Opis produktu:
The National ogłosił wydanie swojego dziewiątego albumu studyjnego zatytułowanego `First Two Pages of Frankenstein`, który ukaże się 28 kwietnia 2023 roku za pośrednictwem 4AD. Oparty na sugestywnych melodiach i fascynującej lirycznej narracji sygnalizuje nowy rozdział w dyskografii zespołu.
Album zawierający 11 utworów został wyprodukowany przez The National w Long Pond Studios w północnej części stanu Nowy Jork zawiera gościnne występy Taylor Swift, Phoebe Bridgers i Sufjana Stevensa. `First Two Pages of Frankenstein` to odświeżona chemia grupy, która pięknie równoważy elegancką muzykalność z bardziej charakterystycznymi impulsami The National.
Utwory takie jak `Grease in Your Hair` i `Ice Machines` były testowane w 2022 roku przed ich nagraniem, co pozwoliło zespołowi na dopracowanie materiału w czasie rzeczywistym (inna piosenka, `Weird Goodbyes` z udziałem Justina Vernona z Bon Iver, została wydana jako samodzielny utwór w sierpniu zeszłego roku). `Dla mnie siła tej płyty polega na intencjonalności i strukturze muzyki spotykającej się z dużą ilością przypadkowej magii` - mówi Aaron Dessner. Przez ponad dwie dekady The National oferowali piosenki, które wydobywały ogromne piękno ze zniszczeń i bólu, co było bezpośrednim odzwierciedleniem ich wspólnej wiary w zdolność muzyki do katalizowania transcendencji. `Jako zespół zawsze mówiliśmy o tym, że chcemy nagrywać płyty tylko wtedy, gdy czujemy, że wciąż uczymy się czegoś o sobie i o sobie nawzajem, a sama muzyka rzuca jakieś światło w ciemność` - zauważa Matt Berninger. To to nastawienie doprowadziło do niezwykłego sukcesu - w tym zdobycia nagrody GRAMMY Awards za najlepszy album muzyki alternatywnej (za `Sleep Well Beast` z 2017 roku), bycia headlinerem festiwali na całym świecie i współpracy z niezliczonymi artystami definiującymi kulturę we wszystkich mediach - załozony w Ohio zespół znalazł się w obliczu kryzysu twórczego podczas pisania swojego dziewiątego albumu studyjnego. Po dwóch ostatnich albumach i kilku intensywnych latach koncertowania praca nad `First Two Pages of Frankenstein` utknęła w martwym punkcie, podczas gdy wokalista Matt Berninger dotarł do miejsca `w którym w ogóle nie mogłem wymyślić tekstu ani melodii. Mimo że zawsze byliśmy zaniepokojeni, kiedy pracowaliśmy nad płytą, to był pierwszy raz, kiedy poczułem, że może wszystko naprawdę dobiegło końca`. Zamiast tego, The National udało się zebrać razem i podejść do wszystkiego z innej perspektywy, dzięki czemu dotarli do czegoś, co wydaje się być nową erą dla zespołu - według gitarzysty/pianisty Bryce`a Dessnera, którego członkami jest także jego brat Aaron (gitara/fortepian/bas) oraz bracia Scott Devendorf (bas, gitara) i Bryan Devendorf (perkusja). Zespół postanowił nie przejmować się tak bardzo płytą i zamiast tego skupił swoją uwagę na przyjaźni i przekształceniu długotrwałych napięć w ich muzycznym partnerstwie, świadomie traktując siebie nawzajem z nowym poziomem zrozumienia. Zmiana, która trwale wpłynęła na powstanie ich nowego albumu. `W pewnym momencie pojawiło się uczucie, że wszyscy pochylamy się nad sobą w nowy sposób, który ostatecznie pozwolił każdemu robić to, co robi najlepiej` - mówi Aaron Dessner. `Zamiast walczyć, dbaliśmy o siebie nawzajem i o piosenki, prawie tak, jak dbałbyś o swoją rodzinę` - dodaje Bryce. `Udało nam się wrócić do siebie i podejść do wszystkiego z innej perspektywy, a dzięki temu dotarliśmy do tego, co czuje się jak nowe miejsce`. Na `First Two Pages of Frankenstein` każdy z członków zespołu odnajduje się w eklektycznej wrażliwości, którą odkrył w projektach poza zespołem. `Częściowo z powodu różnych doświadczeń, które wszyscy mieliśmy i przynieśliśmy z powrotem do zespołu, oraz pewności siebie, która z tego wynika, czuliśmy się bardzo zdolni do realizacji naszych pomysłów najlepiej jak potrafimy` mówi Bryce. `I nawet kiedy zbaczaliśmy z początkowego pomysłu, dalej zastanawialiśmy się i posuwaliśmy sprawy do przodu w bardzo celowy sposób`. Kontynuacja `I Am Easy to Find` z 2019 roku swój tytuł wzięła z głębokiej walki Berningera z blokadą pisarską. `Kiedy czuję, że utknąłem, często chwytam książkę z półki, żeby wbić sobie do głowy kilka słów, a pierwsze dwie strony Frankensteina uruchomiły piosenkę `Your Mind Is Not Your Friend` - mówi, odnosząc się do do jednego z najbardziej introspektywnych utworów na albumie. `Książka zaczyna się od podróży narratora w pobliżu koła podbiegunowego, a ten obraz dryfowania pomógł mi napisać o poczuciu odłączenia, zagubienia i braku celu. Kiedy zacząłem konfrontować się z tą dziwną, niewyraźną paniką związaną z brakiem pomysłów, wszystko zaczęło się trochę otwierać`. Chociaż wczesne etapy procesu tworzenia albumu obejmowały głównie współpracę zdalną, pisanie piosenek Berningera nabrało zupełnie nowego tempa po powrocie The National w trasę latem 2022 roku. `Kiedy w końcu wróciliśmy razem w trasę, Matt zaczął pisać piosenki bardzo szybko, prawie z dnia na dzień - te pełne serca, w pełni uformowane teksty po prostu się wylewały` - mówi Bryce. Ich wspólna energia twórcza była tak potężna, że zespół wkrótce zaczął eksperymentować z nagrywaniem nowego materiału na żywo na scenie. `W piosenkach, które pojawiły się pod koniec, można naprawdę usłyszeć pełną siłę zespołu, wraz z uczuciem `Och, dzięki Bogu`, którego być może wszyscy wtedy doświadczaliśmy` - mówi Aaron. `Nadaje to piosenkom pewną nadzieję, mimo że na płycie wciąż jest dużo mroku i intensywności`.