Historia stosunków polsko-japońskich (twarda)
Tom 2 1945-2019 O Akcji
Akcja Podziel się książką skupia się zarówno na najmłodszych, jak i tych najstarszych czytelnikach. W jej ramach możesz przekazać książkę oznaczoną ikoną prezentu na rzecz partnerów akcji, którymi zostali Fundacja Dr Clown oraz Centrum Zdrowego i Aktywnego Seniora. Akcja potrwa przez cały okres Świąt Bożego Narodzenia, aż do końca lutego 2023.
Dowiedz się więcej
książka
Wydawnictwo Japonica |
Oprawa twarda |
Liczba stron 872 |
- Dostępność niedostępny
-
Opis produktu:
Na rok 2019 przypada 100. rocznica nawiązania oficjalnych stosunków między Polską a Japonią. To w marcu 1919 roku na konferencji pokojowej w Paryżu, która kończyła pierwszą wojnę światową, rząd Japonii uznał niepodległe państwo polskie. Tak ważne rocznice skłaniają do refleksji, przemyśleń i podsumowań, staja się też okazją do utrwalenia pamięci o minionych wydarzeniach i osobach w nich uczestniczących. Dlatego w tym właśnie roku wznowiłam po raz trzeci, napisany wspólnie z Andrzejem T. Romerem, tom I Historii stosunków polsko-japońskich, obejmujących lata 1904-1945. Teraz oddaję do rąk Czytelników tom II, w którym omawiam ciąg dalszy tych stosunków, próbując odpowiedzieć na wiele nurtujących mnie od lat pytań. Co było dalej, po roku 1945? Kiedy po II wojnie światowej i w jakich warunkach doszło do wznowienia naszych stosunków oficjalnych zerwanych przez Polskę w grudniu 1941? Jak duży wpływ miał na to bipolarny układ świata podzielonego przez `żelazną kurtynę` na Wschód i Zachód? Jak układały się stosunki dwustronne w latach 60., w 70., w 80.? Jaki wpływ miał na nie stan wojenny w Polsce? Jak znaczące zaszły w nich zmiany po 1989 roku? Co działo się potem? Jak obecnie wygląda nasza współpraca?
Ewa Pałasz - Rutkowska
Szczegóły |
Dział: | Książki |
Wydawnictwo: | Japonica |
Oprawa: | twarda |
Okładka: | twarda |
Wymiary: | 170x243 |
Liczba stron: | 872 |
ISBN: | 9788395443022 |
Wprowadzono: | 03.02.2020 |
Zaloguj się i napisz recenzję - co tydzień do wygrania kod wart 50 zł, darmowa dostawa i punkty Klienta.