Opis produktu:
Oczekiwany siódmy album Meg Remy, czyli U.S. Girls, nosi tytuł `Heavy Light` i został wydany 6 marca (4AD). 10 lat temu Meg Remy wydała `Red Ford Radio`, nawiedzoną transmisję radiową z jej drugiego albumu jako U.S. Girls. Jej surowa aranżacja składa się z dwóch elementów - hipnotyzującego, śpiewnego wokalu rzuconego na zagłuszony pogłosem automat perkusyjny. Rytm i głos; rytm i historia. Podczas gdy kolejne albumy Remy charakteryzowały się coraz bardziej kolorowymi zdobieniami, ta żywiołowa dynamika pozostała rdzeniem jej twórczości. Nie jest więc niespodzianką, że Remy powróciła do tej wczesnej formy, zamykając `Heavy Light`, jej najnowszy album dla 4AD, z nowo uchwyconą wersją `Red Ford Radio`. `Heavy Light` został wyprodukowany przez Remy i nagrany na żywo w uznanym studio Hotel 2 Tango z Montrealu z 20 muzykami sesyjnymi - w tym saksofonistą E Street Band Jakeem Clemonsem.
Remy współpracował z autorami Basią Bulat i Richem Morelem, aby rozwinąć rdzeń `Heavy Light`, tworząc zestaw piosenek pomyślany jako równowaga między orkiestrowymi instrumentami perkusyjnymi (tak bogato zaaranżowanymi przez perkusistę Eda Squiresa) i ludzkim głosem. W studio wokalne harmonie zostały wykonane przez różnorodnych wokalistów (pod dyrekcją Kritty Uranowskiego). W rezultacie wiodący głos Remy pojawia się pośród wielu harmonii, z którymi dzieli się refleksjami na temat dziecięcych doświadczeń, pojawiających się w formie mówionych wstawek na całej płycie. Podczas gdy Remy została powszechnie doceniona za szereg uważnie obserwowanych studiów postaci, na `Heavy Light` zwraca się do wewnątrz, opowiadając osobiste historie z ciekawą retrospekcją. Album jest chyba najlepiej rozumiany wkomponowany w melancholijny smak perspektywy czasu, zarówno osobistej, jak i kulturowej. Remy formułuje to pojęcie, włączając przerobione, wcześniej wydane utwory: `Overtime`, `Statehouse (It`s A Man`s World)` oraz wspomniany wcześniej `Red Ford Radio`.
Zakres `Heavy Light` rozciąga się pomiędzy osobistym `Woodstock ` 99` (gdzie znajdziemy wokalistkę kontrastującą jej doświadczenia związane z tytułowym wydarzeniem, z doświadczeniami jej przyjaciela), a planetarnym `The Quiver To The Bomb` (ilustrujący geologiczny rozwój ludzkości). Geneza U.S. Girls jest przekształcona przez kryterium Bruce`a Springsteena, którego saksofonista Jake Clemons z E Street Band, zaprezentował pełne euforii solo w singlowym `Overtime`. Temat ostateczności skonfrontowany z perspektywą, również prześladuje proces miksowania, w którym długoletni współpracownicy Maximilian "Twig" Turnbull, Steve Chahley i Tony Price zmierzyli się z ograniczeniami albumu nagranego na żywo. Ich podejście do produkcji pozwoliło tak łączyć elementy, aby stały się centralnym komponentem, jednocześnie przeciwstawiając się potrzebie retuszu wokali nagranych na żywo. "Wiara jest jak gilotyna. Taka ciężka, taka lekka", wyraża aforyzm Franza Kafki, który U.S. Girls wymownie przywołuje w tytule. To niejednoznaczne pojęcie przenika `Heavy Light`. Smutek to ciężar rtęciowy, czasem nieosiągalny i uniwersalny. Innym razem jest na tyle mały, że możemy z nim tańczyć, bezpiecznie schowanym w tylnej kieszeni.
Limited Edition Lavender / White Marbled Vinyl.