Opis produktu:
Historyjki społeczne stanowią nieodłączny element oraz cenną komponentę pakietu `Pewny start: Mój dobry rok`, opracowanego specjalnie dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną na poziomie szkoły podstawowej, głównie w stopniu umiarkowanym lub znacznym. Jednakże ich zastosowanie jest wszechstronne i może być również wykorzystywane w pracy z dziećmi, które wykazują niepełnosprawność intelektualną w stopniu lekkim, mają specyficzne trudności w uczeniu się, uczestniczą w edukacji przedszkolnej oraz we wczesnym etapie edukacji szkolnej.
Charakterystyka pakietu `Pewny start: Mój dobry rok` i jego uzupełnienie w postaci historyjek społecznych:
Dostosowanie do różnych stopni trudności: Pakiet `Pewny start: Mój dobry rok` jest elastyczny i dostosowany do różnych poziomów umiejętności uczniów z niepełnosprawnością intelektualną. Obejmuje materiały, które można dostosować zarówno dla uczniów o stopniu umiarkowanym, znacznym, jak i lekkim stopniu niepełnosprawności.
Wsparcie w nauce i rozwoju społecznym: Historyjki społeczne stanowią ważny element pakietu, który pomaga uczniom w nauce i rozwijaniu umiejętności społecznych. Przykłady sytuacji społecznych i interakcji społecznych, zawarte w historyjkach, pozwalają uczniom lepiej zrozumieć i praktykować akceptowalne zachowania w różnych sytuacjach.
Wszechstronne zastosowanie: Historyjki społeczne mogą być wykorzystywane zarówno w pracy z uczniami, którzy uczęszczają do szkoły podstawowej, jak i przedszkola. Ponadto, mogą być dostosowywane do specyficznych potrzeb uczniów o różnych stopniach niepełnosprawności intelektualnej oraz trudnościach w uczeniu się.
Wspieranie samodzielności: Poprzez historyjki społeczne uczniowie rozwijają umiejętność rozumienia i reagowania na różne sytuacje społeczne, co przyczynia się do ich większej samodzielności w codziennym życiu.
Pakiet `Pewny start: Mój dobry rok` wraz z historyjkami społecznymi stanowi kompleksowe narzędzie edukacyjne, które pomaga uczniom z niepełnosprawnością intelektualną rozwijać umiejętności społeczne, komunikacyjne i uczestniczyć w życiu społecznym oraz szkolnym w sposób bardziej świadomy i pewny siebie.