Odpowiedzialność zarządu spółki
O Akcji
Akcja Podziel się książką skupia się zarówno na najmłodszych, jak i tych najstarszych czytelnikach. W jej ramach możesz przekazać książkę oznaczoną ikoną prezentu na rzecz partnerów akcji, którymi zostali Fundacja Dr Clown oraz Centrum Zdrowego i Aktywnego Seniora. Akcja potrwa przez cały okres Świąt Bożego Narodzenia, aż do końca lutego 2023.
Dowiedz się więcej
książka
Wydawnictwo Poltext |
Data wydania 2012 |
Oprawa miękka |
Liczba stron 152 |
- Dostępność niedostępny
-
Opis produktu:
Książka poświęcona jest niezwykle ważnej dla każdej firmy kwestii odpowiedzialności członków zarządu. Zagadnienia te bardzo często budzą wątpliwości w praktyce, dlatego chcemy wszystkim zainteresowanym przybliżyć je w sposób przystępny. Kolejno Autor omawia:
- zasady odpowiedzialności osób, które działają w imieniu spółki w organizacji, tj. w okresie jeszcze przed wpisem do rejestru,
- uprawnienia i obowiązki członków zarządu, z naciskiem na czynności wykonywane przez zarząd,
- tzw. reprezentację łączną oraz reprezentację indywidualną,
- powoływanie pełnomocników, zatrudnianie członków zarządu przez spółkę oraz rozstrzyganie sporów na tym tle,
- zasady udzielania i funkcjonowania prokury samoistnej, jednoosobowej i łącznej,
- relacje pomiędzy prokurentem a zarządem oraz rozkład odpowiedzialności.
W książce zaprezentowano wszystkie problemy, na jakie natknąć się mogą menedżerowie, niezależnie od skali prowadzonej działalności. Wiele uwagi Autor poświęcił szczególnej roli prezesa zarządu spółki kapitałowej - to na nim bowiem spoczywa główna odpowiedzialność. Przedstawione zostały hipotetyczne sytuacje oraz sposoby ochrony przed możliwym przekroczeniem granic odpowiedzialności majątkiem osobistym. Książka z pewnością okaże się przydatna nie tylko dla osób zasiadających w zarządach, ale także dla pracujących w spółkach kapitałowych, ich partnerów biznesowych i kontrahentów.
Seria `Prawo dla przedsiębiorców` ma na celu przybliżenie i wyjaśnienie prawnych uwarunkowań funkcjonowania w biznesie. Dostarcza wiedzy na temat praw i obowiązków związanych z założeniem i prowadzeniem firmy, zarządzaniem, finansami, zasobami ludzkimi, marketingiem, reklamą i sprzedażą produktów czy usług, zasadami konkurencji, wykorzystywaniem instrumentów zdobywania przewagi na rynku itp.Tematy omawiane są w sposób szczegółowy, z uwzględnieniem aktualnie obowiązujących regulacji prawnych. Forma publikacji jest bardzo przystępna, mają one charakter poradnikowy, a szczególny nacisk położono na praktyczne aspekty zagadnień. Autorzy odpowiadają na wiele pytań, z którymi stykają się w trakcie szkoleń prowadzonych dla organizacji biznesowych i gospodarczych.
Szczegóły |
Dział: | Książki |
Wydawnictwo: | Poltext |
Oprawa: | miękka |
Okładka: | miękka |
Rok publikacji: | 2012 |
Wymiary: | 141x218 |
Liczba stron: | 152 |
ISBN: | 978-83-7561-199-1 |
Wprowadzono: | 07.07.2022 |
Zaloguj się i napisz recenzję - co tydzień do wygrania kod wart 50 zł, darmowa dostawa i punkty Klienta.