STRATEGIE SUBWERSYWNE W SZTUKACH MEDIALNYCH
książka
Wydawnictwo Rabid |
Oprawa miękka |
Opis produktu:
Celem rozprawy jest analiza i opisanie strategii subwersywnych, występujących w polu sztuki mediów, charakteryzujących się tymi samymi zasadami formowania dzieła - bazującymi na operacjach montażowej dekontekstualizacji i rekontekstualizacji `gotowego` materiału medialnego `zwłaszczonego` w obszarach operacji artystycznych. W rozdziale pierwszym analizuje narodziny strategii subwersywnych w sztukach medialnych, związane z pojawieniem się awangardy początku XX wieku i jej `wynalazków` takich jak np. fotomontaż, atlas/archiwum fotograficzny. Rozdział drugi poświęcony został found footage film pierwszej strategii subwersyjnej w polu opartych na czasie mediów mechanicznej rejestracji, reprodukcji i dystrybucji obrazów takich jak film. W rozdziale trzecim poświęconym wideo analizuje się kolejną interesującą strategię, mianowicie video scratch. W rozdziale czwartym poświęconym internetowi, strategie subwersywne odradzają się pod postacią wielu realizacji net-art i software-art. W perspektywie gier komputerowych, którym poświęcono rozdział piąty, strategia subwersyjna jest game patching (będący odmianą software art).
Szczegóły |
Dział: | Książki |
Wydawnictwo: | Rabid |
Oprawa: | miękka |
Wprowadzono: | 18.07.2007 |