Heavy Light - opis produktu:
Oczekiwany siódmy album Meg Remy, czyli U.S. Girls, nosi tytuł `Heavy Light` i został wydany 6 marca (4AD). 10 lat temu Meg Remy wydała `Red Ford Radio`, nawiedzoną transmisję radiową z jej drugiego albumu jako U.S. Girls. Jej surowa aranżacja składa się z dwóch elementów - hipnotyzującego, śpiewnego wokalu rzuconego na zagłuszony pogłosem automat perkusyjny. Rytm i głos; rytm i historia. Podczas gdy kolejne albumy Remy charakteryzowały się coraz bardziej kolorowymi zdobieniami, ta żywiołowa dynamika pozostała rdzeniem jej twórczości. Nie jest więc niespodzianką, że Remy powróciła do tej wczesnej formy, zamykając `Heavy Light`, jej najnowszy album dla 4AD, z nowo uchwyconą wersją `Red Ford Radio`. `Heavy Light` został wyprodukowany przez Remy i nagrany na żywo w uznanym studio Hotel 2 Tango z Montrealu z 20 muzykami sesyjnymi - w tym saksofonistą E Street Band Jakeem Clemonsem.
Remy współpracował z autorami Basią Bulat i Richem Morelem, aby rozwinąć rdzeń `Heavy Light`, tworząc zestaw piosenek pomyślany jako równowaga między orkiestrowymi instrumentami perkusyjnymi (tak bogato zaaranżowanymi przez perkusistę Eda Squiresa) i ludzkim głosem. W studio wokalne harmonie zostały wykonane przez różnorodnych wokalistów (pod dyrekcją Kritty Uranowskiego). W rezultacie wiodący głos Remy pojawia się pośród wielu harmonii, z którymi dzieli się refleksjami na temat dziecięcych doświadczeń, pojawiających się w formie mówionych wstawek na całej płycie. Podczas gdy Remy została powszechnie doceniona za szereg uważnie obserwowanych studiów postaci, na `Heavy Light` zwraca się do wewnątrz, opowiadając osobiste historie z ciekawą retrospekcją. Album jest chyba najlepiej rozumiany wkomponowany w melancholijny smak perspektywy czasu, zarówno osobistej, jak i kulturowej. Remy formułuje to pojęcie, włączając przerobione, wcześniej wydane utwory: `Overtime`, `Statehouse (It`s A Man`s World)` oraz wspomniany wcześniej `Red Ford Radio`.
Zakres `Heavy Light` rozciąga się pomiędzy osobistym `Woodstock ` 99` (gdzie znajdziemy wokalistkę kontrastującą jej doświadczenia związane z tytułowym wydarzeniem, z doświadczeniami jej przyjaciela), a planetarnym `The Quiver To The Bomb` (ilustrujący geologiczny rozwój ludzkości). Geneza U.S. Girls jest przekształcona przez kryterium Bruce`a Springsteena, którego saksofonista Jake Clemons z E Street Band, zaprezentował pełne euforii solo w singlowym `Overtime`. Temat ostateczności skonfrontowany z perspektywą, również prześladuje proces miksowania, w którym długoletni współpracownicy Maximilian `Twig` Turnbull, Steve Chahley i Tony Price zmierzyli się z ograniczeniami albumu nagranego na żywo. Ich podejście do produkcji pozwoliło tak łączyć elementy, aby stały się centralnym komponentem, jednocześnie przeciwstawiając się potrzebie retuszu wokali nagranych na żywo. `Wiara jest jak gilotyna. Taka ciężka, taka lekka`, wyraża aforyzm Franza Kafki, który U.S. Girls wymownie przywołuje w tytule. To niejednoznaczne pojęcie przenika `Heavy Light`. Smutek to ciężar rtęciowy, czasem nieosiągalny i uniwersalny. Innym razem jest na tyle mały, że możemy z nim tańczyć, bezpiecznie schowanym w tylnej kieszeni.
Album Heavy Light jest przedstawicielem muzyki z gatunku muzyka alternatywna. Wykonawcą utworów jest U.S. Girls. Pozycja została opublikowana w 2020 roku. Za wydanie odpowiada wytwórnia 4AD.