SPRAWDŹ STATUS ZAMÓWIENIA
POMOC I KONTAKT
Ulubione
Kategorie

Gra Takenoko Rebel

O Akcji

Akcja Podziel się książką skupia się zarówno na najmłodszych, jak i tych najstarszych czytelnikach. W jej ramach możesz przekazać książkę oznaczoną ikoną prezentu na rzecz partnerów akcji, którymi zostali Fundacja Dr Clown oraz Centrum Zdrowego i Aktywnego Seniora. Akcja potrwa przez cały okres Świąt Bożego Narodzenia, aż do końca lutego 2023.
Dowiedz się więcej
  • Promocja
    image-promocja

gry / zabawki

Rebel
Wiek 6-9, 10-14
Ilość graczy 2 osoby,  3-4 osoby
  • Wysyłamy w 2 - 3 dni + czas dostawy
  • Inpost Pay z kodem PAY20 pod produktem

Opis produktu:



Dawno dawno temu, na japońskim cesarskim dworze...
Po długiej serii sporów, relacje dyplomatyczne pomiędzy Japonią a Chinami w końcu się poprawiły.
Aby odpowiednio uczcić tę zgodę chiński cesarz ofiarował japońskiemu władcy święte zwierzę, dużego misia pandę, symbol pokoju.



Japoński cesarz powierzył ludziom ze swojego dworu (graczom) trudne zadanie zadbania o zwierzaka i przygotowanie dla niego ogrodu bambusowego.
Gracze będą pielęgnować pola uprawne, nawadniać je i uprawiać na nich jeden z trzech rodzajów bambusa (zielony, żółty i różowy) przy pomocy cesarskiego ogrodnika. Swą rolę odegra także pogoda, od słonecznych dni, po poru monsunowe.



Będą musieli także znosić wilczy apetyt pandy, łasej na soczyste pędy bambusa...
Gracz któremu uda się zdobyć najwięcej punktów poprzez odpowiednią uprawę bambusa i karmienie pandy wygra grę.



Takenoko jest niebanalną grą o stosunkowo prostych zasadach, w którą można grać w dowolnym gronie. Tematyka poruszona w grze oraz pierwszorzędne wykonanie elementów sprawiają, że obcowanie z tą pozycją jest niezwykle miłe i przyjazne da oka. W grę można grać już z dziećmi w wieku 8 lat, ale z doświadczenia wiemy, że przy pomocy rodziców świetnie radzą sobie z nią także 6 latki.



Liczba graczy: 2 - 4 osoby.
Wiek: od 8 lat.

Zawartość pudełka:
28 płytek pól uprawnych
36 zielonych pędów
30 żółtych pędów
24 różowe pędy
20 kanałów nawadniania
9 usprawnień
46 kart celu
4 plansze graczy
8 żetonów akcji
kość pogody
figurka pandy
figurka ogrodnika
instrukcja.





S
Szczegóły
Dział: Gry / Zabawki
Rodzaj zabawki: Gry
Promocje: Dzień Dziecka
Promocje: gry po ukraińsku,  Rebel - gry planszowe
Wiek: Gry dla 5 i 6 latka,  Gry dla 7, 8, 9 latka,  Gry dla 10 latków,  Gry dla 11 latków,  Gry dla 12 latków,  Gry dla 13, 14, 15 latków
Ilość graczy: 2 osoby,  3-4 osoby
Gry: gry dla dzieci,  gry rodzinne,  przygodowe
Producent: Rebel
Wymiary opakowania: 280x280

Gry / Zabawki bestsellery z tych samych kategorii

Gra Zrzęda Alexander Alexander  Gry / Zabawki 46,99 zł
Dodaj do koszyka
Gra Brzdęk! Katakumby! Lucrum Games Lucrum Games  Gry / Zabawki 176,10 zł
Dodaj do koszyka
Gra Dixit: MNK Rebel Rebel  Gry / Zabawki 77,85 zł
Dodaj do koszyka
Gra Dixit Disney Rebel Rebel  Gry / Zabawki 131,68 zł
Dodaj do koszyka
Gra 7 Rund Egmont Egmont  Gry / Zabawki 28,55 zł
Dodaj do koszyka

RECENZJE - Gry - Gra Takenoko

Zaloguj się i napisz recenzję - co tydzień do wygrania kod wart 50 zł, darmowa dostawa i punkty Klienta.

4.6/5 ( 48 ocen )
  • 5
    36
  • 4
    7
  • 3
    3
  • 2
    1
  • 1
    1

Wpisz swoje imię lub nick:
Oceń produkt:
Napisz oryginalną recenzję:

Baba Jaga

ilość recenzji:8

brak oceny 11-04-2018 16:07

Takenoko była pierwszą grą, która znalazła się na naszej półce po baaardzo długiej przerwie w graniu. Szukałam czegoś w miarę dobrej cenie, czegoś w co będzie można grać w kilak osób, ale także, żeby dwie dobrze się bawiły, czegoś, co nie będzie banalnie proste, a będzie można przy tym trochę pokombinować i czegoś, co będzie ładne... Pytałam, oglądałam filmy z recenzjami, szukałam. I wiecie co? Takenoko to był strzał w 10! Instrukcja 6/6 Ponieważ nie przepadam za czytaniem długich instrukcji, lubię rzucić na instrukcję okiem i od razu wpadać w szał bojowy grania, tak tutaj z przyjemnością zatrzymałam się na dłużej.... A dlaczego? Bo nie dość, że instrukcja przypomina troszeczkę książkę dla dzieci, to jeszcze na początku jest króciutki komiks!!! Dowiadujemy się z niego o historii małej pandy, która trafiła na japoński dwór. Instrukcja jest przejrzysta, kolorowa, bardzo dobrze napisana.Na początku może się wydawać, że jest dużo zasad, to okazuje się, że gra jest prosta i daje nam sporo możliwości. Grafika 6/6 To i tu jest clue, meritum i wisienka na torcie. Otwierając pudełko oczy z zachwytu robią się wielkie. Gra jest mistrzowsko wykonana - przepiękne obrazki na kaflach, świetnie opracowane pudełko, dwie rewelacyjne figurki pandy i ogrodnika (obie wykonane z dbałością o detale i ładnie pomalowane). Kolejny plus - elementy gry nie są plastikowe, tylko drewniane - pędy bambusa, kanały nawadniające, kość pogody. Opakowanie 6/6 Z pudełka zerka na nas spod parasola śliczna niebieskooka panda. Pudełko jest duże, piękne, wykonane z porządnego kartonu. Po otwarciu go ogarnęła nas naprawdę wielka radość - feeria kolorów, ilość i jakość elementów - to była naprawdę wielka satysfakcja! Grywalność 6/6 Mechanika gry jest bardzo ciekawa - mamy do wykonania kilka akcji - do wyboru. Możemy dołożyć kolejny kafel do planszy, możemy podłączyć nawodnienie, nakarmić pandę, posadzić pędy bambusa i dobrać sobie cele. Do tego wszystkiego dochodzi jeszcze rzut kością pogody - może on nieźle namieszać, ale i bardzo wspomóc nasza rozgrywkę. Co ciekawe - plansza i bambusy są teoretycznie wspólne - jak je wykorzystamy do spełnienia naszych celów - decyzja należy do graczy. Dzięki temu, że gra ma sporo elementów, jest ciekawa i można w nią grać kilka razy pod rząd. Naprawdę łatwo można przyswoić zadady, nawet sześcioletniemu dziecku (teoretycznie gra jest przeznaczona dla dzieci 8+). Minusy? Może jedynie to, że przydałoby się jeszcze po jednym żetonie do określania akcji, bo dość często są trzy akcje, a nie dwie, no i te literówki w instrukcji. Jednak to są marginalne rzeczy. Takenoko jest grą, której właśnie potrzebowaliśmy. Można w nią grać w dwie i więcej osób, jest świetna zarówno dla dzieci, jak i dla dorosłych. I pomimo tego, że rozgrywka może trwać nawet godzinę - z przyjemnością ma się ochotę zagrać w nią ponownie. I pomimo, że ośmiolatka prawie zawsze nas ogrywa :D

Opinia bierze udział w konkursie

Czy recenzja była pomocna?

Oleg

ilość recenzji:1

18-03-2022 13:39

Zweryfikowany zakup

Autor tej opinii jest naszym klientem. Kupił ten produkt w naszym sklepie.

Jestem bardzo zadowołonym. Potrzebowałem wyjechać z kraju i skontaktowałem się ze sprzedawcą że potrzębuję wczisniej dostawy. Zrobily to bardzo szybko i juz na drugi dzien rano o 8j mialem dostawe.

Czy recenzja była pomocna?

Karola

ilość recenzji:1

3-02-2022 21:31

Jedna z tych gier, co to przyciagają oko. A i owszem, jest to warte przyciągnięcia.
Jak ją kupowałam, myślałam, że to gra dla dzieci. A jednak nie tylko! Panda się dzieciakom podoba, ale też i rodzicom. Bo gra nie jest jednak taka błaha jakby się mogło wydawać. Sporo kart celów, różne możliwości ruchu no i kość pogody, która co ruch jest inna i zezwala na inne akcję. Można rozbudowywać kolorowe pola, nawadniać i sprawiać, że będą na nich rosły bambusy. Można polu nadać specjalne dodatkowe moce szybkiego wzrostu czy też dać zakaz pandzie, żeby z tego pola bambusów jednak nie jadła ;)
Piękna i prosta, a jednak wymagająca pochylenia się nad nią. Polecam!

Opinia bierze udział w konkursie

Czy recenzja była pomocna?

Amelia

ilość recenzji:1

10-12-2021 13:47

Ta gra jest bardzo świetna, polecam ja całym sercem można grać z całą rodziną

Czy recenzja była pomocna?

Roberto

ilość recenzji:1

1-12-2020 19:09

Wbrew pozorom Takenoko to nie gra dla małych dzieci, a piękna familijna strategia w niezwykle przystępnym i łatwym do rozegrania wydaniu.

Gra się miodnie i łatwo, zasady są bardzo przejrzyste i intuicyjne.

W rozgrywce mogą uczestniczyć zarówno Ci mniejsi, jak i dorośli uczestnicy, a każdy będzie miał z niej wiele radości.

Losowość dobieranych kafli pozwala na regrywalność każdej rozgrywki. Interakcja między grą i posunięciami graczy powoduje, że środowisko gry dynamicznie się zmienia i trzeba czasem adaptować i zmieniać swoje uprzednie plany.

Grę poznaliśmy na spotkaniu fanów gier planszowych, a potem graliśmy w nią również rodzinnie nad morzem.
Przypadła nam do gustu już od pierwszej rozgrywki i wiedzieliśmy, że kiedyś nadejdzie ten dzień, gdy znajdzie się w naszej kolekcji.

Recenzowany egzemplarz zamówiła żona, która niechętnie gra w gry "cięższe", ale bardzo lubi intuicyjne i lekkie łamigłówki. Oczywiście kupiła ten prezent dla córki pod choinkę, ale oboje dobrze wiemy, iż sama też będzie mieć z niego wiele dobrej zabawy ;)

Wszyscy będziemy mieć wiele radości :)

Czy recenzja była pomocna?

Kaja

ilość recenzji:1

28-03-2020 10:50

Świetna gra dla dużych i malych. Solidne wykonanie, piekna grafika. Gra wciąga, dobre rozwiazanie na spedzenie wspolnego czasu

Czy recenzja była pomocna?

Młody Giercownik

ilość recenzji:810

brak oceny 7-03-2018 13:27

Wiosna to najpiękniejszy czas dla wszystkich ogrodników. Kto nie sadzi na działce, ten upiększa balkonik, a kiedy spacerujemy z Młodym Giercownikiem po parku, idąc w stronę placu zabaw, córka co chwilę przystaje i pokazuje paluszkiem kolorowe drzewa ? różowe (zawsze w pierwszej kolejności), białe, bordowe pąki ? ach, jakie piękne muszą być te japońskie wiśnie, kiedy kwitną?

Takenoko dopiero do nas zawitała, a już nie możemy się bez niej obejść i wszyscy się świetnie bawimy. Zakupiona, ponieważ jest bardzo wysoko oceniana przez graczy, a także bardzo popularna. Twórca ? Antoine Bauza jest znaną personą w świecie gier planszowych, ponieważ to dzięki niemu na świat przyszło słynnych planszowych 7 Cudów!

Patrząc na kroczącego alejką pandę pod parasolem na ilustracji opakowania, już przeczuwamy, że artystycznie będzie to perełka i nie będziemy w błędzie. Od planszetek graczy, przez precyzyjnie wyrzeźbione i pomalowane figurki pandy i ogrodnika, a na pięknie zdobionych płytkach ogrodu kończąc, wszystko tu ma znamiona sztuki i wyjątkowej dbałości o detale. Same fragmenty bambusa są tak precyzyjne, że bez problemów można złączyć wszystkie pędy jednego koloru i taki bambo-gigant powinien ustać na idealnie płaskiej powierzchni. Wszystkie komponenty są drewniane, zatem w pełni naturalne i przyjemnie w dotyku. Wytłoczka, różowa ? znowu ten ulubiony kolor ? skrojona jest idealnie na wymiar, a instrukcja rozpoczynająca się od komiksu przyciągnie młodych giercowników jak cycek bobasa kilka lat wcześniej.

Historia jest bardzo zgrabnie opowiedziana, autorzy dopieścili ten produkt ? nie zapomnieli nawet o tym, aby na wstępnie zaprosić nas na lekcję japońskiej kaligrafii i przetłumaczyć z Kanji tytuł gry ? o nie! Co oznacza, sprawdźcie sobie sami! Tylko, czy nie jest to jedynie kolorowa pisanka ? ładna lecz pusta w środku?

Bawi się jednocześnie 2-4 graczy, gra trwa ok. 45 minut. Limit wiekowy ? według wydawcy od 8 lat, naszym zdaniem ? kiedy dziecko jest w parze z rodzicem, wtedy powinno dać radę już 4-5 -letnie. Rodzice i dzieci muszą uzbroić się w cierpliwość, dać sobie szansę i wspólnie trenować.

W trakcie rozgrywki uprawiamy pola ? losując płytki powiększamy ogród będący domem pandy. Nawadniamy je układając niebieskie kanały, żeby bambus ładnie piął się w górę, a wiecznie głodne, łaciate zwierzątko wreszcie nakarmiło swój pasibrzuch do syta. Wykorzystujemy niemiłosiernie (pracę) chudego cesarskiego ogrodnika (bez skojarzeń), który jest mistrzem biegu z grabiami na krótkie dystanse. A przy wypełnianiu zadań z kart towarzyszy nam pogoda, która kapryśną jest jak ścianki na kostce. Do naszej dyspozycji są również usprawnienia ? niekiedy wbudowane w płytki planszy.

http://mlodygiercownik.pl/2016/04/21/recenzja-gry-takenoko/

Czy recenzja była pomocna?

Erni2015

ilość recenzji:312

brak oceny 15-03-2017 09:29

Po cudownej podróży szlakiem Tokaido, Antoine Bauza zaprosił mnie do japońskiego ogrodu, w którym zafrasowany cesarski ogrodnik próbuje dogadać się z bambusożerną pandą. O tym, czy z owego zaproszenia skorzystać, łatwo przekonuje już samo pudełko - opatrzone żywymi kolorami, humorystyczną grafiką i idealnie mieszczącą dziesiątki elementów wypraską. Opakowanie mocno zachęca do rozłożenia gry na stole, ale czy aby nie mamy tu przerostu formy nad treścią? Odpowiedź będzie krótka: nie.
W grze wcielamy się w rolę ogrodnika lub pandy; obie te postaci mają do zrealizowania różne cele, zazwyczaj sprzeczne ze sobą (jeden hoduje bambusy, drugi je zjada), a zadaniem graczy jest takie pokierowanie postaciami, aby owe cele jak najszybciej zrealizować. Tura gracza dzieli się na dwie fazy. Podczas pierwszej gracz rzuca kośćmi pogody i zależnie od niej korzysta z nabytego przywileju, np. dodaje pęd bambusa na dowolnym polu lub przesuwa wystraszoną burzą pandę. Druga faza pozwala na wykonanie dwóch z pięciu akcji - możemy dodać kafelek ogrodu, nawodnić pole, wyhodować bambusa, nakarmić pandę lub dobrać kartę celu. Wykonując akcje gracze starają się spełnić warunki określone na kartach celu.
Jako że ogród jest wspólny dla wszystkich graczy, figurki ogrodnika i pandy występują pojedynczo, a cele aż do momentu spełnienia ich warunków pozostają tajemnicą, w grze pojawia się nutka negatywnej interakcji. Jest to jednak interakcja niezamierzona, wynikająca z wykonywania zadań, a nie z czysto złośliwych zagrań. Po prostu każdy robi swoje, a że przy okazji nieco krzyżuje się szyki innym graczom, no cóż, taka gra :) Mamy tu też pewną dozę losowości; graczom przyda się więc szczęśliwa ręka, która pozwoli im wylosować łaskawą pogodę i w miarę łatwe karty celów. Losowość w pełni mieści się w granicach akceptowalności, a ja uznałbym ją nawet za plus "Takenoko" - bo na bieżąco warunkuje podejmowanie decyzji i nie zmusza do planowania strategii na kilka tur do przodu. Gra staje się przez to łatwiejsza w odbiorze, wyrównuje szanse dzieci w starciu z dorosłymi i z bambusowych wojaży pozwoli czerpać pełnymi garściami nawet tak zwanym niedzielnym graczom.
"Takenoko" to gra na wskroś familijna. Mamy tu kolorową, wesołą oprawę graficzną, mamy fajną i dość realistyczną fabułę, troszkę dobrze wyważonej losowości, troszkę interakcji oraz proste zasady i klarowny system punktowania, zapewniający lekką, niemęczącą mózgu rozgrywkę. Gdy wszystko to umieścimy w klimatycznym świecie japońskich ogrodów, czas spędzony nad kafelkami "Takenoko" na pewno nie będzie czasem straconym. W "Takenoko" gra się przyjemnie zarówno w dwie, jak i więcej osób, mimo że trudność w realizacji celów rośnie wraz z liczbą graczy. Ta gra nie ma być jednak przedmiotem ostrej rywalizacji wśród planszówkowych wyjadaczy, lecz ma cieszyć oko i relaksować umysł w przyjacielsko-rodzinnym gronie. Zagrajcie choć raz, a szybko przekonacie się, że poganianie pandy po cesarskim ogródeczku to nad wyraz milusie zajęcie.

Opinia bierze udział w konkursie

Czy recenzja była pomocna?

markam64

ilość recenzji:6

brak oceny 8-01-2017 21:05

Zweryfikowany zakup

Autor tej opinii jest naszym klientem. Kupił ten produkt w naszym sklepie.

W trakcie rozgrywki uprawiamy pola, losując płytki powiększamy ogród będący domem pandy. Nawadniamy je układając niebieskie kanały, żeby bambus ładnie piął się w górę, a wiecznie głodne, łaciate zwierzątko wreszcie nakarmiło swój pasibrzuch do syta. Wykorzystujemy niemiłosiernie (pracę) chudego cesarskiego ogrodnika (bez skojarzeń), który jest mistrzem biegu z grabiami na krótkie dystanse. A przy wypełnianiu zadań z kart towarzyszy nam pogoda, która kapryśną jest jak ścianki na kostce. Do naszej dyspozycji są również usprawnienia ? niekiedy wbudowane w płytki planszy.
Gra jest dopracowana pod względem mechaniki i wyglądu, to taki cukiereczek (to słowo pasuje tu najlepiej) wśród gier rodzinnych i dziecięcych, w którą bawiąc się, przeżywamy nie tylko samą rozgrywkę, ale również oddziałujące na nas pozostałe czynniki: harmonię i estetykę wykonania.

Opinia bierze udział w konkursie

Czy recenzja była pomocna?

hr Maxula

ilość recenzji:43

brak oceny 31-10-2016 18:55

Zweryfikowany zakup

Autor tej opinii jest naszym klientem. Kupił ten produkt w naszym sklepie.

1. Gra rodzinna (gram z dziecmi od 5tego roku zycia)
2. Rewelacyjnie wydana.
3. Bardzo wciagajaca.
4. Szybka - ok 40 minut z rozlozeniem.
5. Bardzo mala ale mozliwa negatywna interakcja.
6. Nastroj gry dla mnie podobny do "Wsiasc do pociagu"
7. POLECAM

Czy recenzja była pomocna?

Młody Giercownik

ilość recenzji:810

brak oceny 21-04-2016 12:12

Pasjonująca, rodzinna gra planszowa o misiu pandzie w japońskich ogrodach. Zachwyca nie tylko artystycznym wykonaniem, ale także samą rozgrywką, moja recenzja na ... gdzie każdego dnia opisuję inną grę, zapraszam i polecam ten produkt.

Czy recenzja była pomocna?