Opis produktu:
W ciągu niecałej dekady Anna Calvi była trzykrotnie nominowana do Mercury Music Prize, nominowana do BRIT Award, otrzymała pochwały z wielu stron i stała się artystką nieugiętą w badaniu tożsamości i pasji. Trzy dotychczasowe jej albumy to mroczne eseje pełne zawirowań i dramatyzmu.
Teraz zdobywa kolejną porcję zachwytu i wyrazu szacunku za sprawą odważnego i satysfakcjonującego przedsięwzięcia jakim było napisanie i nagranie muzyki do 5 i 6 sezonu kultowego serialu BBC One `Peaky Blinders`! Te urzekające i klimatyczne kompozycje zostaną wydane po raz pierwszy w całości 26 stycznia 2024 roku za pośrednictwem Domino Soundtracks. Obchodzący w tym roku 10-lecie `Peaky Blinders` pobił rekordy streamingu BBC iPlayer w 2022 roku, osiągając prawie 7 milionów streamów dla pierwszego odcinka sezonu 6 i osiągając 30 milionów streamów dla sezonu oraz ponad 55 milionów streamów całości.
Mówiąc o swojej pracy nad ścieżką dźwiękową, Calvi powiedziała: `Komponowanie do `Peaky Blinders` dotyczyło atmosfery i przestrzeni. Jest tak wiele niuansów jeśli chodzi o muzykę do obrazu. Chodzi bardziej o to, co pominąć, niż o to, co zostawić. Musiałam pozwolić mówić aktorom, ale znaleźć sposób na wydobycie z nich emocji. Miałam całkowitą obsesję na punkcie Tommy`ego Shelby`ego, śniłam o nim każdej nocy podczas pracy nad partyturami, musiałam naprawdę wcielić się w ten serial`.
Po tym, jak początkowo zlecono jej napisanie ścieżki dźwiękowej do sezonu 5 w 2019 roku, niezwykłe aranżacje Calvi idealnie pasowały do `Peaky Blinders` i sprawiły, że została ponownie zaangażowana do pracy nad ostatnim sezonem serialu. Calvi wyjaśnia dalej: `W serialu jest dwoistość piękna i brutalności, którą odkrywałam w mojej własnej muzyce. Fascynuje mnie manipulacja emocjami za pomocą dźwięku, to takie tajemnicze. Naprawdę próbowałam zgłębić ten temat czasami dodając muzykę przeciwną, niż można by się spodziewać - w scenie, która miała duże znaczenie`.
`Peaky Blinders: Season 5 & 6 (Original Score)` składa się z 37 utworów zawierających również wcześniej wydane utwory: `You`re Not God` i oszałamiający `Ain`t No Grave`, a także cover `Red Right Hand` - piosenki przewodniej `Peaky Blinders` autorstwa Nicka Cave`a & The Bad Seeds. Kompozycje ukazują żywiołową grę Calvi na gitarze, ale gdzie indziej pojawiają się także delikatne, momenty fortepianu, któremu towarzyszy jej zniewalający głos, podkreślając atmosferę gdy serial wkracza w burzliwy okres w historii Wielkiej Brytanii.
Do sezonu 5 Anna sama skomponowała wszystkie utwory i w dużej mierze sama je wykonała, nagrywając wokale, gitarę, skrzypce, fortepian, perkusję i fisharmonię. Opowiadając o tym procesie, Calvi mówi: `W sezonie 6 chciałam zaangażować więcej muzyków, aby uzyskać świeże spojrzenie. Chciałam znaleźć nowy muzyczny głos dla Tommy`ego. Zdecydowałem się zaprosić do współpracy Nicka Launaya, który wyprodukował mój ostatni album `Hunter`. Stanęliśmy przed kilkoma wyzwaniami ponieważ było to w czasie pandemii koronawirusa, a ja byłam w zaawansowanej ciąży z moim pierwszym dzieckiem. Połączenie tak intensywnej pracy z ciążą było wyzwaniem. Nie chciałam, aby było to postrzegane jako wpływające na moją pracę. Jednocześnie czułam się dziwnie, wierząc, że z powodu presji naszego społeczeństwa powinnam ukrywać wszelkie trudności, jakie miałam. Czułam, że nie mogę być pierwszą osobą w ciąży, która przeżywa takie konflikty`.
Anna pracowała nad muzyką aż do nocy przed narodzinami swojego syna Elio w listopadzie 2021 roku, po czym szybko wróciła do pracy i spieszyła się z ukończeniem całej ścieżki już w momencie gdy pierwszy rekordowy odcinek sezonu został wyemitowany - będąc jednocześnie we wczesnych fazach macierzyństwa i dostosowując się do nowego życia. Ukończenie materiału to ogromne osiągnięcie Anny i dowód na to, że jako kompozytorka i artystka wciąż uwalnia i odsłania swoje nowe możliwości.
`To, czego najbardziej nauczyłam się pisząc dla `Peaky Blinders`, to ufać swojemu instynktowi. Zdałam sobie sprawę, że nie powinnam bać się prostoty i nie powinnam zakładać, że jeśli coś dzieje się szybko, to jakość jest zagrożona. Całe to doświadczenie było tak wspaniałe i tak intensywne. Jestem bardzo dumna z moich partytur do tego serialu i chciałabym, aby ta praca była drogowskazem dla przyszłych pokoleń kompozytorów`.