Copywriting sprzedażowy.
"Biblia copywritingu"... Szumna nazwa. Czyżby odbijało się w niej wielkie ego autora? Trochę tak. Niemniej jednak stara prawda jest taka, że jeśli jesteś dobry, to po co to ukrywać? Dariusz Puzyrkiewicz zdecydowanie jest dobry w tym, co robi. A niniejsza książka może być nieocenioną pomocą dla kogoś, kto stawia pierwsze kroki w copywritingu sprzedażowym. Lub dla kogoś, kto chce być w tym fachu jeszcze lepszy.
Na początek trzeba sobie wyjaśnić jedną rzecz. Ta książka praktycznie w żaden sposób nie przyda się komuś piszącemu pod SEO, ani też komuś, kto skupia się w swojej pracy na social mediach. "Biblia copywritingu" to książka, która ma pomóc w jak najbardziej efektywnym pisaniu tekstów sprzedażowych. Co prawda SEO i social media także zahaczają o tę tematykę, jednak Puzyrkiewicz pisze o sprawach, które mimo wszystko dotyczą czegoś zgoła innego.
Z kolejnych rozdziałów dowiemy się przede wszystkim tego, jak pisać teksty sprzedażowe wczuwając się w sytuację i pozycję klienta. Autor przytacza wiele technik, schematów i wzorców według których powinno się pisać dobre teksty, jednak podstawą tej filozofii jest każdorazowo postawienie w centrum tego wszystkiego jednej osoby: kupującego. A następnie wczucie się w jego sytuację.
Puzyrkiewicz radzi, aby zawsze myśleć jak klient. W końcu to on kupuje (a przynajmniej ma kupić), a naszym zadaniem jest tylko (i aż) rozwianie jego wątpliwości, udzielenie odpowiedzi na zadawane przez niego pytania, a w końcu przekonanie go do postawienia tego ostatniego kroku, który kończy się zakupem. Proste? W teorii tak. W praktyce już niekoniecznie.
Rad przytoczonych przez autora znajdziemy w książce bardzo wiele, aczkolwiek chyba najważniejszą z nich jest ta, zgodnie z którą za każdym razem warto myśleć jak kupujący. Niesie to za sobą szereg reperkusji, na czele z tą, że choćby nie wiem jak bardzo podobał się nam napisany przez nas tekst, to jest to docelowo nic nie warte, jeśli nie przekonuje on do kupna. I tym samym wracamy do początku, a więc do zasady pt. "myśl jak klient".
Książka jest z całą pewnością lekturą wartościową. Z tym jednak zastrzeżeniem, o którym już pisałem - piszący pod SEO i na potrzeby social mediów nie znajdą tutaj zbyt wielu praktycznych porad. Za to każdy piszący teksty stricte sprzedażowe może się z kolejnych stron dowiedzieć naprawdę sporo użytecznych rzeczy.
...