SPRAWDŹ STATUS ZAMÓWIENIA
POMOC I KONTAKT
Ulubione
Kategorie

Gastrofizyka

Nowa wiedza o jedzeniu

O Akcji

Akcja Podziel się książką skupia się zarówno na najmłodszych, jak i tych najstarszych czytelnikach. W jej ramach możesz przekazać książkę oznaczoną ikoną prezentu na rzecz partnerów akcji, którymi zostali Fundacja Dr Clown oraz Centrum Zdrowego i Aktywnego Seniora. Akcja potrwa przez cały okres Świąt Bożego Narodzenia, aż do końca lutego 2023.
Dowiedz się więcej
  • Promocja
    image-promocja

książka

Wydawnictwo Świat Książki
Data wydania 2018
Oprawa miękka
Liczba stron 456
  • Dostępność niedostępny
  • DPD dostawa za półdarmo

Opis produktu:

Dlaczego sok pomidorowy stanowi aż 27% napojów kupowanych na pokładach samolotów? Jaki wpływ na serwowane jedzenie ma to, czy talerz jest mały, czerwony, czy okrągły? Dlaczego jemy o 35% więcej w towarzystwie jednej osoby i o 75% więcej w towarzystwie trzech osób?

Gastrofizyka to nowa dziedzina wiedzy zapoczątkowana przez profesora Charlesa Spencea, łącząca psychologię, neuronaukę i projektowanie. Opierając się na dwóch dekadach badań poświęconych niezwykłym związkom łączącym nasze zmysły, Spence pokazuje, jak doświadczyć nowych doznań kulinarnych. Jak najpełniej wykorzystać każdy posiłek, skupiając się nie na tym, co jemy, ale przede wszystkim na tym, o czym wtedy myślimy.

W swojej książce Spence opisuje każdy zmysł i posiłek, aby przedstawić dziesiątki czynników "spoza talerza“ wpływających na doznania towarzyszące jedzeniu: ciężar sztućców, umieszczenie talerza, muzyka w tle i wiele innych. Pokazuje również, jak firmy spożywcze i najlepsze restauracje na świecie wykorzystują nowoczesne technologie i jak to prawdopodobnie wpłynie na nasze jedzenie w przyszłości.

Profesor Charles Spence poświęcił dwadzieścia lat na badania, jak ludzie postrzegają otaczający ich świat, dzięki czemu stał się międzynarodowym ekspertem w dziedzinie percepcji polisensorycznej i projektowania doznań.

Charles Spence jest szefem Crossmodal Research Laboratory (Laboratorium Badań Międzymodalnych) na Uniwersytecie Oxfordzkim, prowadzi badania dotyczące tego, jak nasze mózgi przetwarzają i integrują informacje docierające do nich od wszystkich narządów zmysłów. Był konsultantem w wielu firmach międzynarodowych, takich jak Unilever, PepsiCo, Diageo, Pernod Ricard, P&G, Nestlé i Twinings, udzielał im rad związanych z projektowaniem polisensorycznym, opakowaniami, kreowaniem marki., Współpracował ze światowej sławy szefami kuchni, barmanami i baristami, między innymi Hestonem Blumenthalem i Ferranem Adrią.

Występuje regularnie w audycji "The Kitchen Cabinet“ w Radio 4 BBC, a jego badania przedstawiano w "Economist“ i "New Scientist“. W 2008 roku otrzymał nagrodę Antynobla za przełomową pracę nad "sonicznym chrupkiem“ i wykazanie, że im głośniejsze chrupanie, tym chips wydaje się świeższy. O profesorze pisali: "Guardian“, "Financial Times“ i "New Yorker“
S
Szczegóły
Dział: Książki
Wydawnictwo: Świat Książki
Oprawa: miękka
Okładka: miękka
Rok publikacji: 2018
Wymiary: 135x215
Liczba stron: 456
ISBN: 978-83-8031-914-1
Wprowadzono: 17.04.2018

RECENZJE - książki - Gastrofizyka, Nowa wiedza o jedzeniu - Charles Spence

Zaloguj się i napisz recenzję - co tydzień do wygrania kod wart 50 zł, darmowa dostawa i punkty Klienta.

4.5/5 ( 13 ocen )
  • 5
    10
  • 4
    1
  • 3
    1
  • 2
    0
  • 1
    1

Wpisz swoje imię lub nick:
Oceń produkt:
Napisz oryginalną recenzję: