SPRAWDŹ STATUS ZAMÓWIENIA
POMOC I KONTAKT
Ulubione
Kategorie

Speed, Sound, Lonely KV - Vile Kurt CD

O Akcji

Akcja Podziel się książką skupia się zarówno na najmłodszych, jak i tych najstarszych czytelnikach. W jej ramach możesz przekazać książkę oznaczoną ikoną prezentu na rzecz partnerów akcji, którymi zostali Fundacja Dr Clown oraz Centrum Zdrowego i Aktywnego Seniora. Akcja potrwa przez cały okres Świąt Bożego Narodzenia, aż do końca lutego 2023.
Dowiedz się więcej
  • Promocja
    image-promocja

muzyka

Wytwórnia Matador
Data wydania 2021
Nośnik CD
Liczba płyt 1
  • Wysyłamy w 5 - 7 dni + czas dostawy
  • DPD dostawa za półdarmo

Opis produktu:

Jego ciało opuściło tę planetę w 2014 roku, ale `Cowboy` Jack Clement nadal sprowadza poszukiwaczy takich jak Kurt Vile do Nashville, aby odnaleźć dziką i łagodną muzyczną przestrzeń, którą stworzył. Jack był `Czarnoksiężnikiem z krainy Oz` z Nashville. Jako producent, autor tekstów i mentor miał wielki wpływ na Jerry`ego Lee Lewisa, George`a Jonesa, Johnny`ego Casha, Dolly Parton, Charliego Pride`a, Waylona Jenningsa, Krisa Kristoffersona, Townesa Van Zandta i bohatera Kurta Vile`a, Johna Prine`a. Niedostępny już album `All I Want To Do In Life` Clementa z lat 70., jest dla KV świętym Graalem. Kurt poprosił Matta Sweeney`a, żeby przedstawił go protegowanemu Jacka, wielkiemu Davidowi `Fergie` Fergusonowi. Ferg jest legendą Nashville, na własnych prawach oraz producentem, właścicielem i realizatorem w studiu The Butcher Shoppe. Był także prawą ręką Johnny`ego Casha i jego inżynierem dźwięku. `Powiedziałem Kurtowi o spotkaniu z Fergem w 2005 roku, kiedy Rick Rubin poprosił mnie o grę na gitarze na albumach Casha `America V` i `VI`` - mówi Sweeney.

Fergie jest przezabawny. Dorastał pracując w studio Jacka. Jest bardzo szorstki, ale kochany i stanowi wyjątkową mieszankę wieśniaka i światowca. Jest najmłodszym ze Starej Gwardii - całkowicie nieprzewidywalny i zaskakujący, ale zawsze zachowuje głębokie poczucie tradycji. `Trzymałem się każdego jego słowa podczas sesji Ricka Rubina i uczyłem się każdej piosenki, którą mi pokazywał. W 2006 roku Ferg zadzwonił do Matta i powiedział: Człowieku, musisz przyjechać do Nashville i spotkać Jacka Clementa, spotkać się z prawdziwymi facetami, zanim wszyscy odejdą`. Jak dodaje Sweeney: `To zaproszenie było zniechęcające - mój tyłek z Nowego Jorku z pewnością nie znał żadnych `country`owych zagrywek``. Zapewnił mnie: `Do diabła, nie potrzebujemy więcej country`owych zagrywek. Potrzebujemy czegoś innego. Poza tym, nikt tak naprawdę nie jest z Nashville. Poza tym ja i Jack kochamy dziwaków, więc będzie w porządku. Więc poszedłem i moje życie się zmieniło. Ferg otworzył drzwi do Nashville, o którym marzyłem. Ja trzymałem dystans podczas tej wizyty i w nagrodę powiedział mi, że mogę przywieźć ze sobą znajomych spoza Nashville do miasta, więc on i ja moglibyśmy produkować płyty dla nich tak długo, jak będą mieli piosenki, które będą godne uwagi.`

Doszło do wielu nagrań. Jack Clement był u schyłku lat, ale płonął jasno. Domowe studio Jacka i The Butcher Shoppe były pełne muzycznych legend, które przychodziły, żeby wybrać piosenki, zapalić papierosa, poczuć się dziwnie, opowiadać dowcipy i nagrywać płyty. Kiedy Jack zmarł w 2014 roku, Ferg przejął płaszcz i utrzymał luźny, ale skoncentrowany styl studyjny Jacka w The Butcher Shoppe, z tym samym gangiem muzyków, który pojawił się w świecie Clementa. Kurt Vile chciał wziąć udział w akcji. Kilka lat zajęło Kurtowi i Fergowi dopasowanie terminów, ale w końcu udało się to w maju 2016 roku, gdy między innymi nagrali wersję `Speed of the Sound of Loneliness` autorstwa Prine`a. KV wrócił ponownie pod koniec września 2016 roku. Ferg zarezerwował jeszcze dwa dni w The Butcher Shoppe i stworzył kolejny zespół dla Vile, w którym znaleźli się: klawiszowiec Bobby Wood (Dusty In Memphis, basista Elvisa z `Suspicious Minds`) Dave Roe (Johnny Cash, Jerry Reed), Kenny Malone (George Jones i inni), Pat McLaughlin (solowy artysta i od wielu lat mandolinista Prine`a), razem z Sweeney`em na gitarze jako pomost między tym gangiem, a dziwactwem Vile ze Wschodniego Wybrzeża .

`Pierwszego dnia w The Butcher Shoppe nagraliśmy cover `Gone Girl` Cowboya Jacka i niezwykły, błogi oryginalny utwór Vile`a` - wspomina Sweeney. `Musieliśmy jednak skończyć wcześnie, ponieważ Ferg również zaplanował wyjątkową noc: kilku jego przyjaciół miało dołączyć do Kurta na luźny wieczór z muzyką na żywo w The Station Inn, najprawdziwszym klubie muzycznym w Nashville. To było za kulisami Station Inn, gdzie Ferg przedstawił mnie Johnowi Prine`owi` - mówi Kurt Vile. `John powiedział mi, że słyszał i lubi moją wersję `Speed of Sound of Loneliness`. Wiedziałem, że Ferg pokazał mu to nagranie, ale delikatnie mówiąc to było szalone, gdy usłyszałem, jak to przyznaje... Spotkanie z nim było idealnym momentem, aby to zrobić, ale także czymś komicznym... Była tam ze mną moja córka Awilda - która miała wtedy 6 lat - i inni interesujący ludzie w pobliżu, jak Billy Ray Cyrus, który był naprawdę zabawny i fajny... Innym ważnym powodem, dla którego byłem wtedy w Nashville, była chęć zobaczenia dwóch koncertów Prine`a w Rymanie, zorganizowanych z okazji jego 70-tych urodzin. Więc zobaczyć go na kilka dni przed jego dużymi koncertami, rozgrzewającego się na tak malutkiej scenie w chwili, gdy byłem jakby `na scenie`, to była prawdziwa gratka... I musiałem przełamać lody pytając Billy`ego Ray`a przy wszystkich, czy kiedykolwiek słyszał piosenkę Cypress Hill, w której pojawia się jego nazwisko`. Odpowiedział: `nie, nigdy nie słyszałem!`.

Skacowani wrócili następnego dnia do The Butcher Shoppe, aby dalej oddać się pracy. Minęły kolejne trzy lata, zanim Kurt mógł wrócić do miksowania tego, co wtedy zrobili, ale podczas tej podróży powrotnej w końcu udało mu się nagrać piosenkę ze swoim bohaterem Johnem Prine`m. `Prawdopodobnie był to najbardziej wyjątkowy muzyczny moment w moim życiu` - przyznaje Vile. Jacka Clementa już nie było, kiedy Kurt po raz pierwszy przybył do miasta, aby złapać jego klimat. Teraz John Prine zniknął, a budynek The Butcher Shoppe został już sprzedany. Jednak muzyka, którą stworzył Jack Clement, dotyczy energii między ludźmi, nieprzerwanej nici. `Jestem wdzięczny, że mogłem być świadkiem, jak Fergie podłączył Kurta Vile`a do elektrycznej głównej linii amerykańskiej muzyki Jacka, której początki sięgają 1958 roku. Piosenki, które Kurt nagrał w The Butcher Shoppe, mają w sobie nieustającą elektryczność`. Nowe The Butcher Shoppe Studio znajduje się 14 mil od Nashville na wsi, a jego brzmienie wciąż trwa.

`Speed of the Sound of Loneliness` to pierwsza piosenka nagrana na tę EP-kę 26 maja 2016 roku. Ostatnia piosenka, została nagrana 3,5 roku później, 29 grudnia 2019 roku, i nosi tytuł `How Lucky`. Obie są piosenkami Johna Prine`a. `Speed...` została nagrana, aby zwrócić na siebie uwagę Johna. `Lucky` zostało nagrane, aby pozyskać Johna w studio. `Cóż ... kilka misji zostało wykonanych i chciałbym, aby tak było zawsze. (Dzięki Ferg!) Prawdą jest, że John był moim bohaterem przez długi czas. Kiedy przyszedł do The Butcher Shoppe by nagrać ze mną jeden ze swoich największych klasyków, odleciałem i nie docierało do mnie nic, co wówczas mi mówił, aż w końcu poszedł. Mówiąc o Johnie, który do mnie mówi, cóż... jego piosenki, przemawiają do mojej duszy. To jest prawdziwy powód, dla którego zdecydowałem się je grać (choć inne powody też są prawdziwe)`.

`Kilka dni później znowu graliśmy razem `How Lucky`; tym razem na scenie w Grand Ole Opry w sylwestra w 2020 roku. Nie ma to jak zobaczyć Johna i jego zespół muzycznych braci, rodziny i przyjaciół grających razem, wchodząc w nową dekadę przed uwielbianą publicznością na scenie w Nashville... Tak, po prostu mieliśmy szczęście tej nocy. Nagranie z Fergem w The Butcher Shoppe było po prostu najlepsze. Bez bzdur, po prostu solidna muzyka... I choć nigdy nie spotkałem `Cowboya` Jacka Clementa fizycznie na ziemi, to jednak jego `Gone Girl` dociera do mojej duszy. Nagraliśmy to we wrześniu 2016 roku, w tym samym dniu co `Dandelions`, które właśnie świeżo napisałem. `Pearls` to piosenka, którą napisałem gdy byłem młodym 20-latkiem. W końcu trafiła na taśmę, nagrana ze świetnymi chłopakami, samego dnia gdy nagraliśmy `Speed`. Tak wielu wspaniałych i legendarnych muzyków uświetnia te strony... Wielkie przeboje z wielopokoleniowego spektrum... Każdy odegrał tu swoją rolę. KV, Filadelfia.`
S
Szczegóły
Dział: Muzyka
Kategoria: muzyka alternatywna
Wytwórnia: Matador
Rok publikacji: 2021
Nośnik: CD
Liczba płyt: 1
Utwory: 1. Speed Of The Sound Of Loneliness
2. Gone Girl
3. Dandelions
4. How Lucky (With John Prine)
5. Pearls
Wprowadzono: 19.02.2021

RECENZJE - Muzyka (CD) - Speed, Sound, Lonely KV

Zaloguj się i napisz recenzję - co tydzień do wygrania kod wart 50 zł, darmowa dostawa i punkty Klienta.

0/5 ( brak ocen )
  • 5
  • 4
  • 3
  • 2
  • 1

Wpisz swoje imię lub nick:
Oceń produkt:
Napisz oryginalną recenzję: