Zarządzanie z przewagą sztuki
książka
Wydawnictwo Wolters Kluwer |
Oprawa twarda |
- Dostępność niedostępny
Opis produktu:
Książka zawiera wyniki badań nad współpracą międzyorganizacyjną przeprowadzonych w 26 polskich firmach teleinformatycznych, z których 9 znalazło się w prestiżowym rankingu Deloitte Technology Fast 50 Central Europe.Czytelnik znajdzie w niej przede wszystkim odpowiedzi na pytania dotyczące sposobu, w jaki firmy te tworzą swoje portfolio więzi międzyorganizacyjnych (aliansów), w tym:
- jak wyszukują i wybierają partnerów do współpracy,
- jakie zabezpieczenia stosują,
- jak radzą sobie z konkurentami,
- jak rozwijają się i współpracują w skali międzynarodowej,
- jak kształtuje się ich współpraca z instytucjami państwowymi i uczelniami,
- czy i jak zarządzają nawiązywanymi aliansami.
Na podstawie wywiadów z naczelnym kierownictwem oraz analiz portfolio aliansów można wyciągnąć wniosek, że firmy o ponadprzeciętnym wzroście wyróżniają się: podejściem do współpracy, aktywnością w jej nawiązywaniu, sposobem wyboru partnerów, jakością posiadanych relacji, a także pomysłami na organizację, jej rozwój i traktowaniem pracowników. Różnice między badanymi firmami wynikają z różnych sposobów radzenia sobie z niepewnością i kwestią zaufania. Ponadprzeciętne organizacje - metaforyczni `artyści zarządzania` - z niepewności czerpią moc twórczą, ufając w pozytywne rezultaty działań we współpracy z otoczeniem. W szerszym wymiarze wyniki badań wskazują na rosnące znaczenie twórczego, pozakalkulacyjnego wymiaru zarządzania - czyli zarządzania jako sztuki.
Szczegóły | |
Dział: | Książki |
Wydawnictwo: | Wolters Kluwer |
Oprawa: | twarda |
Okładka: | miękka |
Wprowadzono: | 10.12.2014 |