SPRAWDŹ STATUS ZAMÓWIENIA
POMOC I KONTAKT
Ulubione
Kategorie

Ebook Ostrołęckie obserwatorium oświatowe - badania edukacyjne wspierające politykę lokalną pdf

  • pdf

O Akcji

Akcja Podziel się książką skupia się zarówno na najmłodszych, jak i tych najstarszych czytelnikach. W jej ramach możesz przekazać książkę oznaczoną ikoną prezentu na rzecz partnerów akcji, którymi zostali Fundacja Dr Clown oraz Centrum Zdrowego i Aktywnego Seniora. Akcja potrwa przez cały okres Świąt Bożego Narodzenia, aż do końca lutego 2023.
Dowiedz się więcej
  • Promocja
    image-promocja

Opis produktu:

Autorzy przedstawiają wybrane efekty wieloletniego projektu badań stosowanych Ostrołęckie obserwatorium oświatowe realizowanego na potrzeby lokalnej polityki oświatowej. Projekt ten jest elementem współpracy zainicjowanej w 2019 roku przez Prezydenta Ostrołęki i Wydział Pedagogiczny Uniwersytetu Warszawskiego. W omawianych badaniach uwzględniono stan wiedzy naukowej w zakresie analizowanych zjawisk i wykorzystano metody badań naukowych, jednak ich celem nie jest rozwój teorii, lecz ewaluacja ex-ante i rozwiązywanie konkretnych problemów. Projekt stanowi przykład badań stosowanych zgodnych z podejściem evidence-based policy, tzn. wykorzystania wyników badań oświatowych w tworzeniu skutecznej lokalnej polityki edukacyjnej.

*********

An Education Observatory in Ostrołęka - Education Research Supporting Local Policy

The authors present the results of “An Education Observatory in Ostrołęka, a long-standing applied research project aimed at local education needs. The discussed material refers to the current state of scientific knowledge about the analysed phenomena and uses scientific research methods, which do not aim at developing theory, but evaluate ex-ante and solve particular problems. The project is an example of the evidence-based policy research, i.e. the use of education research results in creating effective local education policy.

*********

Dr hab. Roman Dolata (ORCID 0000-0002-7967-9022) - pedagog, kierownik Katedry Polityki Oświaty i Społecznych Badań nad Edukacją na Wydziale Pedagogicznym Uniwersytetu Warszawskiego. Specjalizuje się w pomiarze edukacyjnym, ewaluacji instytucji edukacyjnych i problemach nierówności społecznych w edukacji. Kierował pracami zespołów badawczych, które rozwijały metodologię edukacyjnej wartości dodanej na potrzeby polskiego systemu oświaty. Były członek zespołów badawczych realizujących w Polsce międzynarodowe badania edukacyjne PISA, PIRLS, TIMSS. Opublikował ponad 40 recenzowanych artykułów, monografii i rozdziałów w publikacjach naukowych z zakresu pedagogiki i socjologii edukacji.

Dr Aleksandra Jasińska-Maciążek (ORCID 0000-0001-9975-4141) - pedagog, adiunkt w Katedrze Polityki Oświaty i Społecznych Badań nad Edukacją na Wydziale Pedagogicznym Uniwersytetu Warszawskiego. Kieruje projektem Ostrołęckie obserwatorium oświatowe. Realizowała międzynarodowe i krajowe projekty badawcze, m.in. RESL.eu, TEDS-M, EWD, SUEK. Główne obszary jej zainteresowań naukowych to: uwarunkowania efektów kształcenia, ewaluacja instytucji edukacyjnych, pomiar edukacyjny. Autorka i współautorka kilkunastu artykułów i monografii naukowych.

Dr Marek Smulczyk (ORCID 0000-0003-2850-4027) - psycholog i pedagog, adiunkt w Katedrze Polityki Oświaty i Społecznych Badań nad Edukacją na Wydziale Pedagogicznym Uniwersytetu Warszawskiego. Zajmuje się nierównościami edukacyjnymi i zjawiskiem academic resilience. Realizuje krajowe i międzynarodowe badania dotyczące jakości edukacji, pomiaru kompetencji oraz monitorowania osiągnięć szkolnych. Wykładowca akademicki i trener z obszaru psychologii społecznej i pedagogiki. Autor kilkunastu artykułów naukowych i rozdziałów w monografiach naukowych.

Mgr Joanna Stelmach (ORCID 0000-0002-0273-9429) - biofizyczka molekularna, absolwentka Wydziału Fizyki Uniwersytetu Warszawskiego, magistrantka kierunku polityka oświatowa na Wydziale Pedagogicznym UW, początkująca nauczycielka matematyki i debiutująca badaczka. Należy do zespołu realizującego projekt Ostrołęckie obserwatorium oświatowe. Naukowo interesuje się zagadnieniami z obszaru pomiaru edukacyjnego, nierówności edukacyjnych i systemu egzaminacyjnego.
S
Szczegóły
Dział: Ebooki pdf, epub, mobi, mp3
Kategoria: nauki humanistyczne,  pedagogika
Wydawnictwo: Uniwersytet Warszawski
Rok publikacji: 2021
Liczba stron: 338
Język: polski
Zabezpieczenia i kompatybilność produktu (szczegóły w dziale POMOC): *Produkt jest zabezpieczony przed nielegalnym kopiowaniem (Znak wodny)

eBookowe bestsellery z tych samych kategorii

produkt cyfrowy
produkt cyfrowy
produkt cyfrowy
produkt cyfrowy

RECENZJE - eBook pdf - Ostrołęckie obserwatorium oświatowe - badania edukacyjne wspierające politykę lokalną - pdf

Zaloguj się i napisz recenzję - co tydzień do wygrania kod wart 50 zł, darmowa dostawa i punkty Klienta.

0/5 ( brak ocen )
  • 5
  • 4
  • 3
  • 2
  • 1

Wpisz swoje imię lub nick:
Oceń produkt:
Napisz oryginalną recenzję: