Opis produktu:
Gra ekonomiczna autora Agricoli.
Agricola to jedna z najbardziej rozpoznawalnych gier na świecie. Okupuje najwyższe miejsca rankingu BoardGameGeek od wielu lat. Jeżeli należysz do wielbicieli gier ekonomicznych, mechaniki worker-placement, oraz gier Uwe Rosenberga, to przy grze Kawerna nie przejdziesz obojętnie.
W grze Kawerna zostajesz głową rodziny, brodatym krasnoludem żyjącym w górach. Rozpoczynasz przygodą posiadając przy swoim boku jedynie swoją małżonkę i jaskinię. W przyszłości każdy członek rodziny, będzie kolejnym pionem, którym będziesz mógł wykonywać akcje.
Przed jaskinią znajduje się las, a to co znajduje się głębiej... często jest zagadką. Od Ciebie będzie zależało jak głęboko będziesz chciał kopać i ile czasu na to poświęcisz. A kopać na pewno będziesz, ponieważ potrzebne Ci to jest do stworzenia nowych broni albo do znajdywania błyszczących kryształów. Ważne jest też to, co na powierzchni. Przy samej jaskini masz dostatecznie dużo miejsca, aby zasiać zboże albo rozpocząć hodowlę zwierząt. A to wszystko po to, aby rodzina była jak największa i aby Twojej rodzinie żyło się najdostatniej.
Kawerna to gra dla od 1 do 7 graczy, która trwa po 30 minut na każdego uczestnika rozgrywki. Jest to odświeżona wersja Agricoli, której dodano pełno nowych pomysłów, które od dłuższego czasu tkwiły w głowie Uwe Rosenberga. Dodano do niej m.in. jaskinię, nowe zwierzęta i wyprawy na misje. Ponadto gra posiada grywalny i w pełni satysfakcjonujący wariant solo, który pozwoli zapoznać się m.in. z 48 różnorodnymi taflami jaskini.
Zawartość pudełka:
20 jasnobrązowych znaczników psów
35 białych znaczników owiec
30 szarych znaczników osłów
30 czarnych znaczników dzików
30 brązowych znaczników krów
45 brązowych znaczników drewna
25 szarych znaczników kamieni
45 czarnych (akrylowych) znaczników rudy
20 czerwonych (akrylowych) znaczników rubinów
40 żółtych znaczników zboża
35 pomarańczowych znaczników warzyw
1 żółty znacznik gracza rozpoczynającego
7x3 znaczników obór
7x5 dysków krasnoludów
7 dużych plansz graczy
1 jednostronna plansza główna z trzema wydrukowanymi polami akcji oraz polami rund
1 jednostronna plansza główna z polami rund 4 do 12
1 dwustronna plansza główna z wydrukowanymi polami akcji dla 1 - 3 graczy
1 dwustronna plansza dodatkowa z dodatkowymi polami akcji dla 5 graczy
1 dwustronna plansza dodatkowa z dodatkowymi polami akcji dla 3 graczy
4 plansze organizacyjne na żetony usprawnień
20 złotych monet oznaczonych 1
24 złotych monet oznaczonych 2
5 złotych monet oznaczonych 10
1 żeton dodatkowy krasnolud
88 żetonów 1x żywność
7 żetonów żniw
52 żetonów broni o różnej sile
8 żetonów wielokrotności 4x
8 żetonów dóbr
2 żetony 8 zwierząt
17 identycznych żetonów usprawnienia: Izba
47 różnych żetonów pozostałych usprawnień
8 pojedynczych żetonów Korytarz (na odwrocie: Pieczara)
16 pojedynczych żetonów Kopalnia rubinów (na: odwrocie Pole)
16 pojedynczych żetonów Łąka (na odwrocie: Małe pastwisko)
24 podwójnych żetonów Kopalnia rudy/Głęboki korytarz (na odwrocie: Duże pastwisko)
40 podwójnych żetonów Pieczara/Korytarz (na odwrocie: Pieczara/Pieczara)
40 podwójnych żetonów Łąka/Pole (na odwrocie: Małe pastwisko/Pole)
1 karta zdarzeń: Żniwa
12 kart z polami akcji (pola akcji dla rund: 1 do 12)
7 kart pomocy: Rubiny i żniwa
7 kart pomocy Łupy z wyprawy
2 karty krasnoludów dla gry w jedną lub dwie osoby
1 notatnik do podliczania punktów
woreczki strunowe do uporządkowania zawartości pudełka
instrukcja (24 strony) + dodatek do instrukcji (8 stron)
Wydanie polskie.
Liczba graczy: 1 - 7 osób
Wiek: od 12 lat
Czas gry: ok. 210 minut.