rozwiń
rozwiń
zwiń
zwiń
wpisz minimum 3 znaki
Dźwięk cyfrowy Systemy wielokanałowe
ocena: 6, głosów: 9
 

Fragmenty

przeczytaj fragment książki
Dźwięk cyfrowy Systemy wielokanałowe

Spis treści:
1. Od mono do surround - teoria ewolucji według audiofila1.1 Mono
1.1.1 Układy mechaniczne a układy elektryczne
1.1.2 Pierwsze głośniki i rozwój radiofonii
1.1.3 Zapotrzebowanie
1.2 Stereo
1.2.1 Początki powstania, geneza
1.2.2 Obraz dźwiękowy
1.2.3 Systemy stereofoniczne
1.2.4 Zestawienie toru fonicznego podczas procesu nagrania
1.3 Kwadrofonia
1.3.1 Dalsze zwiększanie i liczby wymiarów
1.3.2 Pierwsze układy kwadro
1.4 Surround
1.4.1 Specyfika układów surround

2. Tor przetwarzania sygnału audio
2.1 Co nazywamy torem fonicznym
2.2 Sygnały w postaci analogowej i cyfrowej
2.3 Elementy toru fonicznego - analogowe
2.3.1 Przetworniki wejściowe
2.3.2 Analogowy stół mikserski
2.3.3 Wzmacniacz mocy
2.3.3.1 Przyciski przełączające
2.3.3.2 Regulatory tonów
2.3.3.3 Wyciszenie i panorama
2.3.3.4 Regulator głośności
2.3.4 Przetworniki wyjściowe
2.4 Elementy toru fonicznego - cyfrowe
2.4.1 Filtr antyaliasingowy
2.4.2 Układ próbkujkąco-pamiętający
2.4.3 Konwerter analogowo-cyfrowy
2.4.4 Konwerter cyfrowo-analogowy
2.4.5 Filtr wyjściowy
2.5 Możliwości łączenia torów analogowych i cyfrowych

3. Surround - rodzaje systemów
3.1 Dolby Surround
3.2 Dolby Surround Pro Logic
3.3 Dolby Surround Pro Logic II
3.4 Dolby Digital
3.5 Dolby Digital EX
3.6 DTS

4. Wymagania stawiane zestawom surround
4.1 THX
4.2. DCS
4.2.1. Virtual 3D Mode
4.2.2 Cinema Studio Mode
4.3 SONY 4D

5. Systemy kodowania i kompresji sygnałów fonicznych
5.1 PASC
5.2 MUSICAM
5.3 ATRAC
5.4 AC-3
5.5 Dolby E
5.6 CAC
5.7 MPEG
5.8 MP3
5.9 AAC
5.10 MLP

6. Układy zapisu wielokanałowego
6.1 Stoły mikserskie
6.1.1 Stół analogowy
6.1.2 Stół cyfrowy - Spirit Digital 328 Soundcraft
6.2 Magnetofony do zapisu wielośladowego
6.2.1 Analogowy magnetofon 24-śladowy.
6.2.2. Cyfrowy magnetofon DA98HR Tascam - 8-śladowy
6.2.3 Fostex D2424 - rejestrator twardodyskowy
6.2.4. Cyfrowy rejestrator MX-2424 Tascam
6.3 Wielokanałowe karty współpracy z komputerem
6.3.1 Creative Sound Blaster Live
6.3.2 Motu
6.3.3 Aark 20/20
6.3.4 Digidesign Pro Tools
6.4 Rodzaje cyfrowej transmisji sygnału dźwiękowego
6.4.1 S/PDIF
6.4.2 AES/EBU
6.4.3 I2S·e
6.4.4 ADAT
6.4.5 TDIF
6.4.6 FireWire (IEEE 1394, Sony i?Link)
6.4.7 mLAN
6.5 Synchronizacja i kody czasowe
6.5.1 Synchronizacja
6.5.2 Jitter
6.5.3 Rodzaje kodów czasowych
6.5.4 Synchronizatory

7. Możliwości komputerowej obróbki sygnałów7.1 Wprowadzenie sygnału do komputera.
7.1.1 Karty muzyczne
7.1.2. USB (Universal Serial Bus)
7.1.3 CD-ROM-y
7.1.4 Sieć
7.2 Komputerowe formaty zapisu dźwięku.
7.2.1 Konwersja formatów plików audio.
7.3 Przetwarzanie sygnału
7.3.1 Cel i możliwości
7.3.2 Programy obsługi wejścia/wyjścia
7.3.3 Programy edycyjne specjalizowane stereo.
7.3.4 Programy mixu wielokanałowego
7.3.5 Sequencery
7.3.6 Programy wspomagające (Plug-In-y)
7.4 Wyprowadzenie sygnału z komputera
7.4.1 Z karty muzycznej na głośniki
7.4.2 Na nośnik (trwałe)


8. Muzyka w Internecie
8.1 Technologie sieci komputerowych przydatne w przesyłaniu muzyki
8.2 Muzyka w internecie
8.3 Strony internetowe związane z muzyką
8.4 Multimedia
8.5 Prawo autorskie a internet


9. Realizacja na DSP algorytmów przetwarzania
sygnałów audio9.1 Zapotrzebowanie i dziedziny zastosowań procesorów DSP
9.2 Charakterystyka DSP
9.3 Podstawowe bloki funkcjonalne DSP
9.4 Budowa układu EVM
9.5 Opis metod programowania
9.6 Budowa typowego programu w asemblerze przeznaczonego na DSP firmy Motorola

10. Możliwości modelowania akustyki pomieszczeń
przy użyciu DSP10.1 Modelowanie akustyki pomieszczeń
10.1.1 Układ przestrzenny
10.1.2 Opis teoretycznych metod badania układów zamkniętych
10.1.3 Opis metody impulsowej do badania akustyki
10.1.4 Charakterystyka i czas pogłosu oraz współczynniki akustyczne pomieszczenia
10.1.5 Modelowanie programowe
10.1.6 Opis programu symulacyjnego, modelującego pole akustyczne występujące w Bostońskiej Sali Koncertowej


11. Adaptacja na DSP algorytmu pracy dekodera
Dolby Pro Logic11.1 Wstępne informacje o dekoderze, pierwsza wersja programu
11.2 Opis zasady działania dekodera Dolby Pro Logic
11.2.1 Technika uwydatniania kierunkowego
11.2.2 Dominacja wzmocnienia
11.2.3 Technika kompensacji kanałów
11.2.4 Dominacja kierunkowa sygnału
11.2.5 Określenie dominacji
11.3 Macierz adaptacyjna Pro Logic
11.4 Adaptacja na DSP algorytmu pracy dekodera Dolby Pro Logic.
11.4.1 Podstawowe bloki zawarte w programie
11.4.2 Program w składni asemblera

12. Zastosowania DSP, możliwości rozwoju,
podsumowanie

Bibliografia

Dźwięk cyfrowy
Systemy wielokanałowe (miękka)

książka

Wydawnictwo: W.K.Ł.

Oprawa: miękka

Ilość stron: 244

Wysyłamy w: 3 - 5 dni + czas dostawy

Dostępność: mały zapaspomoc Brak na naszym magazynie.
Spróbujemy go sprowadzić dla Ciebie.
Szansa na realizację 60%.
Potrzebny czas 3-5 dni roboczych.

Nasza cena: 43,32

Cena detaliczna: 46,08

U nas taniej o 6%

dodaj do przechowalni dodaj do listy życzeń Dodaj do koszyka

Przy zakupie 5 egz.
Cena hurtowa:

36,86

Powrót Darmowa wysyłka dla zamówień od 99zł. SPRAWDŹ!
  • Opis

  • Szczegółowe informacje

  • Recenzje (0)

Dźwięk cyfrowy, Systemy wielokanałowe - opis produktu:

W książce opisano podstawowe zagadnienia związane z dźwiękiem oraz technikami jego przetwarzania, począwszy od studyjnej inżynierii systemów audio, poprzez wielokanałowe układy przetwarzania, aż do możliwości komputerowej obróbki. Znalazły się tu opisy rynkowych systemów surround, sposoby kodowania sygnałów audio oraz techniki przesyłania dźwięku (również za pomocą Internetu), z pominięciem szczegółowego opisu technologii przechowywania oraz nośników stosowanych w technice dźwiękowej. Przedstawiono również możliwości wykorzystania procesorów sygnałowych do przetwarzania sygnałów audio. Odbiorcy: amatorzy cyfrowego dźwięku wielokanałowego, hobbyści audio, HiFi, DVD, video i kina domowego, reżyserzy i inżynierowie dźwięku oraz wszyscy zainteresowani tą tematyką.

Dźwięk cyfrowy, Systemy wielokanałowe - szczegółowe informacje:

Dział: Książki

Kategoria: informatyka, Digital Lifestyle

Wydawnictwo: W.K.Ł.
Oprawa:miękka
Okładka:miękka
Wymiary:165 x 235
Ilość stron:244
ISBN:83-206-1433-3
Wprowadzono: 08.12.2005
i zgarniaj nagrody napisz recenzję

Dźwięk cyfrowy, Systemy wielokanałowe - recenzje klientów


Podobał Ci się ten tytuł? Zainspirował Cię? A może nie zgadzasz sie z autorem, opowiedz nam o tym, opisz swoje doznania związane z lekturą.
10.00

Książkowe bestsellery z tych samych kategorii

Nietoperz i suszone cytryny

M. Meller

książka (miękka)

27,89 zł taniej -30%

Odbiorę ci wszystko

R. Lillegraven

książka (miękka)

25,79 zł taniej -35%

Dziewczyna o czterech palcach

M. Krajewski

książka (miękka)

25,79 zł taniej -35%

Sodoma Hipokryzja i władza w Watykanie

F. Martel

książka (miękka)

32,38 zł taniej -35%

Zobacz również

Poznaj Swifta, tworząc aplikacje ...

E. ATANASOV

książka (miękka)

44,14 zł taniej -25%

Microsoft Office 2019. Krok po kroku

C. Frye

J. Lambe...

książka (twarda)

59,70 zł taniej -25%

Zautomatyzuj swoją firmę z Pythonem ...

A. Bassem

książka (miękka)

50,13 zł taniej -25%

Excel 2019 PL Kurs

W. Wrotek

książka (miękka)

27,87 zł taniej -25%

Ciekawe pomysły Gandalfa

książka

24.94 zł

taniej -0%

Dźwięk w filmie Między sztuką a rzemiosłem

Przekrojowa analiza zagadnień dotyczących ontologii dźwięku w filmie. Wykorzystując definicję sztuki sformułowaną przez Władysława Tatarkiewicza, autor omawia sposoby tworzenia, funkcjonowania i percepcji warstwy dźwiękowej oraz jej znaczenie w kreowaniu filmowej rzeczywistości. Tematyka dotycząca audytywnego konstruowania formy filmu, powstawania przeżycia...

książka

10.48 zł

taniej -0%

Dźwięk Nauka i Zabawa

Z krainą zmysłów bądź za pan brat i całym sobą odbieraj świat! Wzrok, słuch, dotyk, smak, powonienie - to piątka zmysłów, robią wrażenie! A jeśli nie wiesz, do czego służą, czytaj książeczkę o nich niedużą. Uszy do dźwięków rozpoznawania, nos do zapachów różnych wąchania, dotykiem kształty łatwo wyczujesz, a swym językiem danie smakujesz. Bez tylu zmysłów...

książka

39.81 zł

taniej -0%

Dźwięk w krajobrazie Podejście geograficzne

Publikacja prezentuje kompleksowe ujęcie problematyki dźwięku w krajobrazie, z wyraźnym wyeksponowaniem aspektów geograficznych. Zagadnienia te mieszczą się w zakresie szeroko rozumianych badań nad krajobrazem kulturowym, szczególnie nad percepcją krajobrazu, mają też wyraźny aspekt praktyczny, zwłaszcza w odniesieniu do planowania przestrzennego.

książka

25.05 zł

taniej -16%

Dźwięk

Dźwięku nie widać. Na co dzień nie widać go ani trochę, choć czasami aż za bardzo się go czuje. Czy można go zmierzyć lub zważyć? Jaki był najgłośniejszy huk na Ziemi? Dlaczego od hałasu dzwoni w uszach? Czemu pewne stworzenia mają uszy na kolanach? Czy rośliny też porozumiewają się za pomocą dźwięków? Czy dzięki dźwiękom można widzieć? Czy za pomocą...

książka

29.05 zł

taniej -27%

Dźwięk grawitacji

W roku 1985 wraz z Simonem Yatesem Simpson wyruszył w Andy na szczyt Siula Grande (6344 m). Podczas zejścia uległ poważnemu wypadkowi. Na dwa lata porzucił góry, ale poświęcił się innemu zajęciu. Za namową przyjaciela, wydarzenia na Siula Grande opisał w książce. Tak powstało Dotknięcie pustki, które do tej pory przetłumaczono na kilkanaście języków. Joe...

książka

63.04 zł

taniej -20%

DŹWIĘK W FILMIE Teoria i praktyka

Dźwięk w filmie. Teoria i praktyka - wszechstronnie bada temat dźwięku dla obrazów filmowych i produkcji telewizyjnych z naciskiem na rzeczywiste problemy i rozwiązania. Książka pokazuje, jak osiągnąć wspaniały dźwięk mimo niewielkiego budżetu, braku sprzętu i niekoniecznie idealnych warunków nagrania. Dzięki doświadczeniu autora, innych najlepszych...

Brak list życzeń:

Utwórz

zamówienie tradycyjne
Brak produktów w koszyku
Brak produktów w koszyku

2.99

14.99

14.99

2.99

1.98

8.99

Łączna wartość zamówienia: 0 zł0 zł
Dostawa i płatność › Płatność › przejdź do koszyka
rozwiń
Wpisz numer
Swojego zamówienia (xxxxxx/rrrr)
Sprawdź

Powiadom kiedy produkt będzie dostępny

Wpisz swój adres e-mail: