Opis produktu:
W ciągu ostatnich kilku lat istnienia - a przede wszystkim dzięki swojemu debiutowi `Bright Green Field`, który znalazł się w wielu podsumowaniach rocznych w 2021 r. na najwyższych miejscach , zespół Squid stał się jednym z najbardziej innowacyjnych zespołów z Wielkiej Brytanii, zarówno na żywo, jak i w nagraniach studyjnych `rezygnując z indywidualnych popisów na rzecz gorących, kolektywnych uniesień` (Pitchfork). Wyprodukowany przez długoletniego współpracownika Dana Careya i zmiksowany przez Johna McEntire (z Tortoise) `O Monolith`- podobnie jak jego poprzednik jest gęsty i zaskakujący - ale także bardziej ciepły, z krętą, pytającą naturą. Kultywowane jest także poczucie otwartego dialogu - to bez wątpienia muzyka tworzona przez przyjaciół.
Squid rozpoczął pracę nad `O Monolith` zaledwie dwa tygodnie po wydaniu `Bright Green Field` w 2021 roku będąc w trasie . `Bez tej trasy nie mielibyśmy żadnego z tych utworów`, mówi Judge o koncertach z wieloma ograniczeniami związanymi z epidemią covid-19, które pozwoliły im przetestować nową muzykę w czasie jej tworzenia. `Ludzie tak bardzo cieszyli się koncertami na żywo, że pomyśleliśmy, że możemy po prostu zagrać cokolwiek, nawet jeśli było nie wpełni skończone. W takiej czy innej formie zagraliśmy około 80% `O Monolith` - w większości bez tekstów`. Finalne kształty utworów powstawały w sali prób w okolicach Bristolu, gdzie zespół miał swoją siedzibę, by w celu ich rejestracji przenieść się do luksusowych studiów Real World Petera Gabriela w Wiltshire. Ta zmiana środowiska jeszcze bardziej popchnęła rozwój brzmienia zespołu od klaustrofobicznego post-punka do czegoś bardziej swobodnego i przestrzennego.
Otoczenie wokół studia również miało namacalny wpływ. Mimo, że zespół pochodzi z Brighton, a obecnie mieszkają w południowym Londynie, każdy z jego członków ma silny związek z West Country, który tylko pogłębił się podczas procesu nagrywania. Jedna z interpretacji `O Monolith` to kondensacja środowiska w utworach. `Przez cały czas przewija się temat relacji ludzi ze środowiskiem` - mówi Louis Borlase. `Są tu aluzje do świata, w którym tak bardzo się zanurzyliśmy, zagrożenia środowiska, roli domu i zmiany otoczenia na dłuższy czas`. Elementy brytyjskiej muzyki ludowej dość naturalnie znalazły się w niektórych utworach, w tym nagrania terenowe z okolic studia. Wśród współpracowników są Martha Skye Murphy, która pojawiła się w utworze `Narrator` z płyty `Bright Green Field`, zespół wokalny Shards, Roger Bolton, który obsługiwał samplery Fairlight - znane z pionierskiego użycia przez Kate Bush, które według klawiszowca klawiszowieca Arthura Leadbettera `dodawały ważny charakterystyczny kolor w nagraniu`.
Ekspansywny, sugestywny i ogromnie zróżnicowany, `O Monolith` zachowuje niespokojnego, enigmatycznego ducha Squid. Jest obszerny i dziwny, żywy z nieskończoną ilością możliwych interpretacji jego wewnętrznych tajemnic.
`Jesteśmy dość upartym muzycznie zespołem i w ujmujący sposób jest to nieustępliwa płyta` - mówi wokalista i perkusista Ollie Judge.
Singiel `Swing (in a Dream)` jest zniewalającym pierwszym spojrzeniem na ten nowy etap Squid. Zaczyna się od zwiewnej, kaskadowej linii syntezatora i elektronicznych, perkusyjnych uderzeń, a wersy rosną wraz z najbardziej melodyjnym jak dotąd wokalem Ollie Judge`a. Momentami pełne napięcia `Swing (in a Dream)` jest pełne śmiałych, wybuchowych momentów, które opierają się na misternych detalach aż do klaustrofobicznej kulminacji.
Na temat nowego singla Ollie mówi: `To było zainspirowane snem, który miałem o obrazie zatytułowanym `The Swing` autorstwa Jean-Honore Fragonarda`. Singiel pojawia się wraz z doskonale absurdalnym teledyskiem w stylu Where`s Wally, w którym występują przyjaciele i rodzina zespołu. Reżyser Yoonah Park o filmie `Swing (In a Dream)`: `Byłem zainteresowany eksploracją pomysłów wizualnych Wheres Waldo, Richarda Scarry`ego i Brueghela jako sposobu na wyrażenie niepokoju związanego z kryzysem klimatycznym`.