- Książki Książki
- Podręczniki Podręczniki
- Ebooki Ebooki
- Audiobooki Audiobooki
- Gry / Zabawki Gry / Zabawki
- Drogeria Drogeria
- Muzyka Muzyka
- Filmy Filmy
- Art. pap i szkolne Art. pap i szkolne
O Akcji
Akcja Podziel się książką skupia się zarówno na najmłodszych, jak i tych najstarszych czytelnikach. W jej ramach możesz przekazać książkę oznaczoną ikoną prezentu na rzecz partnerów akcji, którymi zostali Fundacja Dr Clown oraz Centrum Zdrowego i Aktywnego Seniora. Akcja potrwa przez cały okres Świąt Bożego Narodzenia, aż do końca lutego 2023.ne, może też świadczyć o rozpadzie rodzin. Innym powodem może być to, że pary się nie pobierają, dopóki nie ma prawdziwego powodu, jakim jest dziecko. Statystyki nie mówią, czy te pary pobierają się po narodzinach dziecka. Weźmy inny przykład, statystyki w Australii wskazują, że jest większa szansa, iż dzieci urodzone pod znakiem Bliźniąt będą miały wypadek samochodowy niż te urodzone pod innym znakiem. Jest mało prawdopodobne, by wskaźnik wypadków był taki sam dla wszystkich znaków zodiaku. Chciałbyś więc wiedzieć, czy te wyniki są znaczące w różnych okresach i krajach. Wielkość tych różnic też będzie istotna. Jednym z możliwych wyjaśnień jest to, że osoby spod znaku Bliźniąt osiągają wiek upoważniający do prowadzenia samochodu zimą (czerwiec w Australii), w związku z czym zaczynają jeździć w trudnych warunkach. SELEKTYWNE POSTRZEGANIE Żona, która dowiaduje się, że mąż ma romans, spogląda wstecz na całe swoje małżeństwo i wybiera tylko te elementy, które wskazują na to, że mąż jej tak naprawdę nie kocha. Selektywne postrzeganie oznacza pojmowanie rzeczy w taki sposób, aby poprzeć stworzony wcześniej pogląd. Klasyczne zastosowanie selektywnego postrzegania zachodzi przy stereotypach i uprzedzeniach. Umysł ma ustalony wzorzec i potem zauważa tylko te elementy, które do tego wzorca pasują. Uprzedzenia rasowe są oczywistym tego przykładem. Zagorzałe feministki gotowe będą zwracać uwagę na każde męskie zachowanie wskazujące na męski szowinizm. Selektywne postrzeganie może działać w obie strony. Na przykład: w pewnym momencie 50% pracowników NASA było Hindusami, a w firmie Microsoft było to 26% zatrudnionych. Te dane mogą sugerować, że Hindusi są wyjątkowo inteligentni albo wykwalifikowani do pracy informatycznej. W Indiach (w okolicach Bangalore) jest duży przemysł produkujący oprogramowanie i dobry instytut kształcący informatyków. Dlatego Hindusi wyjeżdżający do Stanów mieli dużą szanse dostać właśnie taką pracę. Na dodatek niedobór informatyków w Stanach oznaczał, że Ameryka przyznawała specjalne wizy Hindusom z tymi umiejętnościami. Selektywnemu postrzeganiu trudno się sprzeciwić, ponieważ to, co ludzie mówią, może być prawdą. Słuchacz nie wie, co nie zostało powiedziane albo co zostało pominięte. Osoba, która opowiada ci o przypadkach, kiedy pracownik był leniwy, może nie poinformować cię o tym, że ta osoba pracowała czasem wyjątkowo ciężko. Jeżeli wierzysz, że pewna rasa popełnia więcej przestępstw, będziesz zwracał uwagę tylko na takie przypadki, gdy ta rasa popełnia przestępstwa. Możesz nie zauważyć, że przestępstwa zdarzają się częściej w obrębie pewnych grup ekonomicznych i że w tych grupach jest więcej osób tej właśnie rasy. EMOCJE Emocje wynikają z uprzedzeń i stereotypów. Czy dana osoba naprawdę podaje obiektywny pogląd, czy jest tam emocjonalne zabarwienie? Zazwyczaj bardzo łatwo jest oddzielić treść emocjonalną po zastosowaniu przymiotników. Przymiotniki takie jak leniwy, bezużyteczny, nieuczciwy, bezmyślny, niebezpieczny, przebiegły, podejrzany od razu sugerują, że opinia jest bardzo emocjonalna. Jeśli wyrzucisz je ze stwierdzenia, wtedy ono upada. Pogląd jest więc tylko środkiem do komunikowania emocji. Każdy jest wolny i może wyrażać swoje emocje. Słuchacz nie musi być jednak przez nie przekonany ani się z nimi zgadzać. Stają się one niebezpieczne, kiedy wkradają się do logiki opinii. Gdy emocje są wyraźnie określone jako takie, wtedy nie ma niebezpieczeństwa: ,,To jest to, co czuję na ten temat". Słuchacz ma prawo zapytać, skąd te emocje się tam wzięły. Emocje mogą być reakcjami na wydarzenia. Emocje mogą również wpływać na to, jak wydarzenia są postrzegane.
książka
Wydawnictwo Studio Emka |
Data wydania 2009 |
Oprawa miękka |
Liczba stron 236 |
Szczegóły | |
Dział: | Książki |
Kategoria: | Nauki humanistyczne, Psychologia, Nauki społeczne, Socjologia |
Wydawnictwo: | Studio Emka |
Oprawa: | miękka |
Okładka: | miękka |
Rok publikacji: | 2009 |
Wymiary: | 135x215 |
Liczba stron: | 236 |
ISBN: | 978-83-88607-89-9 |
Wprowadzono: | 30.01.2009 |
Zaloguj się i napisz recenzję - co tydzień do wygrania kod wart 50 zł, darmowa dostawa i punkty Klienta.