- Książki Książki
- Podręczniki Podręczniki
- Ebooki Ebooki
- Audiobooki Audiobooki
- Gry / Zabawki Gry / Zabawki
- Drogeria Drogeria
- Muzyka Muzyka
- Filmy Filmy
- Art. pap i szkolne Art. pap i szkolne
O Akcji
Akcja Podziel się książką skupia się zarówno na najmłodszych, jak i tych najstarszych czytelnikach. W jej ramach możesz przekazać książkę oznaczoną ikoną prezentu na rzecz partnerów akcji, którymi zostali Fundacja Dr Clown oraz Centrum Zdrowego i Aktywnego Seniora. Akcja potrwa przez cały okres Świąt Bożego Narodzenia, aż do końca lutego 2023.ny do wczesnego identyfikowania, stymulowania i rozwijania zdolności uczniów. Można zatem mówić o nowym wymiarze kompetencji współczesnego nauczyciela - o kompetencjach do pracy z uczniami zdolnymi. Składają się na nie wiedza z zakresu psychologii różnic indywidualnych oraz praktyczne umiejętności diagnozowania i rozwijania zdolności uczniów. Zapobieganie niepowodzeniom szkolnym uczniów zdolnych powinno być jednym z najważniejszych zadań współczesnej szkoły; ma to znaczenie nie tylko dla pomyślnej przyszłości takiego dziecka, ale przede wszystkim wywołuje skutki społeczne. Doznawanie niepowodzeń szkolnych przez jednostki zdolne nie tylko powoduje negatywne następstwa w ich sferze psychicznej, jest źródłem wielu przykrych doznań, zakłóca harmonijny rozwój, ale także uniemożliwia zdobycie wysokiego poziomu wykształcenia. Autorka żywi nadzieję, że książka, którą Czytelnik ma w rękach, pozwoli na rozpoznanie przyczyn niepowodzeń szkolnych uczniów zdolnych, postawienie właściwej diagnozy oraz ustalenie metod pracy korekcyjno-wyrównawczej, potrzebnej do zniwelowania tego problemu. Znajomość uwarunkowań, podstawowych symptomów zjawisk określanych jako niepowodzenia szkolne uczniów zdolnych umożliwi każdemu pedagogowi całościowe podejście do zagadnień profilaktyki, diagnozy i terapii pedagogicznej. Rozdział 1 Uczeń zdolny i jego rozpoznawanie Funkcjonowanie osób z ponadprzeciętnym poziomem zdolności stanowi przedmiot zainteresowań nie tylko przedstawicieli takich dyscyplin naukowych, jak pedagogika i psychologia, ale także praktyków - specjalistów w zakresie pracy ze zdolnymi, nauczycieli i samych rodziców. Kształcenie jednostek zdolnych jest także uwarunkowane potrzebami społecznymi, gdyż to właśnie te osoby są motorem wszelkich przemian cywilizacyjnych i niejednokrotnie przyczyniają się do rozwoju społeczno-gospodarczego i kulturalnego danej społeczności. W naszym kraju nie obowiązuje jedna przyjęta definicja ucznia zdolnego. W potocznym rozumieniu uczeń zdolny to ten, który osiąga lub może osiągać dużo lepsze wyniki w nauce w porównaniu ze swoimi rówieśnikami, a jego zachowanie wykracza poza przeciętny poziom. Myśląc o uczniach zdolnych, wyobrażamy sobie także dzieci, które odnoszą spektakularne sukcesy w jakiejś konkretnej dyscyplinie naukowej lub mają zadatki wszechstronnych, wysokich osiągnięć w wielu dziedzinach. Brak jednoznacznej definicji powoduje problemy nie tylko w praktyce kształcenia takich uczniów, ale także w badaniach naukowych. W ostatnich latach obserwuje się coraz większe zainteresowanie problematyką zdolności nie tylko w sensie naukowym, ale przede wszystkim w praktyce pedagogicznej. Z jednej strony, coraz wyraźniej podkreśla się potrzebę prowadzenia systematycznej opieki psychologiczno-pedagogicznej nad dziećmi zdolnymi. Z drugiej strony, w szkołach wciąż zauważa się dysproporcję w realizacji programów dydaktyczno-wychowawczych dla uczniów zdolnych oraz osób z różnymi problemami rozwojowymi, na korzyść tych drugich. Zaniedbania w sferze specjalnej opieki i wsparcia dla uzdolnionych powodują sytuacje, w których dzieci zdolne przejawiają negatywny stosunek do szkoły i doznają niepowodzeń szkolnych. Sylwetka ucznia zdolnego Problematyka inteligencji i zdolności człowieka interesowała myślicieli i filozofów już od starożytności. Wraz z rozwojem pedagogiki i psychologii pojawiały się różne pomysły wspierania i rozwoju zdolności, które były ściśle związane ze współczesną koncepcją natury i struktury inteligencji. Charakteryzując sylwetkę uczniów zdolnych, należy odwołać się do nowoczesnych koncepcji zdolności, które szczególnie intensywnie rozwijają się od lat 70. XX wieku. Cechą charakterystyczną współczesnych tendencji w psychologii różnic indywidualnych jest uwzględnianie wielu czynników składających się na ogólne modele i strukturę wybitnych zdolności. Uwzględnianie różnorodnych czynników jest widoczne nie tylko w analizach teoretycznych, ale ma także swoje odniesienie do praktycznej działalności związanej z identyfikacją i wspomaganiem rozwoju uczniów zdolnych w warunkach szkolnych. We wszystkich współczesnych koncepcjach wybitnych zdolności oraz w definicjach inteligencji uwzględnia się rolę osobowości i środowiska (Sękowski, 2004). Na podstawie najnowszych poglądów dotyczących inteligencji można rozróżnić: inteligencję wieloraką, inteligencję emocjonalną, inteligencję społeczną, inteligencję sprzyjającą powodzeniu. Za sprawą nowego spojrzenia na inteligencję, począwszy od modelu zdolności J. Renzulliego, podkreśla się wyraźne dążenia praktyczne nowoczesnych koncepcji zdolności, dzięki którym możliwe jest opisanie dziecka zdolnego bardziej wielowymiarowo. Model Renzulliego, cytowany i stosowany najczęściej, opisuje zdolności jako interakcję tr
Szczegóły | |
Dział: | Ebooki pdf, epub, mobi, mp3 |
Kategoria: | pedagogika |
Wydawnictwo: | Impuls |
Język: | polski |
Zabezpieczenia i kompatybilność produktu (szczegóły w dziale POMOC): | *Produkt jest zabezpieczony przed nielegalnym kopiowaniem (Znak wodny) |
Wprowadzono: | 20.01.2011 |
Zaloguj się i napisz recenzję - co tydzień do wygrania kod wart 50 zł, darmowa dostawa i punkty Klienta.