SPRAWDŹ STATUS ZAMÓWIENIA
POMOC I KONTAKT
Ulubione
Kategorie

Moda Polska

Warszawa

O Akcji

Akcja Podziel się książką skupia się zarówno na najmłodszych, jak i tych najstarszych czytelnikach. W jej ramach możesz przekazać książkę oznaczoną ikoną prezentu na rzecz partnerów akcji, którymi zostali Fundacja Dr Clown oraz Centrum Zdrowego i Aktywnego Seniora. Akcja potrwa przez cały okres Świąt Bożego Narodzenia, aż do końca lutego 2023.
Dowiedz się więcej
  • Promocja
    image-promocja

książka

Wydawnictwo PWN
Data wydania 2018
Oprawa miękka
Liczba stron 472
  • Dostępność niedostępny
  • DPD dostawa za półdarmo

Opis produktu:

Po kim Jadwiga Grabowska odziedziczyła zamiłowanie do mody?
Jak po wojnie organizowały się w Warszawie warsztaty krawieckie?
Jak w latach 50. ewoluowały fasony kobiecych okryć: od bezkształtnego płaszcza po mężu do spektakularnych paryskich linii?
Czym były "żywe żurnale mody"?
Jak prowokowano PRL-owski przemysł do produkcji gustownych tkanin?
Jak propagowano polską modę w kraju i za granicą?
Czy Jadwiga Grabowska poniosła dydaktyczną porażkę?

Ewa Rzechorzek opisuje bogatą i barwną historię Mody Polskiej - instytucji, której za zadanie postawiono edukację w zakresie mody i stylu. W fascynujący sposób opowiada o szczegółach kroju, fakturze tkanin, zapachu perfum... Przede wszystkim jednak skupia się na najważniejszym elemencie sukcesu przedsiębiorstwa: na ludziach. Fundamentem opowieści są losy Jadwigi Grabowskiej - "ministra mody" w Polsce. Rodaczki nie miały u niej wysokich notowań, a lista zarzutów była długa: nie dbają o linię, nie potrafią się poruszać, brzydko siedzą, źle dobierają odcień pończoch, nie dbają o obuwie, są źle uczesane. I oczywiście nie potrafią się ubrać! Nie bez przyczyny w 1946 roku Grabowska obrała sobie misję "odbudowy polskiej kobiety". Uczyła, "jak chodzić, stać, siedzieć, czesać się, ubrać - żeby wszystko pasowało do siebie i do urody". Charyzmatyczna kierowniczka artystyczna była otoczona wianuszkiem osób szkicujących, upinających, krojących, szyjących, fotografujących: projektantami, krawcami, konstruktorami, zastępami chałupników, pracownikami salonów, modelkami, fotografami. O nich także jest ta książka.
S
Szczegóły
Dział: Książki
Wydawnictwo: PWN
Oprawa: miękka
Okładka: miękka
Rok publikacji: 2018
Wymiary: 165x235
Liczba stron: 472
ISBN: 978-83-01-19764-3
Wprowadzono: 11.02.2018

RECENZJE - książki - Moda Polska, Warszawa - Ewa Rzechorzek

Zaloguj się i napisz recenzję - co tydzień do wygrania kod wart 50 zł, darmowa dostawa i punkty Klienta.

4.4/5 ( 10 ocen )
  • 5
    7
  • 4
    2
  • 3
    0
  • 2
    0
  • 1
    1

Wpisz swoje imię lub nick:
Oceń produkt:
Napisz oryginalną recenzję:

Aleksandra

ilość recenzji:15

brak oceny 4-04-2018 20:15

Zweryfikowany zakup

Autor tej opinii jest naszym klientem. Kupił ten produkt w naszym sklepie.

Moda Polska. Warszawa to książka opisująca w niezwykle interesujący sposób bogatą i barwną historię trendów XX wieku. Ewa Rzechorzek przypomina nam PRL nie tylko od strony długich kolejek - lecz przez pryzmat kolorowych materiałów, niebanalnych kobiecych dodatków czy zapachu perfum... Ważnym atutem książki Moda Polska. Warszawa jest pokaźny materiał ilustracyjny - znajdziemy tu nie tylko fotografie odzieży, ale także szkice i rysunki polskich projektantów. Nie brakuje tekstu źródłowego. Ewa Rzechorzek w oparciu o liczne wywiady czy artykuły zamieszczone w ówczesnej prasie, stworzyła ciekawą monografię poświęconą polskiej modzie XX wieku. Autorka nie zapomniała o najważniejszym elemencie sukcesu przedsiębiorstwa Moda Polska - o ludziach. Fundamentem opowieści są losy Jadwigi Grabowskiej - `ministra mody` w Polsce, ale Rzechorzek zamieściła również krótkie biografie innych postaci kluczowych dla historii projektowania.
Polecam tę lekturę z czystym sumieniem!

Czy recenzja była pomocna?