wpisz minimum 3 znaki
Rebel Gra Terraformacja Marsa (druga edycja)
ocena: 5, głosów: 8
 
powiększenie

Fragmenty

Rebel Gra Terraformacja Marsa (druga edycja) Rebel Gra Terraformacja Marsa (druga edycja) Rebel Gra Terraformacja Marsa (druga edycja) Rebel Gra Terraformacja Marsa (druga edycja) Rebel Gra Terraformacja Marsa (druga edycja) Rebel Gra Terraformacja Marsa (druga edycja) Rebel Gra Terraformacja Marsa (druga edycja) Rebel Gra Terraformacja Marsa (druga edycja) Rebel Gra Terraformacja Marsa (druga edycja) Rebel Gra Terraformacja Marsa (druga edycja) Rebel Gra Terraformacja Marsa (druga edycja) Rebel Gra Terraformacja Marsa (druga edycja)
Rebel Gra Terraformacja Marsa (druga edycja) Rebel Gra Terraformacja Marsa (druga edycja) Rebel Gra Terraformacja Marsa (druga edycja) Rebel Gra Terraformacja Marsa (druga edycja)
Rebel Gra Terraformacja Marsa (druga edycja) Rebel Gra Terraformacja Marsa (druga edycja) Rebel Gra Terraformacja Marsa (druga edycja) Rebel Gra Terraformacja Marsa (druga edycja) Rebel Gra Terraformacja Marsa (druga edycja) Rebel Gra Terraformacja Marsa (druga edycja) Rebel Gra Terraformacja Marsa (druga edycja) Rebel Gra Terraformacja Marsa (druga edycja)

Rebel Gra Terraformacja Marsa (druga edycja)

gry / zabawki

Producent: Rebel


Wiek: 10-14, >15

Dostępność: niedostępny

Nasza cena: 139,03

Cena detaliczna: 173,79

U nas taniej o 20%

dodaj do przechowalni dodaj do listy życzeń
Powrót
  • Opis

  • Szczegółowe informacje

  • Recenzje (4)

Rebel Gra Terraformacja Marsa (druga edycja) - opis produktu:

Obwieszczenie o terraformacji:
Rząd Ziemi został powołany w 2174 roku i od samego początku, przez niemal półtora wieku, nieustannie dążył do osiągnięcia globalnej jedności i pokoju. Naszą misją było stać się uniwersalnym dla całej ludzkości narzędziem kształtowania lepszego jutra.



Ziemia jest przeludniona, a jej zasoby się kurczą. Dziś stoimy przed wyborem: cofnąć się cywilizacyjnie albo ruszyć w przestrzeń kosmiczną i znaleźć dla naszej rasy nowy dom. W związku z tym nasz kurs jest jasny - musimy zmienić Marsa w zdatną do życia planetę.

Terraformacja Marsa to przedsięwzięcie tak wielkie, że wymagać będzie wspólnego wysiłku całej ludzkości. W tym celu Rząd Ziemi powoła Komitet Terraformacji i wprowadzi globalny podatek. Wszystkie korporacje i przedsiębiorstwa, które udzielą nam swojej pomocy, zostaną przez Komitet hojnie wynagrodzone. Wierzymy, że wybrane przez nas środki i metody zaowocują w przyszłości nowym domem dla naszych potomków. Dziękujemy wszystkim za uwagę!
- Levi Uken, rzecznik Rządu Światowego, 16 stycznia 2315 roku



Ludzkość rozpoczęła ekspansję w Układzie Słonecznym. Na Marsie założono już kilka niewielkich kolonii. Ich mieszkańcy są odgrodzeni od naturalnego środowiska straszliwie zimnej, suchej i niemal pozbawionej atmosfery planety.

Zwiększenie odsetka imigracji z Ziemi wymaga terraformacji Marsa, czyli dostosowania jego środowiska, aby ludzie mogli w nim przeżyć bez sprzętu ochronnego i aby zminimalizować śmiertelność w wyniku drobnych wypadków. W związku z tym Rząd Ziemi zdecydował się wesprzeć każdą organizację, która przyczyni się do tego wiekopomnego dzieła.

Hojne dofinansowanie przyciąga gigantyczne korporacje, które pragną zwiększyć swój udział w rynku i stać się najbardziej wpływowymi podmiotami realizującymi projekt terraformacji. Ujarzmienie Czerwonej Planety to dla wielu szansa na oszałamiający sukces.



W Terraformacji Marsa gracz obejmie kontrolę nad jedną z korporacji i jako jej zarząd będzie kupować i zagrywać karty opisujące różne projekty inwestycyjne. Zazwyczaj projekty będą bezpośrednio lub pośrednio przyczyniać się do procesu terraformacji, mogą też jednak być przedsięwzięciami biznesowymi innego rodzaju.



Aby wygrać, gracz musi osiągnąć wysoki Współczynnik Terraformacji (WT) i zdobyć dużo Punktów Zwycięstwa (PZ). WT gracza wzrasta za każdym razem, kiedy podniesie on jeden ze Wskaźników Globalnych (Temperaturę, poziom Tlenu lub liczbę Oceanów). Od WT zależy podstawowy dochód gracza, a także jego podstawowy wynik.

W miarę przebiegu procesu terraformacji gracze będą mogli realizować coraz większą liczbę projektów. Dodatkowe PZ można zdobyć za wszystko, co przyczyni się do zwiększenia panowania ludzkości nad Układem Słonecznym, na przykład za zakładanie miast, budowę infrastruktury lub ochronę środowiska.

Wiek: 10 +
Liczba graczy: 1-5
Czas gry: 90-120 min.

Rebel Gra Terraformacja Marsa (druga edycja) - wybrana recenzja:

Caramon1982 5/04/2017

recenzja nagrodzona 10.00pkt

Gra świetna, polecam. Grałem w nią już samemu oraz wraz ze znajomymi po kilkanaście razy i nadal mi się nie znudziła. Każda gra jest inna. W grach solo można wygrać raz lub dwa, żeby potem kilka razy przegrać. Przegrana mobilizuje do dalszego rozwoju i szukania pomysłów na zasiedlenie Marsa. Jedna... (czytaj dalej)

Rebel Gra Terraformacja Marsa (druga edycja) - szczegółowe informacje:

Dział: Gry / Zabawki
Producent: Rebel
Wymiary opakowania:290x290
ISBN:5901549927900
Wiek: 10-14, >15
Ilość graczy: 1 osoba, 2 osoby, 3-4 osoby, 5 i wiecej
i zgarniaj nagrody napisz recenzję

Rebel Gra Terraformacja Marsa (druga edycja) - recenzje klientów

5/04/2017

recenzja nagrodzona 10.00pkt

Gra świetna, polecam. Grałem w nią już samemu oraz wraz ze znajomymi po kilkanaście razy i nadal mi się nie znudziła. Każda gra jest inna. W grach solo można wygrać raz lub dwa, żeby potem kilka razy przegrać. Przegrana mobilizuje do dalszego rozwoju i szukania pomysłów na zasiedlenie Marsa. Jedna z najlepszych gier w jaką grałem w ostatnim czasie. W zależności od wybranej korporacji i wylosowanych kart początkowych każdy gracz może inwestować w różne aspekty gospodarki. Pomysł na tytuły i nagrody także mobilizuje do kombinowania funduszy na coś innego. Gra jest od 12 roku życia ale moja 11 letnia córka już z chęcią siada i obserwuje jak gram solo, niebawem zagramy razem. Bardzo podobają jej się ilustracje kart oraz znaczniki graczy i monet :) Czas gry gdy tylko dołączymy karty korporacji wydłuża się praktycznie dwukrotnie więc jeśli ktoś lubi posiedzieć i tworzyć swoją gospodarkę to jest to kolejny powód aby posiadać tę grę. Każdy kupujący nie pożałuje swojej decyzji. Gorąco polecam.

26/04/2017

?Terraformacja Marsa? to gra planszowa obok której nie można przejść obojętnie. Pojawiła się nagle i w krótkim czasie zagościła w TOP 10 najlepszych pozycji! Nie jest to gra cudnej urody, ale jej powiązanie z wiedzą popularno-naukową, łatwa jak na tak wielką grę mechanika oraz robiąca furorę tematyka sprawiły, że na stałe zagościła w sercach i domach graczy.

Gra dla 1-5 osób w wieku od 12 lat, która zajmuje 90-120 minut. Przyznam, że my zawsze bawimy się odrobinę dłużej niż te pudełkowe dwie godziny, a przede wszystkim w parze, zatem czas został zaniżony. Z kolei wiek można obniżyć, ponieważ symbolika na kartach jest łatwa do nauczenia, a dodatkowo polecenia zapisano w formie tekstowej. Solo nie graliśmy, ale nie przepadamy i raczej nigdy nie spróbujemy, w pojedynkę wolimy łamigłówki. Nie polecamy także wariantu dla początkowych graczy, strata czasu ? będzie zbyt łatwo.

Pudełko przykuwa uwagę, mamy wrażenie, że chodzi tu o coś więcej niż tylko zabawę, a o wizję przyszłości. Mars kojarzy się z życiem poza Ziemią, z potencjalną kolonizacją kiedy zabraknie miejsca u nas. Chińczycy nie od dziś krzyczą, że pierwsi postawią nogę na czerwonej planecie, stąd silne powiązanie z faktami i otoczka realizmu podczas rozgrywki. W opakowaniu nie ma wypraski, dlatego wszystko wygodnie się mieści. W pierwszej wersji gry znalazły się błędy, ale my zakupiliśmy jej 2 edycję ? już poprawioną, więc wszystko jest super.

Jest to gra bazująca na kartach i otrzymujemy ich multum. Naszym celem jest przystosowanie Marsa do życia, a służą do tego projekty, które mają dostosować temperaturę, poziom tlenu oraz wody do warunków umożliwiających przetrwanie. Nasza tura to 1-2 akcje do wyboru na zmianę dla każdego z graczy, rundy to ?pokolenia?, kończą się kiedy zabraknie możliwości działania. W trakcie zabawy będziemy umieszczali żetony na terenach Marsa ? zazwyczaj lasy, oceany oraz miasta, a także rozbudowywali korporację ? tworzyli kolejne projekty, zwiększali wskaźniki produkcji oraz gromadzili i wydawali jednostki surowców. Powiększanie korporacji to gra bardziej indywidualna, a potyczki na planszy to rywalizacja o najlepsze miejsca, tytuły i nagrody.

Każdy z nas zarządza pojedynczą korporacją. Na początkowym etapie gry kiedy wszystkiego brakuje, warto podążać ścieżką wyznaczoną przez specjalizację każdej z nich, potem rozwój zależy już tylko od losowości kart projektów i naszych umiejętności ich wykorzystania w najlepszym czasie. Karty fajnie się zakleszczają, uruchamiając jedną od razu możemy nakręcić sporo dobra z pozostałych, warto je zatem dobrze poznać. Dzielą się na wydarzenia ? zagrywane raz i odkładane, zielone projekty ? natychmiastowe, ale jednorazowe, wzbogacające jednak symbolikę posiadanych projektów oraz niebieskie karty aktywne, które wykorzystujemy raz na pokolenie lub gwarantują nam stały efekt, np. tańsze zakupy kolejnych kart lub pieniądze za wybrane działania graczy.

Każdy projekt kosztuje, ale część z nich można uruchomić dopiero po spełnieniu określonych warunków, gdy wybrane wskaźniki planety są na odpowiednim poziomie lub kiedy posiadamy już wyłożone dane rodzaje projektów. Wymagania zapisano u góry po lewej, a rodzaj projektu po prawej stronie.

Na planszach korporacji znajduje się bank: na pieniądze, stal, tytan, sadzonki roślin, jednostki energii i ciepła, gdzie gromadzimy jednostki dobra. Wartości liczbowe występują tutaj w postaci znaczników kostek o wartościach 1, 5 i 10 jednostek. Są też tory produkcji tych zasobów ? każda tura kończy się zamianą niewykorzystanej energii na ciepło, a zaczyna od zakupów kart projektów i pozyskania wyprodukowanych surowców.

Miasta na planszy punktują za każde obszary leśne z nimi graniczące i nie mogą się stykać. Oceany ustawiamy na miejscach obramowanych na niebiesko i otrzymujemy za nie dwie jednostki pieniędzy jeśli leżą przy innych obszarach. Tereny zielone powodują wzrost tlenu. Jeśli na planszy znajdują się ikony zasobów zdobywamy je kładąc żetony. Czasem karta projektu może zmienić zasady układu na planszy. Projekty standardowe to działania, których dokonujemy bez uczestnictwa kart projektów ? postawienie terenów, wzrost temperatury i produkcji energii, sprzedaż nieużywanych kart.

Tytuły to wyścig po pewne punkty. Pierwsza osoba spełniająca danych warunek może zakupić tytuł i podwyższyć wynik. Nagrody to rywalizacja o wyższy poziom produkcji lub jednostek na finiszu ? każdy kolejny znacznik jest droższy, a wygrana niepewna.

Koniec gry uzależniony jest od momentu spełnienia trzech warunków terraformacji Marsa, czyli dotlenieniu planety, położeniu wszystkich oceanów, najwyższej pozycji na termometrze. Czas gry może być różny, bo czasem za bardzo skupiamy się na kartach projektów i powiększaniu korporacji, chcąc uzbierać dodatkowe punkty, a zapominamy o najważniejszym celu, czyli trzech głównych miernikach.

Gra jest długa, ale zazwyczaj w momencie kiedy czujemy zmęczenie idealnie wręcz się kończy. Potyczka zawsze daje satysfakcję, nie tylko z wygranej, ale również z potęgi własnej korporacji. Projekty na kartach są bardzo interesujące i zawsze chcemy ich odkryć jak najwięcej. Do nieco archaicznego wyglądu planszy i żetonów szybko się przyzwyczajamy, a cena gry w stosunku do ilości komponentów wydaje nam się atrakcyjna. Po każdej kolejnej rozgrywce mamy wielką ochotę grać kolejny raz, ale dopiero następnego dnia.

Popularność pozycji nie dziwi, bo mamy tutaj rasowe połączenie ekonomii i strategii w warunkach kosmicznych. Fantastyka, ale nie oderwana od nauki i planów ludzkości. Rewelacyjna zabawa i super klimat również mają znaczenie. Polecamy!

4/04/2017

Gra bardzo dobra, sprawdza się idealnie jeżeli chce się pograć solo. rozegrałem około 15 gier solo i nadal nie czuje nudy, w towarzystwie gra sprawdzała się jeszcze lepiej. w 5 osób bawiliśmy sie a przy tym spokojnie mozna robić inne rzeczy. Jedna rozgrywka to okolo 2 godziny nie wazne czy solo czy nie. Polecam każdemu kto lubi gry planszowe :)

4/04/2017

recenzja nagrodzona 10.00pkt

Gra zdobywa szereg wyróżnień przyznawanych przez graczy. Czy trzeba lepszej rekomendacji? Dla mnie było to wystarczającym powodem aby grą się zainteresować. Co do wydania to przyznam szczerze, że jakość samego wydania jak również grafiki na kartach są zwyczajnie miejscem gdzie jest sporo do poprawy. Gra nie jest bardzo droga a w pudełku znajdziemy wiele elementów więc coś tą cenę musiało obniżyć. Jednak cienkie, śliskie planszetki gracza na których zaznaczamy poziom produkcji, utrudniają zabawę. Grafiki na kartach są bardzo niespójne, a szkoda bo sama gra jest bardzo klimatyczna i gdyby grafiki współgrały z całością klimat tej gry byłby jeszcze bardziej odczuwalny. Sama rozgrywka rekompensuje w pełni minusy o których napisałam. Wcielamy się w przedstawiciela korporacji którą rząd ziemi zatrudnił by tak zmieniła marsa by możliwe było zamieszkanie na tej planecie. Za pomocą kart wykonujemy akcje dzięki którym musimy wyprodukować tyle ciepła by podnieść temperaturę na planecie, posadzić tyle zieleni by podnieść poziom tlenu i stworzyć odpowiednią ilość oceanów. Zasady są proste choć niektóre karty mogłyby być bardziej czytelne. Gra jest bardzo regrywalna, ma fajny tryb solo, rozgrywka jest bardzo wciągająca i jeśli szukacie czegoś dzięki czemu spędzicie wiele godzin na super zabawie to zdecydowanie polecam terraformację marsa. Ja zdecydowanie zaliczam się do osób, które wybrały tą grę na grę roku. Czas na kupno własnego egzemplarza, a trzeba się spieszyć bo zapasy u wydawcy już się skończyły, następny dodruk w czerwcu.

10.00

Gry / Zabawki bestsellery z tych samych kategorii

Trefl Gra 5 Sekund

TREFL

58,99 zł taniej -30%

Rebel Gra Dobble

Rebel

37,99 zł taniej -36%

Rebel Gra Dixit

Rebel

79,99 zł taniej -33%

Bunchems kolorowe rzepy mega zestaw 406 ...

Spin Master

95,76 zł taniej -32%

Rebel Gra Splendor

Rebel

86,86 zł taniej -33%

Brak list życzeń:

Utwórz

W koszyku:
0 produktów
/ 0,00 zł

przejdź do koszyka

rozwiń
Wpisz numer
Swojego zamówienia (xxxxxx/rrrr)
Sprawdź

Powiadom kiedy produkt będzie dostępny

Wpisz swój adres e-mail: