Rebel Gra Zaginiona wyspa Arnak - gra planszowa Rebel | Sklep Gandalf.com.pl
Ulubione
Kategorie

Rebel Gra Zaginiona wyspa Arnak

gry / zabawki

  • Rebel
  • Wiek 10-14>15
  • Ilość graczy 1 osoba,  2 osoby,  3-4 osoby
  • Planowany dodruk , przybliżona data wznowienia: luty 2021

  • Dostępność wysyłka w dniu ukazania się

Rebel Gra Zaginiona wyspa Arnak - opis produktu:

Wciel się w badacza i odkryj tajemnice wyspy!


Na bezludnej wyspie wśród nieznanych wód badacze odkryli ślady wielkiej cywilizacji. Poprowadź wyprawę, by zbadać nieznane zakątki, odnaleźć zaginione artefakty, stawić czoła budzącym grozę strażnikom i poznać tajemnicę, którą skrywa wyspa.



Zaginiona wyspa Arnak to gra łącząca mechaniki budowania talii i rozmieszczania robotników. Uczestnicy będą eksplorować kolejne zakątki planszy i odkrywać nieznane tereny, umiejętnie zarządzając zgromadzonymi zasobami.
Oprócz klasycznych efektów, dostępne karty posłużą również do rozmieszczania pracowników, a wraz z odkrywaniem kolejnych części wyspy, pojawią się zupełnie nowe akcje, które będziemy mogli wykonywać. Niektóre z nich będą wymagały posiadania konkretnych zasobów, kluczowe będzie więc zbudowanie solidnej podstawy.


Na czym to polega?


Każdy z graczy staje przed zadaniem poprowadzenia wyprawy badawczej na nieznaną dotąd wyspę Arnak i odkrycia tajemnic wymarłej cywilizacji.

Gracze będą zaopatrywać swoje ekspedycje w przydatne przedmioty, eksplorować dżunglę w poszukiwaniu tajemniczych artefaktów i fascynujących stanowisk archeologicznych, ujarzmiać strażników tych miejsc i co najważniejsze prowadzić na podstawie znalezisk badania, które mogą doprowadzić do odkrycia zaginionej świątyni.

Za swoje dokonania gracze zdobywają punkty, które na koniec gry pokażą, kto poprowadził najbardziej owocną wyprawę.

Mechanika pod maską


Mechanicznie jest to worker placement z elementami budowania talii.
Z biegiem rund drugi aspekt zyskuje na znaczeniu więc trzeba rozsądnie rozstawiać pomocników na planszy. w swojej turze wybieramy jedną akcje główną i kilka dodatkowych efektów które będą jej towarzyszyć. Daje to grze dużą dynamikę mimo kilku możliwych efektów.

Akcje wykonywane są w 3 obszarach, z których każdy jest istotny i przynosi nam punkty. Przede wszystkim będziemy eksplorować Arnak ,prowadząc wykopaliska.
rozmieszczamy pracowników na już znanych strefach oraz odkrywamy nowe.
Czasem trzeba będzie zaryzykowac spotkanie z niebezpieczeństwem by odkryc co tam się kryje.
Po prawej stronie planszy spotkacie tor świątyni. Będziecie na nim przesuwać znaczniki badań oraz dziennika opłacając koszt kolejnego poziomu badań. Dziennik nigdy nie może być dalej niż znacznik badań, w końcu trzeba najpierw coś odkryć, żeby później to zapisać. W ten sposób będziecie mogli dostać sporo punktów oraz bonusowych surowców podczas gry.
Po pięciu rundach gra się kończy. Partia 3 osobowa powinna zająć około 90-120 minut w mocno nieśpiesznym tempie.
W grze doświadczycie trochę losowości, choć nawet podczas dociągu, z uwagi na małą liczbę kart w talii podczas gry, jest ona ograniczona.


Dlaczego pokochasz tę grę?


Zaginiona wyspa Arnak to rozbudowana, wielowymiarowa planszówka, którą podczas każdej partii będziemy odkrywać na nowo.
Ograniczenie do jednej akcji na turę zmusza graczy do podejmowania niełatwych wyborów i pozwala za każdym razem wypracować zupełnie inną strategię działania w oparciu o dostępne możliwości.
Sama mechanika gry wspaniale wprowadza klimat ,poprzez dobrze pomyślaną synergię mechanik gry. np. Artefaktów i przedmiotów kupowanych z rynku.

Choć wydawać by się mogło, że gra posiada wiele elementów losowych, tak naprawdę mają one znaczenie jedynie dla tworzenia niepowtarzalnych układów początkowych. Sama rozgrywka jest szeregiem trudnych, taktycznych wyborów, z których każdy zaważy na ostatecznym wyniku.
Plansza gry jest dwustronna i oferuje dwa różne warianty gry. Na początku zalecamy skorzystanie ze strony ze Świątynią Ptaka.
Gra na stronie ze Świątynią Węża ma specjalne zasady opisane na końcu instrukcji.

Co w pudełku?


Sama gra wygląda naprawdę wspaniale, Gra jest świetnie wykonana! Groty, tabliczki i klejnoty zachwycają. Grafika świetnie pasuje do tematu i przenosi nas w klimaty rodem z kultowej serii filmów o przygodach Indiana Jonesa.



S
Szczegóły

Gry / Zabawki bestsellery z tych samych kategorii

  • -33%
Schmidt Puzzle Słodycze 1000 elementów Schmidt 
37,70 zł 56.26
Wysyłamy dzisiaj
Dodaj do koszyka
  • -21%
LEGO Art Andy Warhol`s Marilyn Monroe 31197 LEGO 
462,05 zł 584.88
Wysyłamy dzisiaj
Dodaj do koszyka
  • -27%
  • -26%
Rebel Gra Dobble Plaża Rebel 
52,50 zł 70.95
Wysyłamy dzisiaj
Dodaj do koszyka
  • -16%
Hasbro Gra Jenga Classic A2120 Hasbro 
73,63 zł 87.65
Dodaj do koszyka

Polecane

  • -34%
  • -37%
  • -15%
LEGO Technic Lamborghini Sián FKP 37 42115 LEGO 
1402,06 zł 1649.49
Dodaj do koszyka
  • -23%
Gra Pędzące żółwie Wyścig do sałaty Egmont 
44,65 zł 57.98
Wysyłamy dzisiaj
Dodaj do koszyka
  • -20%
Mattel Gra Karty Uno W2085 Mattel 
23,86 zł 29.83
Dodaj do koszyka

Recenzje
image Nie wiesz, czy kupić? Sprawdź recenzje
Gry
Rebel Gra Zaginiona wyspa Arnak

5/5 ( 2 oceny )
    5
    2
    4
    0
    3
    0
    2
    0
    1
    0

Zaloguj się i napisz recenzję na min. 700 znaków. Akceptując regulamin bierzesz udział w cotygodniowym plebiscycie. Do wygrania kupon 50 PLN i 15 punktów klienta.

imię, nazwisko lub nick:
Twoja ocena:
Twoja recenzja:
Wprowadź tekst z obrazka:

W przypadku naruszenia Regulaminu Twój wpis zostanie usunięty.

Wojciech

  • 15-01-2021
  • 09:31

recenzja nagrodzona 8.00pkt

Grę zakupiłem kilka dni temu, ale już zdążyliśmy rozegrać kilka partyjek:)
Ale po kolei. Po wyciągnięciu z kartonu otrzymujemy piękne pudełko z klimatyczną grafiką, jest ciężkie co już wywołało uśmiech na mojej twarzy, pomyślałem - będzie grubo, jest tego sporo.
W pudełku wiadomo, wszystko trzeba ogarnąć jak w każdej planszówce na początku, malutkim minusem jest brak wypraski, ale są folie na każdy element więc też nie jest źle.
Elementy "papierowe" są mega dobrej jakości i są dość grube, karty sprawiają wrażanie wytrzymałych, plastikowe elementy - strzały, kryształy i manuskrypty ... czad :D kolor i jakoś wykonania super! Pasują do klimatu. Karty świątyń, wykopalisk oraz potworów mają naprawdę baaardzo fajne grafiki, nic się nie powtarza i wszystko pasuje do planszy która jest tu wisienką na torcie, jest duża, kolory są przepiękne, wszystko pasuje i naprawdę ma sens (dżungla, góry, rzeki, odkryte świątynie, potwory itp.)
Jak odkrywamy świątynie do której najpierw musimy dojechać, dolecieć czy dopłynąć co pochłania określone zasoby czasu i naprawdę czujemy że coś odkrywamy i nie przychodzi nam to tak łatwo więc trzeba mądrze wybierać.
Zawsze jak "atakuje" nas potwór to na zmianę z dziewczyną go sobie kładziemy mówiąc Aaaaaa potwór (ta.. mamy po 30 lat xD).
Fajnym elementem jest planszetka gracza na której trzymamy zasoby, karty i odkrywców, też jest klimatycznie i na grubym solidnym kartonie.
Karty artefaktów i akcesoriów też dodają klimatu, czujemy że kupujemy wartościowe elementy np. lornetka, nóż czy czacha jakiegoś tygrysa która daje nam określone bonusy albo jeszcze jakieś inne dziwactwa z wykopalisk:)
Fajnym elementem jest berło które przesuwamy po fazach księżyca (tury) im dalej jesteśmy i bardziej świeci księżyc, tym więcej artefaktów z mocami nam się pojawia co turę, niby nic takiego ale ma sens i daje taką spójność z resztą elementów.
Gra jest bardzo regrywalna ponieważ jest wiele elementów które wpływają na końcowy wynik i za każdym razem można skupić się na czymś innym - odkrywanie wykopalisk, kupowanie artefaktów i akcesoriów, ujarzmianie potworów (Aaaaa potwór xD ), eksploracja świątyni, kolekcjonowanie bożków. Tak naprawdę do końca nie wiadomo kto wygra póki nie podliczy się wszystkiego:)
Gra też nie ma negatywnej interakcji, wiec gramy sobie na spokojnie:) Gra też nie jest jakoś specjalnie skomplikowana, po pierwszej partii już wszystko jest jasna i można opracowywać swoje strategie.
Jakość wykonania 5/5
Zawartość 4,9/5 - tylko ta wypraska
Rozgrywka 5/5 - lekko godzinka na 2 os
Regrywalność 5/5

Pozdrawiam ;)

Czy recenzja była pomocna?