- Książki Książki
- Podręczniki Podręczniki
- Ebooki Ebooki
- Audiobooki Audiobooki
- Gry / Zabawki Gry / Zabawki
- Drogeria Drogeria
- Muzyka Muzyka
- Filmy Filmy
- Art. pap i szkolne Art. pap i szkolne
O Akcji
Akcja Podziel się książką skupia się zarówno na najmłodszych, jak i tych najstarszych czytelnikach. W jej ramach możesz przekazać książkę oznaczoną ikoną prezentu na rzecz partnerów akcji, którymi zostali Fundacja Dr Clown oraz Centrum Zdrowego i Aktywnego Seniora. Akcja potrwa przez cały okres Świąt Bożego Narodzenia, aż do końca lutego 2023.Stąd cały szereg powiedzeń: ,,Lepsze znane piekło niż nieznane niebo", ,,Lepszy znany wróg niż nieznany przyjaciel" etc. Przejmujemy te wzorce, powiedzenia i poglądy. Nasz obraz siebie wg psychologii relacji interpersonalnych wynika z tego, co nam wpoiły osoby znaczące (najczęściej rodzice i autorytety) oraz tzw. ,,grupa porównania" (najczęściej wybrani rówieśnicy), do której odnosisz swoje osiągnięcia. Warto więc wychodzić z tej utartej ścieżki, testować nowe możliwości, sprawdzać, jak działają inne narzędzia, zachowania i reakcje, doświadczać nowych konsekwencji. W ten sposób się uczymy. Żeby to jednak było możliwe, trzeba zrobić pierwszy krok. Zrobić coś innego, zaryzykować, sprawdzić i przekonać się, jakie efekty przyniesie nowy sposób myślenia, odmienna strategia działania lub zmiana postępowania. Jeśli więc przejdzie Ci przez myśl: ,, fajne narzędzie, naprawdę może być skuteczne", od razu wdrażaj je w praktyce. Sprawdź, na ile może pomóc w Twojej pracy. Co może zmienić i jak może być wykorzystane. W ten sposób rozszerzasz swój repertuar menedżerski. Prawdziwych kompetencji nabywasz bowiem, zamieniając wiedzę w praktykę. Takie działanie łatwiej przychodzi ekstrawertykom, którzy szybko się zapalają do danej czynności, nie potrzebują przemyślenia - po prostu podejmują aktywność. Introwertycy mają nieco trudniej, ponieważ ,,mielą" w głowie różne scenariusze: ,,a co się stanie, jak nie wyjdzie?", ,,czy ja na pewno jestem odpowiednio przygotowany?", ,,może to nie jest najlepsza sytuacja do użycia tego narzędzia?". Takim osobom radzę niezmiennie to, co poradził mi jeden z najlepszych trenerów, jakich poznałem: ,,Zmuszaj się do działania!", testuj, eksperymentuj, sprawdzaj - bo tylko tak nabędziesz nowe umiejętności. Jeśli wykonasz daną czynność wielokrotnie w nowy sposób, powstanie nawyk, który będzie od tej pory Twoim zasobem wewnętrznym. Wątpliwości to bardzo dobry regulator dla przygotowania i zabezpieczenia przed porażką, ale bez nowej praktyki nie ma nowych kompetencji. I jeszcze jedno. Uczyłeś się kiedyś języka obcego? Co czułeś, wymawiając pierwszy raz nowe słowo? Nie było to zbyt naturalne, prawda? Ktoś z boku mógłby rzec: ,,kurde, ale ". Tak też bywa z nowymi umiejętnościami. Zdarza się, że szybko je przyswajasz, chłoniesz niczym gąbka, zapamiętujesz. Dwa powtórzenia i już umiesz to robić. Częściej jednak musisz użyć większej ilości prób, włożyć więcej trudu i wysiłku, zanim opanujesz nową zdolność. Jeśli jednak angażujesz całą świadomość w zastosowanie czegokolwiek, to znaczy, że jeszcze tego nie umiesz. Rzeczy, w których jesteśmy najlepsi, robimy nieświadomie. Dlatego pytając najlepszego sprzedawcę: ,,Jak ty to robisz, że tak dobrze sprzedajesz?", usłyszysz często: ,,Po prostu. Siadam z klientem, rozmawiam i jakoś wychodzi". Jego świadomość może się skupić na ,,tu i teraz", nie jest obciążona całym procesem ,,jak to zrobić?". Tym zajmuje się nieświadomość, która to robi bez wysiłku. Dlatego jego działania zdają się naturalne, płynne i trafione. Były przez lata szlifowane, dopracowywane, polerowane. Bądź więc cierpliwy, testuj, zmuszaj się, podejmuj nową aktywność! To tylko kwestia czasu, powtórki wejdą w nawyk i wcześniej czy później przyniosą efekty. Konsekwencja jest niezbędną kwestią, wyzwalającą trwałe zmiany w twoich działaniach. Życzę Ci zatem miłej lektury, ciekawych przemyśleń oraz przyjemnego zaskoczenia z pozytywnych zmian, którego sam doznałem, wprowadzając tę wiedzę w swoje struktury sprzedażowe. Tomasz Sędzimir Rozdział I USPRAWNIJ KOMUNIKACJĘ Sprawna komunikacja wpływa na większość aspektów pracy z ludźmi. Nawet jeśli posiadasz stały, sprawny, stabilny zespół, w praktyce wcześniej czy później pojawia się odejście pracownika lub długie L4. Jeśli nie chcesz mieć problemów z przeciążeniem pozostałych członków zespołu, musisz mieć w przedbiegach informację o tym, co się dzieje w miejscu pracy. Możesz wtedy szybko zareagować, kontrolować sytuację, mieć wpływ na zdarzenia. Komunikacja, porozumienie oraz relacje, jakie masz w zespole, są więc filarami, na których budujesz przewidywalny biznes. Jeśli na co dzień ,,zarządzasz z tylnego krzesła" i nie dbasz o kontakt ze swoimi podwładnymi, nie prowadzisz systematycznych rozmów - stracisz kontrolę nad procesami. Jak usprawnić komunikację? W każdym sprawnie działającym zespole niezbędne jest ustalenie zasad obowiązujących w pracy oraz wzajemnych oczekiwań wszystkich współzależnych od siebie stron. Klimat panujący w firmie oraz warunki pracy powinny umożliwiać wymianę informacji zwrotnej w dwie strony pomiędzy kierownikiem a pracownikami. Wiarygodność i zasięg informacji zwrotnej ze strony podwładnych są uzależnione od reakcji przełożonego. Pracownik mus
Szczegóły | |
Dział: | Ebooki pdf, epub, mobi, mp3 |
Kategoria: | poradniki, praca, biznes, zarządzanie, zarządzanie zasobami ludzkimi, zawodowe |
Wydawnictwo: | My Book |
Rok publikacji: | 2020 |
Język: | polski |
Zabezpieczenia i kompatybilność produktu (szczegóły w dziale POMOC): | *Produkt jest zabezpieczony przed nielegalnym kopiowaniem (Znak wodny) |
Zaloguj się i napisz recenzję - co tydzień do wygrania kod wart 50 zł, darmowa dostawa i punkty Klienta.