- Książki Książki
- Podręczniki Podręczniki
- Ebooki Ebooki
- Audiobooki Audiobooki
- Gry / Zabawki Gry / Zabawki
- Drogeria Drogeria
- Muzyka Muzyka
- Filmy Filmy
- Art. pap i szkolne Art. pap i szkolne
O Akcji
Akcja Podziel się książką skupia się zarówno na najmłodszych, jak i tych najstarszych czytelnikach. W jej ramach możesz przekazać książkę oznaczoną ikoną prezentu na rzecz partnerów akcji, którymi zostali Fundacja Dr Clown oraz Centrum Zdrowego i Aktywnego Seniora. Akcja potrwa przez cały okres Świąt Bożego Narodzenia, aż do końca lutego 2023.rze przedmiotu oraz innych opracowaniach naukowych. [1] Heeper A., Schmidt M., Negocjacje handlowe po polsku i po angielsku, Cornelsen Verlag GmbH & Co. OHG, Berlin-Warszawa 2008 r., s. 2--4. [2] Cellich C., Subhash J., Global Business Negotiations Across Borders. Practical solutions, Business Expert Press, New York 2012 r., s. 4--5. Definicja negocjacji Negocjacje stanowią bez wątpienia interakcji społecznej, gdzie strony w ramach procesu negocjacyjnego starają się zdefiniować wzajemne relacje w kontekście handlowym. Istotą negocjacji jest współdziałanie, to złożony proces komunikacyjny, w który strony angażują się, aby uzyskać coś od drugiej strony, starają się zmienić przekonania i zachowania w sposób, który umożliwi osiągnięcie porozumienia. Wbrew pozorom, zakres rzeczowy prowadzonych negocjacji nie ogranicza się wyłącznie do treści umów, zasad współpracy czy warunków przejęcia drugiej firmy, mediacji w zakresie ugody w sporze czy kwestii ustalenia ceny sprzedaży lub kupna. Prowadzenie negocjacji wymaga odpowiedniego przygotowania, dogłębnej analizy wszystkich kwestii i konotacji, które mogą wpływać na treść rozmów. Należy brać pod uwagę zarówno kwestie formalne, prawne, uwarunkowania otoczenia w którym biznes funkcjonuje, wpływu podejmowanych decyzji na inne podmioty, na pozycję negocjujących stron, a nawet na możliwe straty i zyski zależnie od ostatecznego kompromisu. Wreszcie, negocjacje powinny dotyczyć takich kwestii, które podlegają tego rodzaju formie konsensusu, może bowiem dojść do sytuacji, w której druga strona domaga się takich zachowań, jak zmiana wartości prezentowanych przez firmę, czy dokonania działań wątpliwych moralnie i etycznie. Negocjacje co do zasady mogą być realizowane w ramach stosunków dwustronnych. Szczególną ich formą są negocjacje wielostronne. Wówczas ich uczestnikami jest wiele podmiotów, co jednak wiąże się ze skomplikowaniem procesu interakcji. Wreszcie, negocjacje mogą przyjmować charakter formalny. Wówczas zwykle są kierowane i nadzorowane przez osobę, która pełni funkcje moderatora, regulującego przebieg rozmów. Wówczas negocjacje oparte są o przyjęte uprzednio zasady i reguły. Mogą one zostać uzupełnione formą nieformalnych negocjacji, opartych o paraprywatne spotkania.[1] Negocjacje co do zasady charakteryzują się również istnieniem konfliktu interesów, strony posiadają sprzeczne cele lub pragną osiągnąć pewne korzyści, a wejście w proces negocjacji staje się wynikiem przekonania, że strony są w stanie wzajemnie wypracować jedno stanowisko. To świadomy proces, który w wymiarze handlu jest wykorzystywany w bardzo rozmaity sposób. Negocjacje prowadzone są na każdym poziomie, od lokalnych firm i ich stowarzyszeń, poprzez koncerny międzynarodowe, państwa, organizacje które zrzeszają państwa różnych regionów.[2] Negocjacje stanowią zatem interakcyjny proces decyzyjny, jest to również sposób na moderowanie konfliktu między różnymi podmiotami, dający możliwość osiągnięcia porozumienia, to również proces komunikacji i wymiany oraz tworzenia wartości. Negocjacje handlowe bez wątpienia stanowią instrument zarządzania firmą, obejmując zarówno te sytuacje, gdzie firma jest środowiskiem negocjacji jak i te, gdzie jest ich stroną. Negocjacje stricte handlowe co do zasady realizowane są między firmą a jej zewnętrznymi interesariuszami, jak dostawcy, odbiorcy, kooperanci. Negocjacje takie mogą również być prowadzone w ramach różnej prawnej formy zrzeszającej różne, kooperujące ze sobą podmioty gospodarcze, w celu ustalenia różnych sfer działania. Czynnikami, które wpływają na proces negocjacji, stanowią nie tylko konkretne rozwiązania. To również środowisko negocjacyjne, zatem miejsce, w którym negocjacje są prowadzone, język negocjacji. Również istotną rolę w zakresie uwarunkowań negocjacji odgrywa środowisko, w tym system prawny, biurokracja panująca w danym państwie, różnice polityczne i ideologiczne, różnice kulturowe. Negocjacje handlowe zależeć mogą również od takich czynników, jak koniunktura gospodarcza i jej uwarunkowania, zasady rynku walutowego, kondycja innych firm sektora, stabilność systemu politycznego w miejscu, gdzie działania handlowe są podejmowane.[3] [1] Tabernacka M., Negocjacje i mediacje w sferze publicznej, Oficyna WoltersKluwer, Warszawa 2008 r., s. 18--21. [2] Sedlak K., Strategie w biznesie, WPSB, Kraków 1993 r., s. 131 -- 133. [3] Salacuse J., Negocjacje na rynkach międzynarodowych, PWE, Warszawa 1994 r., s. 24--26. Proces negocjacji Prawie zawsze skuteczne negocjacje obejmują znacznie więcej niż dialog z drugą stroną. Proces negocjacji obejmuje szereg kroków i posunięć, które powinny być realizowane w określony sposób i w określonej kolejności. Pominięcie części posunięć lub niewłaściwe ich przeprowadzenie może bar
Szczegóły | |
Dział: | Ebooki pdf, epub, mobi, mp3 |
Kategoria: | ekonomia i biznes, poradniki, praca, biznes, negocjacje |
Wydawnictwo: | Ridero |
Rok publikacji: | 2020 |
Język: | polski |
Zabezpieczenia i kompatybilność produktu (szczegóły w dziale POMOC): | *Produkt jest zabezpieczony przed nielegalnym kopiowaniem (Znak wodny) |
Zaloguj się i napisz recenzję - co tydzień do wygrania kod wart 50 zł, darmowa dostawa i punkty Klienta.