SPRAWDŹ STATUS ZAMÓWIENIA
POMOC I KONTAKT
Ulubione
Kategorie

Sprzedaż bez sprzedawania

Psychologia dobrego wpływu na klienta

O Akcji

Akcja Podziel się książką skupia się zarówno na najmłodszych, jak i tych najstarszych czytelnikach. W jej ramach możesz przekazać książkę oznaczoną ikoną prezentu na rzecz partnerów akcji, którymi zostali Fundacja Dr Clown oraz Centrum Zdrowego i Aktywnego Seniora. Akcja potrwa przez cały okres Świąt Bożego Narodzenia, aż do końca lutego 2023.
Dowiedz się więcej
  • Promocja
    image-promocja

książka

Wydawnictwo PWN
Data wydania 2018
Oprawa miękka
Liczba stron 366

Opis produktu:

Nie dziw się, że klient reaguje jak kupiec, skoro ty zachowujesz się jak sprzedawca.
W psychologii sprzedaży roi się od samozwańczych guru proponujących mniej lub bardziej wyrafinowane techniki sprzedawania i wywierania wpływu na klienta. Metody te z wiedzą naukową nie mają wiele wspólnego, a i ich skuteczność pozostawia wiele do życzenia (kto z nas nie zbył telemarketera dzwoniącego z ofertą bezkonkurencyjnego ubezpieczenia albo fantastycznej oferty telewizji kablowej?).
Paweł Fortuna, doświadczony psycholog biznesu i trener, pokazuje, że skuteczna komunikacja z klientem wcale nie musi polegać na manipulacji. Zamiast wyświechtanych trików i sztuczek proponuje sprzedawcom grę w "białe szachy" - sprzedaż etyczną i świadomą, wspólne z klientem poszukiwanie najlepszych rozwiązań. Sprzedaż bez sprzedawania oznacza realizację w przestrzeni handlu takich wartości jak uczciwość i prawda, działanie pozbawione manipulowania i ukrytych intencji, a także sposób na tworzenie społeczności zadowolonych klientów.

"Sprzedaż bez sprzedawania" jest książką wyjątkową pod co najmniej czterema względami. Po pierwsze, stanowi przegląd palących i realnych problemów, z jakimi spotykają się wszyscy przedsiębiorcy, bez względu na rodzaj biznesu, jakim się zajmują. Po drugie, autor nie zadowala się jedynie stworzeniem rzetelnego opisu zagrożeń i dylematów, lecz także przedstawia własne propozycje ich rozwiązań, z precyzyjnymi wskazówkami co i jak należy robić. Po trzecie, jego porady są ugruntowane w solidnej wiedzy na temat psychologicznych mechanizmów funkcjonowania człowieka w organizacji, co chroni nas czytelników przed merytorycznymi nadużyciami, jakie pojawiają się (zbyt) często w poradnikach, a które wywołane są wybujałą fantazją piszących albo wręcz brakiem wiedzy. I wreszcie po czwarte, książka jest napisana w sposób zrozumiały (co wciąż jest wyjątkiem w polskim piśmiennictwie naukowym), a na dodatek ze swadą i humorem. Wymienić można chociażby iście mistrzowski styl, w jakim pokazane są przykłady działania Systemu 1 i Systemu 2 w codzienności działań sprzedażowych. Sądzę że prof. Kahneman mógłby śmiało posiłkować się nimi w swoich wystąpieniach.
Z recenzji prof. dr. hab. Rafała Ohme
S
Szczegóły
Dział: Książki
Kategoria: Marketing i reklama,  poradniki,  praca, biznes
Wydawnictwo: PWN
Oprawa: miękka
Okładka: miękka
Rok publikacji: 2018
Wymiary: 205x147
Liczba stron: 366
ISBN: 978-83-01-19780-3
Wprowadzono: 08.03.2018

Paweł Fortuna - przeczytaj też

RECENZJE - książki - Sprzedaż bez sprzedawania, Psychologia dobrego wpływu na klienta - Paweł Fortuna

Zaloguj się i napisz recenzję - co tydzień do wygrania kod wart 50 zł, darmowa dostawa i punkty Klienta.

4/5 ( 11 ocen )
  • 5
    6
  • 4
    1
  • 3
    2
  • 2
    2
  • 1
    0

Wpisz swoje imię lub nick:
Oceń produkt:
Napisz oryginalną recenzję:

Piotr B.

ilość recenzji:1

brak oceny 2-10-2018 19:07

Niestety lektura Pana Pawła Fortuny dotyczy w większości jego doświadczeń życiowych. Momentami miałem wręcz wrażenie czytania autobiografii. Szanuję format jaki wybrał autor dla swojego dzieła. Jednak chyba zabrakło mi kluczowych dla czytelnika wniosków i rozwiązań, które mógłby wdrożyć do codziennej pracy z klientami. Trudny język również nie ułatwia lektury

Czy recenzja była pomocna?

Qultura słowa

ilość recenzji:467

brak oceny 8-08-2018 10:42

Psychologia sprzedaży bez sprzedawania
Z czym kojarzy ci się sprzedaż? Z pracą, której nienawidzisz? Z nachalnością? Z manipulacją? Z przekonywaniem osób, które danej rzeczy nie potrzebują, do jej zakupu? Jeśli odpowiedź na którekolwiek z tych pytań jest twierdząca to znaczy, że tak naprawdę nikt nie powiedział ci, czym ta sprzedaż może być.
Sytuacja może zmienić się dzięki książce Pawła Fortuny, psychologa biznesu, trenera i coacha, które demitologizuje sprzedaż i wyjaśnia, jakimi rządzi się ona prawami, jakie mechanizmy psychologiczne ją warunkują. Publikacja Wydawnictwa PWN, pt. ?Sprzedaż bez sprzedawania. Psychologia dobrego wpływu na klienta?, jest tym samym pozycją, która powinna znaleźć się w biblioteczce każdego handlowca, specjalisty ds. kontaktów z klientami, negocjatora, a także ? klienta. Nie tylko stanowi ona przegląd problemów nękających osoby zajmujące się sprzedażą, ale również w przystępny sposób przedstawia naukową wiedzę, tworzącą tej sprzedaży podwaliny. Jak sam autor zaznacza, ?pożądanym i spodziewanym efektem lektury (?) jest wzrost Twoich zysków, a w szerszym kontekście ? sprzedażowy sukces?. Dlatego też warto potraktować zakup książki jako inwestycję, która ? jestem o tym przekonana ? zwróci się wielokrotnie.
Poradnik składa się z dwunastu rozdziałów, które stanowią pięć kroków ku lepszej sprzedaży. Choć Fortuna zaznacza, że dla osiągnięcia korzystnej zmiany nie jest konieczne przechodzenie całej drogi, a na każdym etapie można przerwać zaproponowany proces, to jednak warto, by pierwsze spotkanie z książką było kompleksowe, warto zgłębić wszelkie zagadnienia zawarte w poradniku, przemyśleć je i wypróbować w praktyce. W pierwszym rozdziale autor zastanawia się, czym tak naprawdę jest sprzedawanie, przywołuje eksperymenty, w tym te związane z badaniami nad perswazją. Podkreśla też, że klienci tak naprawdę uwielbiają kupować, ale nie znoszą, gdy ktoś im coś sprzedaje, a także, ze manipulacja (w dłuższym horyzoncie czasowym) nigdy się nie opłaca. Przedstawia ponadto sygnały wywierania wpływu, określone mianem blokerów sprzedaży, zarówno werbalnych, jak i wokalnych, które zostały zidentyfikowane w trakcie prac Telemarketingowego Laboratorium Cash-Testów.
Rozdział drugi skupia się na kontrargumentacji zarówno taktycznej, jak i merytorycznej, a szczególnie na sytuacji, kiedy niechęć ze strony klienta wynika z urażenia jego godności. Autor zaznacza, że wówczas pojawia się tendencja do ataku, albo do zerwania kontaktów. W trzecim rozdziale zajmiemy się zagadnieniem sprzedaży bez sprzedawania, a także sprzedażowego sukcesu, zaś w kolejnym ? przekazami marketingowymi oraz przekonaniami człowieka i niebezpieczną myślową rutyną. Rozdział piąty przywołuje zagadnienie mapy poznawczej i warunkowania klasycznego, zaś w szóstym zastanowimy się nad definiowaniem naszej roli w kontaktach handlowych oraz nad tym, jak powinni postrzegać nas klienci.
W rozdziale siódmym dowiemy się, czym jest kontinuum elaboracji, a także kim jest ?skąpiec poznawczy? oraz ? co najważniejsze ? do czego sprowadza się najważniejsza potrzeba klientów. Rozdział ósmy objaśnia składowe tzw. ?miękkiej triady?, czyli psychologicznych aspektów propozycji handlowej, zaś dziewiąty traktuje o perswazji i jej różnych aspektach. W rozdziale dziesiątym został poruszony tak problematyczny temat, jakim są pieniądze, a właściwie cena. Autor podkreśla, że najlepszą jest sytuacja, w której pieniądze stanowią efekt uboczny kontaktów z klientem, bowiem koncentrowanie się na samych zyskach źle odbija się na kontaktach międzyludzkich. Kolejne dwa rozdziały przybliżają natomiast kwestie związane z nawykami (ich źródłami, rozszerzaniem strefy komfortu oraz automatyzmami), lękiem przed porażką (który aktywizuje różnego typu mechanizmy zabezpieczające nas przed kompromitacją), a także z rozwojem własnym i budzeniem w sobie pasji.
Każdy z rozdziałów został zakończony krótkim podsumowaniem, w którym ujęte zostały najważniejsze kwestie poruszane w danej części książki i do tych właśnie fragmentów warto zaglądać często podczas kolejnych spotkań z książką. O tym, jak bardzo publikacja PWN zmienia nasze spojrzenie na sprzedaż i jak szybko wiedza zdobyta dzięki poradnikowi ?Sprzedaż bez sprzedawania. Psychologia dobrego wpływu na klienta? pomoże nam osiągnąć pozytywne rezultaty w kontaktach nie tylko z klientami, ale szerzej ? w kontaktach międzyludzkich ? przekonamy się niemal natychmiast po skończonej lekturze. Ten efekt jest jednak warunkowany własnymi przemyśleniami i wglądem w siebie, a także zastosowaniem w praktyce przywołanych w książce wskazówek!

Opinia bierze udział w konkursie

Czy recenzja była pomocna?