Dobry zysk - Charles G. Koch - Książka | Gandalf.com.pl
Ulubione
Kategorie
odsłuchaj fragment

Dobry zysk (twarda)

Jak tworzenie wartości dla innych zbudowało firmę która odniosła jeden z największych sukcesów na świecie

książka

Dobry zysk, Jak tworzenie wartości dla innych zbudowało firmę która odniosła jeden z największych sukcesów na świecie - opis produktu:

Charles Koch przypisuje ogromny sukces wypracowanej przez siebie filozofii zarządzania opartego na zasadach rynkowych, Market-Based Management (MBM), którą opisuje w swojej książce. To sprawia, że publikacja ta powinna zainteresować zarówno teoretyków, jak i praktyków zarządzania, a zwłaszcza ambitnych przedsiębiorców. Opisywane przez Kocha metody to bardzo humanistyczne reguły, których stosowanie daje Koch Industries ogromny dynamizm. Powinni na to zwrócić uwagę ci menedżerowie i właściciele firm, którzy mają skłonność do autorytarnego stylu kierowania. LESZEK BALCEROWICZ Forum Obywatelskiego Rozwoju Poza wolnością i wolnym rynkiem do stworzenia dobrze prosperującej firmy potrzebna jest wspólnota wartości takich jak uczciwość, zaangażowanie i szacunek. Na nich budujemy reputację naszej firmy każdego dnia. Gorąco zachęcam do lektury fascynującej historii powstania Koch Industries, a tym samym do zapoznania się z filozofią i zarazem praktyką zarządzania, która zapewniła sukces jednej z największych prywatnych firm na świecie. ARKADIUSZ MUŚ Press Glass SA Rewolucyjny system zarządzania, który doprowadził do jednego z największych sukcesów firmowych naszych czasów.
Charles Koch dołączył do rodzinnej firmy, z siedzibą w Wichicie, w 1961 roku, kiedy jej wartość wyceniano na 21 milionów dolarów. Sześć lat później został dyrektorem zarządu i prezesem Koch Industries, Inc. Obecnie wartość grupy kapitałowej Koch szacuje się na 100 miliardów dolarów, co czyni ją jednym z największych przedsiębiorstw znajdujących się w prywatnych rękach. Przez ponad 50 lat firma przekroczyła 27 razy wzrost wartości indeksu S&P 500 i planuje podwajać swój zysk przeciętnie co sześć lat.
Czym zajmuje się ta firma i dlaczego jest tak niezwykle dochodowa? Nazwy Koch nie znajdziecie na swoim plamoodpornym dywanie, dżinsach ze streczem, podzespołach smartfona czy na super chłonnych pieluszkach waszego dziecka, chociaż produkuje je właśnie ta spółka. A te innowacje oraz wiele innych napędza opracowany przez Charlesa Kocha ramowy system zarządzania opartego na rynku `Market-Based Management` (MBM). Po przeszło półwieczu interdyscyplinarnych badań, eksperymentalnych odkryć oraz praktycznego stosowania wiedzy w firmach należących do spółki Koch na całym świecie, głównym celem MBM pozostaje generowanie dobrego zysku. Dobry zysk wynika z produktów i usług, które podnoszą jakość ludzkiego życia i na które klienci dobrowolnie głosują swoimi pieniędzmi. Jest rezultatem kultury, w której pracowników motywuje się, by jak przedsiębiorcy poznawali preferencje klientów oraz najlepsze sposoby ich zaspokajania. Dobry zysk pojawia się, kiedy tworzona jest długoterminowa wartość dla klientów, pracowników, udziałowców oraz społeczeństwa. W tej książce Charles Koch, czerpiąc z prawdziwych, wiele mówiących i wcześniej nieupowszechnianych opowieści z sześciu dekad jego obecności w biznesie, przeprowadza czytelnika przez pięć wymiarów MBM, aby wskazać, jak korzystać z ramowego systemu zarządzania firmą, by wygenerować więcej dobrego zysku, niezależnie od rodzaju i skali działalności, branży czy organizacji.
Podczas lektury można dowiedzieć się, jak:
-stworzyć wizję rozwoju pomimo nieustannie przyśpieszających dysrupcyjnych innowacji;
-wybrać i utrzymać pracowników odznaczających się zarówno zaletami, jaki i talentem;
-wytworzyć klimat dzielenia się wiedzą, pozwalający, niezależnie od zajmowanego stanowiska, na kwestionowanie wcześniejszych rozwiązań, jeśli można je udoskonalić lub zastąpić lepszymi;
-nagradzać pracowników uprawnieniami decyzyjnymi nie ze względu na ich stanowisko, ale wkład w firmę;
-motywować wszystkich zatrudnionych do większego zaangażowania w firmę poprzez taką strukturę bodźców, aby wynagrodzenie było wyznaczane jedynie przez wytworzoną przez pracownika wartość.
-Lektura obowiązkowa dla liderów, przedsiębiorców, studentów i dla każdego, komu zależy na obywatelskim, sprawiedliwym i dostatnim społeczeństwie.
`Dobry zysk` z pewnością dołączy do najlepszych książek z dziedziny zarządzania, jakie kiedykolwiek powstały. Charles G. Koch jest przewodniczącym zarządu i prezesem Koch Industries, Inc. od 1967 roku. Słynie z tego, że pod jego przywództwem rodzinne przedsiębiorstwo stało się drugą pod względem wielkości amerykańską firmą pozostającą w prywatnych rękach - obecnie jej wartość wycenia się na 100 miliardów dolarów, w 2019 roku dało to Charlesowi Kochowi, według `Forbesa`, trzynaste miejsce na liście najbogatszych Amerykanów.
Koch Industries, Inc., grupa kapitałowa z siedzibą w Wichicie, w stanie Kansas, zaczęła swą działalność w 1940 roku jako firma Wood River Oil and Refining Co. Obecnie grupa Koch zatrudnia w około 70 krajach na świecie ponad 130 tysięcy osób, z czego 65 tysięcy w Stanach Zjednoczonych. Od stycznia 2009 roku zdobyła ponad 1300 nagród za bezpieczeństwo, działania na rzecz środowiska, służbę społeczeństwu, innowacje i obsługę klienta.

Książka Dobry zysk Jak tworzenie wartości dla innych zbudowało firmę która odniosła jeden z największych sukcesów na świecie, pochodzi z wydawnictwa Studio Emka. Autorem książki jest Charles G. Koch. Należy do gatunków: poradniki, praca, biznes, finanse. Książka Dobry zysk liczy 360 stron. Jej wymiary to 155x235. Oprawa jest twarda. Publikacja dostępna jest również w formie elektronicznej.
S
Szczegóły

Książkowe bestsellery z tych samych kategorii

  • -51%
  • Nowość Lasoterapia
  • Bestseller Lasoterapia
Lasoterapia twarda
24,48 zł 49.95
Dodaj do koszyka
  • -35%
  • Zapowiedź Czuła przewodniczka. Kobieca droga do siebie
  • Bestseller Czuła przewodniczka. Kobieca droga do siebie
  • -31%
  • Bestseller Makramy i inne cuda ze sznurka
Makramy i inne cuda ze sznurka miękka
41,38 zł 59.98
Dodaj do koszyka
  • -35%
  • Bestseller Insulinooporność Łatwe lunchboxy
Insulinooporność Łatwe lunchboxy miękka
24,58 zł 37.82
Dodaj do koszyka

Recenzje
image Nie wiesz, czy kupić? Sprawdź recenzje
Książka
Dobry zysk, Jak tworzenie wartości dla innych zbudowało firmę która odniosła jeden z największych sukcesów na świecie

0/5 ( brak ocen )
    5
    4
    3
    2
    1

Zaloguj się i napisz recenzję na min. 700 znaków. Akceptując regulamin bierzesz udział w cotygodniowym plebiscycie. Do wygrania kupon 50 PLN i 15 punktów klienta.

imię, nazwisko lub nick:
Twoja ocena:
Twoja recenzja:
Wprowadź tekst z obrazka:

W przypadku naruszenia Regulaminu Twój wpis zostanie usunięty.

Podobał Ci się ten tytuł? Zainspirował Cię? A może nie zgadzasz sie z autorem, opowiedz nam o tym, opisz swoje doznania związane z lekturą.