SPRAWDŹ STATUS ZAMÓWIENIA
POMOC I KONTAKT
Ulubione
Kategorie

Grywalizacja

Jak zastosować mechanizmy gier w działaniach marketingowych

O Akcji

Akcja Podziel się książką skupia się zarówno na najmłodszych, jak i tych najstarszych czytelnikach. W jej ramach możesz przekazać książkę oznaczoną ikoną prezentu na rzecz partnerów akcji, którymi zostali Fundacja Dr Clown oraz Centrum Zdrowego i Aktywnego Seniora. Akcja potrwa przez cały okres Świąt Bożego Narodzenia, aż do końca lutego 2023.
Dowiedz się więcej
  • Promocja
    image-promocja
przeczytaj fragment odsłuchaj fragment

książka

Wydawnictwo Helion
Oprawa miękka
Liczba stron 160

Opis produktu:

Przenieś swoje działania marketingowe na wyższy poziom (gry)!

Wyobraź sobie, że jedziesz samochodem. Wyobraź sobie, że Twoim zadaniem jest przejechanie z punktu A do punktu B i zużycie przy tym jak najmniejszej ilości paliwa. Wyobraź sobie, że do osiągnięcia tego celu motywuje Cię... Twój własny samochód. Myślisz, że takie rzeczy to tylko w grach komputerowych? I tak, i nie - zasady rodem z takich gier mają w swoich autach Ford i Honda. Korzystają z nich także m.in. Microsoft czy Starbucks. Grywalizacja to przyszłość marketingu, ale przyszłość, która zbliża się wielkimi krokami. "Harvard Business Review" uznał ją za jeden z wiodących trendów marketingowych drugiej dekady XXI wieku.

Teorię wykorzystania mechaniki gier do celów biznesowych świat marketingu powitał w roku 2009 dzięki badaniom prof. Byrona Reevesa z Uniwersytetu Stanforda i jego kolegi J. Leightona Reada, założycieli firmy badawczej Seriosity. W Polsce wyzwanie podjął Paweł Tkaczyk. Dzięki jego książce poznasz temat grywalizacji poziom po poziomie - od teorii gier, poprzez obowiązujące w nich zasady i towarzyszące im historie, aż po zastosowania powiązanych z nimi zjawisk, takich jak choćby social graph. Autor dostarczy Ci narzędzi, dzięki którym będziesz w stanie stworzyć swoją własną marketingową grę. Co więcej, skłonisz ludzi do tego, by zechcieli w nią grać!
S
Szczegóły
Dział: Książki
Kategoria: Nauki społeczne,  Ekonomia i biznes
Wydawnictwo: Helion
Oprawa: miękka
Okładka: miękka
Wymiary: 140x208
Liczba stron: 160
ISBN: 978-83-246-3624-2
Wprowadzono: 31.01.2012

RECENZJE - książki - Grywalizacja, Jak zastosować mechanizmy gier w działaniach marketingowych - Paweł Tkaczyk

Zaloguj się i napisz recenzję - co tydzień do wygrania kod wart 50 zł, darmowa dostawa i punkty Klienta.

4.6/5 ( 7 ocen )
  • 5
    6
  • 4
    0
  • 3
    0
  • 2
    1
  • 1
    0

Wpisz swoje imię lub nick:
Oceń produkt:
Napisz oryginalną recenzję:

Gregory pr

ilość recenzji:28

brak oceny 22-12-2013 17:39

Grywalizacja to druga książka Pawła Tkaczyka. Człowieka, który jest jednym z najlepszych specjalistów budowania marketingowej siły marki w Polsce. Owa grywalizacja, krótko mówiąc to sposób budowy samonapędzającego się systemu, gdzie każdy kolejny krok zwiększa zaangażowanie w daną sprawę. System ten stara się kopiować mechanizmy gier wideo do świata rzeczywistego. Tę taktykę można stosować zarówno w biznesie, zarządzaniu grupą jak i w zwiększaniu motywacji. Książka Pawła Tkaczyka stara się zainteresować nas tematyką i nauczyć stosowania jej. Robi to fantastycznie, Paweł pisze lekkim piórem, podaje dużo przykładów, oraz powołuje się na konkretne badania. Niestety sama książka jest według mnie zbyt krótka, lekko ponad 150 stron to zbyt mało aby wyczerpać temat. Małą rysą jest również brak indeksu. Mimo wszystko jest tam wystarczająco dużo merytoryki, aby zastosować wiedzę w praktyce. Obecnie staram się tworzyć swoją pełną strukturę grywalizacji, jednak po użyciu nawet najprostszych tricków już widzę znaczące efekty pod postacią znacznego wzrostu motywacji do działania. Książkę szczególnie polecam ludziom pracującym w zespołach, menadżerom, oraz przedsiębiorcom, a jako że jest to wynalazek XXI w. obecnie mało firm korzysta z tej strategii, więc istnieje dziś łatwe pole to wprowadzenia innowacyjności i wyprzedzenia konkurentów. Podsumowując jedna z najlepszych pozycji biznesowych, które czytałem w tym roku.

Opinia bierze udział w konkursie

Czy recenzja była pomocna?