Opis produktu:
Tak niespokojne czasy jak obecnie potrzebują zespołu takiego jak Sleaford Mods. Frontman Jason Williamson i producent Andrew Fearn przeciwstawiają się z niezrównanym dowcipem, szydząc z hipokryzji, nierówności i apatii społeczeństwa za sprawą swojego niepowtarzalnego, sprośnego poczucia humoru. `Spare Ribs` - ich zdumiewający szósty album, nagrany z udziałem Amy Taylor z Amyl and The Sniffers oraz brytyjskiej debiutantki - Billy Nomates, dowodzi, że duet jest wściekły z powodu poczucia uprawnień rządu Wielkiej Brytanii, którego uosobieniem jest beztroskie podejście do kryzysu związanego z koronawirusem. W rzeczywistości Sleaford Mods są tak przywiązani do ducha czasu, że przyciągająca uwagę piosenka `Shortcummings` została napisana pięć miesięcy przed tym, jak zawstydzony doradca polityczny Dominic Cummings wyruszył w swoją niesławną podróż do Barnard Castle.
`Mogłem zobaczyć, jak niektóre rzeczy się rozwijają. Zaciekawiło mnie, o co mu chodzi` - mówi Jason, dodając, że "piosenka dotyczy dezorientacji spowodowanej przez jego ideologię`. Piosenka ta pojawiła się podczas pierwszej styczniowej sesji w JT Soar Studio w rodzinnym Nottingham, w twórczym okresie, który zaowocował czterema piosenkami, które ukazały się na `Spare Ribs`. Jak jednak dobrze wiemy, od tamtego czasu wiele się wydarzyło. Sleaford Mods nadal działał w trybie lockdownu, ale coś się nie kleiło. `Piosenki, nad którymi pracowałem, a które przysłał mi Andrew, nie były zbyt dobre` - przyznaje Jason. `Resztę albumu zrobiliśmy twarzą w twarz`. Ponownie spotkali się w lipcu, na trwającą dwa tygodnie sesję w JT Soar i razem stworzyli resztę ich nowego, miażdżącego albumu z 13 piosenkami. Rozpoczyna się ich pierwszym w historii `intrem`, eksperymentalnym `A New Brick`, w którym Jason przyjmuje postać - jak mówi - `mistrza cyrku`. Jak podkreśla, nie ma powodu, by udawać optymizm: `Jedyny sposób, w jaki można toczyć wojnę z nimi, to wyjaśniając ją w inteligentny sposób i nie czując się zastraszonym, że zostanie się uznany za kogoś negatywnego`.
Dodaje, że klasa robotnicza jest `całkowicie zdezorientowana` przez panowanie torysów, ale Sleaford Mods, zamiast lukrowania, skupia się na mówieniu prawdy. `Spare Ribs` nie jest albumem, który oferuje frazesy lub łatwe odpowiedzi na podział klas. `A New Brick` to na przykład kolejna barykada, kolejna część muru, której nie można pokonać. Odpowiedzią Jasona jest zwrócenie na to uwagi i gorzki śmiech, a nie daremne twierdzenie, że można to pokonać, co - jak mówi - `byłoby puste i `populistyczne``. Nieco niedoceniane beaty Andrew, są jeszcze bardziej skomplikowane niż zwykle, a jego piosenki pełne treści. Czasami (jak w `I Don`t Rate You` i `Elocution`) skręcają zupełnie w stronę electro-popu. Trudno byłoby znaleźć współczesne odniesienia do produkcji na płycie Mods. Jason cieszy się jeszcze większą inwencją tekstową i wokalną niż wcześniej, będąc pod większym wpływem wokalistów i autorów piosenek, takich jak Alex Cameron i Aldous Harding niż raperów, z których zazwyczaj czerpie inspirację. Tak śpiewa na przykład w `Nudge It` i `Fishcakes`, gdzie muzyk z radością podważa oczekiwania; jest tu dużo lekkości.
`Doprowadziło mnie to do ponownego otwarcia się na tradycyjną piosenkę` - mówi. `Poszliśmy w tym kierunku jeszcze bardziej dzięki `Eton Alive`. `Spare Ribs` to album wyzwolony`. Jason, jak twierdzi, `przezwyciężył okres wstydu z powodu bycia klasą robotniczą i tego`, jak mówi. Podczas tworzenia tego albumu, dowiedział się, że cierpi na wrodzoną wadę rozszczepu kręgosłupa - potencjalnie śmiertelną dolegliwość. Odkrycie to przywołało silne wspomnienia z jego dzieciństwa, które są widoczne w `Fishcakes`. `Spare Ribs` to pierwszy album, na który Sleaford Mods zaprosili innych artystów. Jason opisuje Amy Taylor jako naprawdę `dowcipną i świetną frontmankę dającą nowy punkt widzenia`. Na temat Billy Nomates dodaje: `Przy `Eton Alive` bardziej zagłębiłem się w soul i R&B, a jej głos jest naprawdę bliski temu; jest świetną autorką piosenek`. `Spare Ribs` to brzmienie zespołu, który jest tak pewny własnego terytorium dźwiękowego, że może teraz badać jego zewnętrzne regiony. Jak mówi Jason, `tytuł albumu powstał z pomysłu liczby osób, które zmarły w wyniku pierwszej fali koronawirusa; ludzkie życie zawsze jest mało ważne dla elit... Przez cały czas jesteśmy tylko zapasowymi żebrami:. Jednak Sleaford Mods są istotną częścią muzycznej anatomii Wielkiej Brytanii.