eBookowe bestsellery z tych samych kategorii

Etyczne zachowanie się człowieka w organizacji - 05 Rozdz. 4, cz. 1. Psychologiczna odmienność perspektywy moralnej...: Trzej bohaterowie zdarzeń w sytuacji pokrzywdzenia...; Badania własne nad wybranymi wymiarami moralnej...

ebook

Wydawnictwo Uniwersytet Śląski
Data wydania 2016
Zabezpieczenie Znak wodny
Produkt cyfrowy
  • Dostępność niedostępny

Opis produktu:

Książka zawiera przegląd badań poświęconych sposobom budowania uzasadnień decyzji etycznych i źródeł moralnego oraz niemoralnego zachowania się człowieka w miejscu pracy. Autorka postawiła sobie za cel przegląd najbardziej istotnych teorii, tłumaczących źródła i uwarunkowania zachowań etycznych i nieetycznych. Zostały tu opisane te cechy człowieka i właściwości organizacji, które są związane z procesem podejmowania decyzji etycznych oraz najczęściej uwzględniane w prowadzonych dotąd badaniach. Omówiono też cechy samego dylematu moralnego, które wpływają na etyczne wybory pracownika. W publikacji zaprezentowano trzy różne perspektywy moralne uczestników sytuacji etycznych w miejscu pracy: sprawcy krzywdy, ich ofiary oraz świadka, ukazując specyfikę doświadczeń i przeżyć każdego z bohaterów sytuacji etycznej. Dokonano również krótkiego przeglądu form nieetycznego postępowania i sposobów ich ujawniania. Autorka opisuje trudności występujące w badaniu zachowań nieetycznych w organizacji, w kontekście ich złożoności i towarzyszących im silnych emocji. Książka została uzupełniona o część praktyczną, którą stanowią wskazówki do treningu etycznego postępowania i refleksji nad źródłami zachowań nieetycznych w pracy. Zawarto tu różne propozycje szkolenia osób w zależności od ich psychologicznej charakterystyki i cech związanych z ich moralnością. Warsztaty mają na celu podniesienie świadomości etycznej i samowiedzy pracowników organizacji oraz, w konsekwencji, poprawę relacji międzyludzkich w pracy. Propozycje zawarte w tej części wynikają z doświadczeń własnych autorki i uwzględniają wnioski z jej badań, zawartych w tej publikacji. Odniesienie do praktyki stanowi zaletę książki. Praca jest adresowana do specjalistów z zakresu zarządzania i organizacji, HR, profesjonalistów pracujących w biznesie, zajmujących się szkoleniami kadr pracowniczych i menedżerów. Jest to lektura przeznaczona dla wszystkich, których interesują uwarunkowania zachowań etycznych w organizacji, moralność człowieka i mechanizmy rządzące ludzkim postępowaniem w sytuacji dylematu etycznego. Książka może też służyć jako materiał dydaktyczny dla studentów kierunków społecznych i humanistycznych, dla pedagogów, socjologów i psychologów, szczególnie tych, którzy specjalizują się w psychologii pracy i organizacji.

Recenzja książki ukazała się na stronach portalu www.psychologia-spoleczna.pl (Autorka recenzji: Kamila Pasek).
S
Szczegóły
Dział: Ebooki pdf, epub, mobi, mp3
Wydawnictwo: Uniwersytet Śląski
Rok publikacji: 2016

RECENZJE - eBook - Etyczne zachowanie się człowieka w organizacji - 05 Rozdz. 4, cz. 1. Psychologiczna odmienność perspektywy moralnej...: Trzej bohaterowie zdarzeń w sytuacji pokrzywdzenia...; Badania własne nad wybranymi wymiarami moralnej...

4.3/5 ( 4 oceny )
  • 5
    2
  • 4
    1
  • 3
    1
  • 2
    0
  • 1
    0