Książkowe bestsellery z tych samych kategorii

Strategia błękitnego oceanu. Jak stworzyć wolną przestrzeń rynkową i sprawić, by konkurencja stała się nieistotna

książka

Wydawnictwo Mt Biznes
Oprawa twarda
  • Dostępność niedostępny

Opis produktu:

Myślenie o sukcesie firmy w warunkach silnej konkurencji sprowadza się zwykle do szukania innowacji, które pozwolą wyrwać przeciwnikowi jak największy kawałek, ale wciąż tego samego terytorium. Autorzy dowodzą, że strategie rozwoju przedsiębiorstw tworzone w odniesieniu do zachowań konkurencji nigdy nie przynoszą sukcesu. Twierdzą, że jedyną skuteczną metodą jest poszerzenie granic owego terytorium, tak by problem konkurencji stał się nieistotny. W książce podważającej wszystko, o czym sądziliśmy, że jest naszą wiedzą na temat tego, co jest potrzebne do osiągnięcia strategicznego sukcesu. Firmy od dawna angażują się w otwarte konkurowanie w pogoni za trwałym, zyskownym wzrostem. Walczą o przewagę nad konkurencją, toczą boje o udział w rynku i starają się różnicować ofertę. Jednak w dzisiejszych przepełnionych konkurentami branżach, wynikiem takiego konkurowania jest jedynie "czerwony ocean" rywali walczących o kurczącą się pulę zysków. W. Chan Kim i Renée Mauborgne twierdzą, że podczas, gdy większość firm konkuruje w takich czerwonych oceanach, strategia ta z niewielkim i coraz mniejszym prawdopodobieństwem może doprowadzić do zyskownego wzrostu w przyszłości. Opierając się na badaniach 150 posunięć strategicznych obejmujących ponad stuletni okres i trzydzieści branż, Kim i Mauborgne twierdzą, że firmy, które osiągną wiodącą pozycję w przyszłości odniosą swój sukces nie dzięki zwycięstwu na konkurentami, lecz przez stworzenie "błękitnych oceanów" bezspornej przestrzeni rynkowej, będącej doskonałym środowiskiem dla wzrostu. Takie posunięcia strategiczne, określane mianem "innowacji wartości" - prowadzą do wielkich skoków wartości zarówno dla firm, jak i ich klientów, pozostawiając rywali w tyle i uwalniając nowy popyt.
S
Szczegóły
Dział: Książki
Wydawnictwo: Mt Biznes
Oprawa: twarda
Wprowadzono: 24.09.2015

RECENZJE - książki - Strategia błękitnego oceanu. Jak stworzyć wolną przestrzeń rynkową i sprawić, by konkurencja stała się nieistotna

4.7/5 ( 33 oceny )
  • 5
    29
  • 4
    0
  • 3
    2
  • 2
    2
  • 1
    0

książki_wybrane

ilość recenzji:1

brak oceny 4-05-2018 09:31

lektura obowiązkowa dla osób szukających natchnienia w biznesie, jedna z lepszych w temacie