Jak przestałem kochać design - Marcin Wicha - Książka | Gandalf.com.pl
Ulubione
Kategorie
przeczytaj fragment

Jak przestałem kochać design (miękka)

książka

Jak przestałem kochać design - opis produktu:

"Zmarnowałem dzieciństwo i młodość. Nie słuchałem Stonesów ani Depeche Mode. Moimi rockmanami byli graficy".
Do domu architekta, Piotra Wichy, nie mają wstępu kapcie, pufy ani meblościanki. Po podłodze stukają drewniaki, zdobyte cudem odrzuty z eksportu. Plakaty Świerzego, klocki LEGO, deska kreślarska ojca i rubryka "Wybraliśmy dla Ciebie" w piśmie "Ty i Ja" to pilnie strzeżone przyczółki w wojnie z peerelowską brzydotą. Potem syn architekta zostaje projektantem. W kraju zmienia się system. Wróg jednak pozostaje ten sam, jest tylko bardziej krzykliwy. "Nasze logoski są za małe!" - denerwują się klienci. W mediach emocje wypierają fakty, a rozmowy o kolorach wciąż przyprawiają grafików o zawał serca. "Zakochaj się w designie" - zachęcają ekrany w warszawskich tramwajach. Starannie zaprojektowane wnętrza dyscyplinują gości skuteczniej niż ochrona przy wejściu. Ktoś kiedyś mówił, że design miał zmieniać świat na lepsze?
Te krótkie, finezyjne teksty są jak obrazki z kalejdoskopu - przegląda się w nich estetyczne oblicze Polski ostatnich czterdziestu lat. Łączą je poczucie humoru, erudycja i literacki talent autora. Marcin Wicha pokazuje, że design nie jest tak niewinny, jak by się mogło zdawać. Ale że choć w projektowaniu zdarzają się groteskowe sytuacje, nie przestaje ono być fantastycznym zajęciem.

Książka Jak przestałem kochać design pochodzi z wydawnictwa Karakter. Autorem książki jest Marcin Wicha. Książka Jak przestałem kochać design liczy 264 stron. Jej wymiary to 125x205. Oprawa jest miękka. Publikacja dostępna jest również w formie elektronicznej.
S
Szczegóły
  • Dział: Książki
  • Wydawnictwo: Karakter
  • Oprawa: miękka
  • Okładka: miękka
  • Wymiary: 125x205
  • Ilość stron: 264
  • ISBN: 978-83-65271-69-3
  • Wprowadzono: 25.01.2018

Książkowe bestsellery z tych samych kategorii

  • -22%
Baśń o wężowym sercu albo wtóre słowo o Jakóbie Szeli twarda
35,02 zł 44.89
Wysyłamy jutro
Dodaj do koszyka
  • -23%
  • -35%
Powrót do Jedwabnego 2 miękka
29,18 zł 44.90
Wysyłamy jutro
Dodaj do koszyka
  • -33%
Artysta miękka
16,75 zł 25.00
Wysyłamy jutro
Dodaj do koszyka
  • -35%
Instagram bez filtra Historia od środka miękka
29,18 zł 44.90
Wysyłamy jutro
Dodaj do koszyka

Marcin Wicha - przeczytaj też

  • -14%
Łysol i Strusia. Lekcje niegrzeczności twarda
38,51 zł 44.78
Dodaj do koszyka
Rzeczy, których nie wyrzuciłem miękka
36,91 zł
Dodaj do koszyka
  • -41%
Rzeczy, których nie wyrzuciłem twarda
21,78 zł 36.91
Dodaj do koszyka
  • -14%
Wielka księga Klary twarda
42,80 zł 49.77
Dodaj do koszyka

Recenzje
image Nie wiesz, czy kupić? Sprawdź recenzje
Książka
Jak przestałem kochać design

4.6/5 ( 8 ocen )
    5
    7
    4
    0
    3
    0
    2
    1
    1
    0

Zaloguj się i napisz recenzję na min. 700 znaków. Akceptując regulamin bierzesz udział w cotygodniowym plebiscycie. Do wygrania kupon 50 PLN i 15 punktów klienta.

imię, nazwisko lub nick:
Twoja ocena:
Twoja recenzja:
Wprowadź tekst z obrazka:

W przypadku naruszenia Regulaminu Twój wpis zostanie usunięty.

brak oceny

Rozalia

  • 15-12-2016
  • 15:51

Mówi się, że nie powinniśmy oceniać książki po okładce. Bzdura! Wicha udowadnia, że okładka determinuje losy każdej powieści, a że naszym naturalnym odruchem jest ocenianie wszystkiego po wyglądzie. Zresztą, do sięgnięcia po książkę skłoniła mnie właśnie jej ironiczna okładka - skrajnie prosta, okraszona najbanalniejszym możliwym fontem i jakby całą sobą krzycząca, że autor naprawdę przestał ów design kochać. Wicha dzieli swój wywód na kilka części - najpierw poświęca uwagę partyzanckiej wojnie z brzydotą świata PRL-u, a później skupia się na polskim designie po zmianie systemu ustrojowego, w tym na modzie na krzykliwe, ogromne, kolorowe logosy, aż wreszcie zgrabnie przechodzi do współczesnych problemów z designem. Zamiast ciągłego tekstu otrzymujemy krótkie impresje czy też humorystyczne obrazki. Ogromnej wiedzy autora-projektanta towarzyszą (na szczęście!) smykałka do pisania i cięty żart. Morał z tej serii groteskowych nieraz historii jest jednak inny od okładkowego sloganu: Wicha design kocha i chce, żebyśmy my ten design pokochali z nim na nowo.

Czy recenzja była pomocna?