słowna czy mobbing). Co istotne, książka odnosi się do rodzimych realiów, a podane w niej przykłady różnych strategii radzenia sobie z problemami komunikacyjnymi pochodzą z życia - faktycznie wystąpiły w którejś z polskich firm lub organizacji.

Ewa Mażul - pracuje jako doradca i trener komunikacji. Od ponad 10 lat propaguje i wdraża w firmach programy oparte na zasadach społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR), zrównoważonej komunikacji i metodzie Nonviolent Communication (NVC). Uczyła się jej między innymi bezpośrednio od Marshalla Rosenberga - twórcy NVC. Jest doradcą do spraw CSR wpisanym na listę doradców Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. Napisała ponad 100 artykułów na temat komunikacji, które zostały opublikowane między innymi w miesięcznikach: Charaktery, Sens, Personel i Zarządzanie, `Personel Plus`.
S
Szczegóły
Dział: Książki
Kategoria: Nauki społeczne,  Ekonomia i biznes
Wydawnictwo: OnePress
Oprawa: twarda
Okładka: twarda
Wymiary: 208x140
Liczba stron: 168
ISBN: 9788328356214
Wprowadzono: 25.11.2019

RECENZJE - książki - Od czerwieni do turkusu, Jak lepiej porozumiewać się w pracy - Ewa Mażul

Zaloguj się i napisz recenzję - co tydzień do wygrania kod wart 50 zł, darmowa dostawa i punkty Klienta.

5/5 ( 2 oceny )
  • 5
    2
  • 4
    0
  • 3
    0
  • 2
    0
  • 1
    0

Wpisz swoje imię lub nick:
Oceń produkt:
Napisz oryginalną recenzję:

Qultura słowa

ilość recenzji:467

2-01-2020 08:48

Kolor komunikacji
O tym, jak ważna jest komunikacja, nie trzeba nikogo przekonywać. Zarówno ta werbalna, jak i niewerbalna, wpływa na jakość nawiązywanych relacji, zarówno w życiu prywatnym, jaki zawodowym. Co więcej ? może warunkować sukces, i to nie tylko w takich zawodach, jak sprzedawca czy polityk, ale tak naprawdę w przypadku każdej funkcji i rodzaju wykonywanej pracy. Choć mogłoby się wydawać, że skoro komunikujemy się każdego dnia z wieloma osobami, nie powinniśmy mieć z tym żadnych problemów, to jednak bardzo często popełniamy podstawowe wręcz błędy.
O tym, jak poprawić jakość tej komunikacji w środowisku zawodowym (co niewątpliwie pociągnie za sobą zmiany na polu osobistym) pisze Ewa Mażul, doradca i trener komunikacji, w poradniku pt. ?Od czerwieni do turkusu. Jak lepiej porozumiewać się w pracy? ?. Opublikowana nakładem Wydawnictwa OnePress książka wyposaża nas nie tylko w teoretyczną wiedzę dotyczącą komunikacji, jej barier, a także metod do zarządzania komunikacją, ale dzięki licznym przykładom, bez problemu przełożymy te informacje na praktykę, wcielając je w firmowe (i nie tylko) życie.
Po książkę sięgnąć mogą zarówno pracownicy, jak i pracodawcy(niezależnie od koloru firmy i organizacji), studenci, a tak naprawdę każdy, kto chce poprawić jakość swojej komunikacji. Poradnik składa się z dziewięciu rozdziałów, w których autorka nie tylko przedstawia typologię firm jeśli chodzi o rodzaje reprezentowanych kolorów, wyjaśnia, jak zdefiniować dominującą komunikację, a także jak określić (i stosować) preferowany styl komunikacji.
Krok po kroku zgłębiać będziemy takie zagadnienia związane z komunikacją, jak: mowa świadoma i nieświadoma, zależności pomiędzy władzą a komunikacją czy wreszcie kolory organizacji, od czerwieni poprzez oranż czy zieleń, aż do turkusu. Autorka zauważa, że firmy zwykle słabo sobie radzą z określeniem poziomu komunikacji, panuje przekonanie, że kolor komunikacji jest zwykle o stopień wyższy, niż to jest w rzeczywistości. Podkreśla też, że istotą opisywanego przez nią podejścia do komunikacji, jest uzmysłowienie, że pewne kompetencje komunikacyjne są połączone z poziomem rozwoju świadomości. Co więcej, osobisty styl komunikacji menedżera wskazuje nieprzekraczalną granicę możliwości przywódczych danej osoby.
Czytamy również o wyzwaniach powiązanych z kolejnymi etapami rozwoju umiejętności komunikacyjnych, schematach reagowania, autorka udziela szeregu wskazówek adresowanych do kolejnych poziomów (kolorów) komunikacji. Opis każdego koloru kończy się podsumowaniem, nie tylko zawierającym wszystkie najważniejsze kwestie poruszone w rozdziale, ale również umożliwiającym szybkie dotarcie do interesujących nas treści, nawet po zakończeniu lektury. Jestem przekonana, że sięgnięcie po tę pozycję, połączone z (auto)refleksją i pragnieniem rzeczywistego usprawnienia komunikacji w firmie (i nie tylko) przyniesie pozytywne efekty. Zarówno w życiu zawodowym (funkcjonowaniu całej firmy), jak i osobistym.

Opinia bierze udział w konkursie

Czy recenzja była pomocna?