- Książki Książki
- Podręczniki Podręczniki
- Ebooki Ebooki
- Audiobooki Audiobooki
- Gry / Zabawki Gry / Zabawki
- Drogeria Drogeria
- Muzyka Muzyka
- Filmy Filmy
- Art. pap i szkolne Art. pap i szkolne
O Akcji
Akcja Podziel się książką skupia się zarówno na najmłodszych, jak i tych najstarszych czytelnikach. W jej ramach możesz przekazać książkę oznaczoną ikoną prezentu na rzecz partnerów akcji, którymi zostali Fundacja Dr Clown oraz Centrum Zdrowego i Aktywnego Seniora. Akcja potrwa przez cały okres Świąt Bożego Narodzenia, aż do końca lutego 2023.k komputerowy wykorzystywany do tworzenia stron internetowych zawierających odnośniki, grafikę, elementy multimedialne oraz, co dla nas ważne, internetową reklamę cyfrową. Zwróćmy uwagę na to, że mówimy o stronach internetowych, które są tworzone przez wydawców. Takie nazewnictwo daje pojęcie o korzeniach mediów internetowych i zwraca uwagę na ich powiązanie z tradycyjnymi drukowanymi środkami przekazu. Bardzo interesująca jest lektura pierwotnego projektu sieci Web, uzmysławia ona bowiem istotę sieci oraz jej planowany kształt, zanim jeszcze fizycznie zaistniała, a w szczególności związki pomiędzy mediami a łącznością. Projekt WorldWideWeb: Proposal for a HyperText Project (WorldWideWeb: propozycja projektu hipertekstowego), stworzony przez Tima Bernersa-Lee i Roberta Cailliau (1990), opisuje hipertekst jako ,,sposób łączenia różnych rodzajów informacji i dostępu do nich jako sieć węzłów, które użytkownik może przeglądać wedle uznania", oraz możliwość dostarczenia ludziom pojedynczego interfejsu pozwalającego na dostęp do szeregu typów informacji. Informacje te, zarówno w 1990 roku, jak i dzisiaj, są regulowane przez serwery i klientów: nasze własne urządzenia wyposażone w przeglądarki internetowe (klienci) żądają i wyświetlają informacje z innych odległych komputerów (serwerów). Za pomocą przeglądarki internetowej operujemy hipertekstowymi stronami, na których znajdują się ,,fragmenty tekstów odsyłające do innych tekstów", i ten ,,system połączeń... zwany jest siecią". Należy również podkreślić, że sieć także nie jest skończona (podkreślenie autora). To ważny punkt, ponieważ w przeciwieństwie do innych mediów (książek, telewizji, radia itp.) sieć miała potencjał rozwoju wpisany w DNA. Mimo że sieć została stworzona przez Tima Bernersa-Lee w 1990 roku, zaczęła faktycznie przyjmować się w 1993, kiedy oficjalnie wydano łatwo dostępną przeglądarkę internetową o nazwie Mosaic. Mosaic przekształcił się następnie w Netscape Navigator, z którego z kolei powstał Firefox (popularna wyszukiwarka będąca własnością Mozilli). Co również znamienne, poza oferowaniem możliwości pisania i odczytywania stron internetowych, sieć już od początku była społecznościowa1. Za jej pośrednictwem powstały tysiące grup, środowisk zainteresowań, kultur, klubów miłośników, grup dyskusyjnych i forów. Mimo że już przed powstaniem sieci Web wykorzystywano internet do tworzenia społeczności i do komunikacji, technologiczna i wizualna przystępność interfejsu sieciowego sprawiała, że stało się to dostępne dla o wiele większej liczby osób. Należy podkreślić, że ci pierwsi użytkownicy i członkowie społeczności mieli dosyć wrogi stosunek do reklamodawców i speców od marketingu, którzy szybko zauważyli nowe możliwości dostępu do zamożnych grup społecznych. Prasa biznesowa i popularna z początku lat 90. pełna była historii przepowiadających nową przyszłość, nowe sposoby komunikacji i życie na ,,infostradzie". Można tu mówić o stylistyce jak z Powrotu do przyszłości ze względu na fakt, że wprowadzenie jakiejkolwiek nowej techniki komunikacji wywołuje zwykle podobne reakcje społeczne2. Nie trzeba chyba dodawać, że dla branży był to fascynujący czas, zaś w rozwoju wczesnej reklamy internetowej widoczne jest współdziałanie sił własności, inwestycji i, co chyba najważniejsze, zróżnicowane poglądy ideologiczne na temat tego, czym powinna stać się sieć. Dla niektórych był to nowy etap w historii ludzkości, wyznaczający nowe granice wiedzy, komunikacji i doświadczeń. Dla innych - prawdziwa żyła złota: nowe narzędzie publikowania, generowania dochodu, marketingu, sprzedaży powierzchni reklamowej oraz cała litania schematów, jak zarobić szybkie pieniądze. Okres od wczesnych lat 90. do roku 2001 znany jest jako epoka gwałtownego rozwoju dotcomów (firm internetowych). Charakteryzowała się ona ekonomicznym oportunizmem, kapitałem podwyższonego ryzyka, wysokimi stopami zwrotu ze stosunkowo niewielkich inwestycji przy niskich kosztach rozpoczęcia działalności, próbami rozwijania firm możliwie najszybciej oraz znacznym zawyżaniem wartości akcji firm internetowych. Było to idealne odzwierciedlenie książkowej definicji rozdmuchanej przez media bańki spekulacyjnej. Przekonanie o nieuchronnym cyfrowym charakterze przyszłości powstało pod wpływem wielu czynników, między innymi liberalnej zachodniej mentalności wyznawanej przez wieloletnią kulturę technologii Doliny Krzemowej w rejonie San Francisco. Jednakże, mimo że dokonano wielu pochopnych wyborów inwestycyjnych, ogólnie rzecz biorąc, inwestorzy nie byli naiwni ani głupi. Przewidywali, że poniosą straty na wielu firmach, które wydają się bardzo przekonujące, obiecują duże dochody, ale przynoszą niewiele. Działo się tak, dlateg
Szczegóły | |
Dział: | Ebooki pdf, epub, mobi, mp3 |
Kategoria: | nauki humanistyczne, nauki społeczne |
Wydawnictwo: | Uniwersytet Łódzki |
Rok publikacji: | 2020 |
Język: | polski |
Zabezpieczenia i kompatybilność produktu (szczegóły w dziale POMOC): | *Produkt jest zabezpieczony przed nielegalnym kopiowaniem (Znak wodny) |
Zaloguj się i napisz recenzję - co tydzień do wygrania kod wart 50 zł, darmowa dostawa i punkty Klienta.