- Książki Książki
- Podręczniki Podręczniki
- Ebooki Ebooki
- Audiobooki Audiobooki
- Gry / Zabawki Gry / Zabawki
- Drogeria Drogeria
- Muzyka Muzyka
- Filmy Filmy
- Art. pap i szkolne Art. pap i szkolne
O Akcji
Akcja Podziel się książką skupia się zarówno na najmłodszych, jak i tych najstarszych czytelnikach. W jej ramach możesz przekazać książkę oznaczoną ikoną prezentu na rzecz partnerów akcji, którymi zostali Fundacja Dr Clown oraz Centrum Zdrowego i Aktywnego Seniora. Akcja potrwa przez cały okres Świąt Bożego Narodzenia, aż do końca lutego 2023.ych. W tych procesach warto pamiętać o trzech podstawowych założeniach (Gallos 2009): kreatywność i innowacje są jedynymi trwałymi źródłami przewagi konkurencyjnej[4], przywództwo w organizacji (w odróżnieniu od tradycyjnego zarządzania) dotyczy innowacji i wprowadzania zmian, jakość przywództwa jest czynnikiem krytycznym w odniesieniu do zdolności konkurowania na rynku. J. Gallos uważa, że kreatywność i innowacje są obecnie jedynymi trwałymi źródłami przewagi konkurencyjnej (Gallos 2009). We współczesnych gospodarkach ery informacji i szybkich zmian technologicznych innowacje i kreatywność zaczynają mieć znaczenie podstawowe. Warto jednak zwrócić uwagę na fakt, że kreatywność sama w sobie nie prowadzi do innowacji (Levitt 2002), a działania kreatywne znajdujące się pod dużą presją czasu są zazwyczaj skazane na niepowodzenie (Amabile i in. 2002). Wyzwania i dylematy biznesu () Kreatywność i innowacje są obecnie trwałymi źródłami przewagi konkurencyjnej Dla skuteczności procesów innowacyjnych w firmie jest niezbędna pewna kultura organizacji. Najogólniej rzecz biorąc, kulturę organizacji możemy określić jako zespół wspólnie podzielanych założeń co do sposobu funkcjonowania firmy (Schein 1992). Harrison i Corley definiują kulturę organizacyjną w znacznie bardziej pogłębiony sposób. Według nich: ,,menedżerski punkt widzenia na kulturę organizacyjną ujmuje ją jako obiektywną rzeczywistość tkwiącą w organizacji, złożoną ze spójnego zestawu postaw, wartości i wspólnych znaczeń lub wzorca podzielanych założeń, które wyznaczają strukturalną stabilność i bezpośrednio wpływają na sposób myślenia i zachowania w organizacji" (Harrison i Corley 2011). Według Koźmińskiego i D. Jemielniaka kultura organizacyjna to ,,pewna intelektualna i duchowa wspólnota członków organizacji. Obejmuje ona wspólne wartości, cele i misje (czyli do czego wspólnie dążą członkowie), wspólne normy, którym muszą odpowiadać zachowania członków (np. etyczne, estetyczne, fachowe), wspólne wzorce zachowania, postawy, wspólną formację intelektualną, a nawet język (terminologia, specyficzne określenia, metafory itp.)" (Koźmiński i Jemielniak 2008, s. 22). Przebieg procesów innowacyjnych w organizacji jest jednak zależny od takiego typu kultury, który można określić mianem ,,kultury innowacji". Aby udało się ją stworzyć, absolutnie niezbędne jest zaangażowanie kierownictwa firmy i kierowanie procesem jej tworzenia odgórnie. Taka kultura zależy od udoskonalenia trzech wzajemnie powiązanych procesów (Robinson 2016, s. 251-252): wyobraźni - zdolności przywoływania na myśl wydarzeń i rzeczy, których nie doświadczamy zmysłami, kreatywności - procesu rozwijania oryginalnych i wartościowych pomysłów, innowacji - procesu wdrażania nowych pomysłów. Wyzwania i dylematy biznesu () Rozwój innowacji w firmie jest pochodną kultury organizacyjnej Uruchamiając wyobraźnię, możemy przywołać rzeczy istniejące i nieistniejące. Wyobrażenia są myślami obrazowymi i wynikają z naszej świadomości. Wyobrażać możemy sobie rzeczy z przeszłości, ale i z przyszłości, przez uwolnienie od okoliczności wokół nas. Ale wyobrażenia pozostają tylko w nas samych; przynajmniej do momentu, w którym je ujawnimy. Kreatywność jest następnym po wyobraźni krokiem, ale wymagającym zrobienia czegoś. Ktoś, kto niczego nie zrobił, na pewno nie może być określony jako kreatywny. Kreatywność wymaga więc ujawnienia pomysłu (wytworu). Musi być on związany z określoną dziedziną (biznes, literatura, film, muzyka itp.). Trzecim z wymienionych powyżej procesów jest innowacja. Innowacja ukazuje ucieleśnienie kreatywnego pomysłu w praktyce. Zjawisko kreatywności i kultury organizacyjnej wpisuje się w szerszy kontekst tzw. kapitału intelektualnego organizacji. Poszczególne kategorie kapitału intelektualnego organizacji oraz wzajemne zależności pomiędzy jego składnikami przedstawia rysunek Przypisy Wprowadzenie [1] Rozmówcy - respondenci badań zostali przedstawieni w rozdziału pierwszego oraz szczegółowo w końcowym fragmencie książki zatytułowanym Antologia od A do T mniej konwencjonalnych CV. [2] W podobny sposób wita widzów w Teatrze Kamienica jeden z moich rozmówców - Emilian Kamiński. Rozdział 1 [1] VUCA to skrót od czterech angielskich słów: Volatility (ulotność), Uncertainty (niepewność), Complexity (złożoność), Ambiguity (dwuznaczność). [2] Analiza związków między innowacjami a przedsiębiorczością, począwszy od J. Schumpetera, aż po systemy kaizen jest zawarta w książce S. Kwiatkowskiego (Kwiatkowski 2000, s. 81-86). [3] Ta kwestia zostanie szerzej omówiona w rozdziale 6. [4] Niekiedy kwestionuje się problem innowacyjności jako jedynego źródła przewagi konkurencyjnej. Takim źródłem może być też imitacja.
książka
Wydawnictwo Poltext |
Data wydania 2021 |
Oprawa miękka |
Liczba stron 336 |
Szczegóły | |
Dział: | Książki |
Wydawnictwa: | MT Biznes |
Kategoria: | poradniki, praca, biznes |
Wydawnictwo: | Poltext |
Oprawa: | miękka |
Okładka: | miękka |
Rok publikacji: | 2021 |
Wymiary: | 165x235 |
Liczba stron: | 336 |
ISBN: | 9788381753173 |
Wprowadzono: | 16.10.2021 |
Zaloguj się i napisz recenzję - co tydzień do wygrania kod wart 50 zł, darmowa dostawa i punkty Klienta.