Książkowe bestsellery z tych samych kategorii

Stosunki polsko-sowieckie w programach nauczania i podręcznikach historii w szkole powszechnej (podstawowej) w Polsce w latach 1932-1956

książka

Wydawnictwo Adam Marszałek
Oprawa miękka
  • Dostępność niedostępny

Opis produktu:

Książka Henryka Składanowskiego jest wielce interesującym studium na temat dziejów polskiego szkolnictwa i polityki oświatowej w latach 1932-1956 , otwiera bowiem pole do porównań dwóch zdecydowanie odmiennych epok. W okresie II Rzeczypospolitej lat 1932-1939, dydaktyka szkolna podporządkowana była idei wychowania dla państwa i jego obronie przed zewnętrznym zagrożeniem, a w drugiej epoce -powojennej -poprzez szkolnictwo narzucano społeczeństwu wrogi mu światopogląd polityczny i obcą ideologię dyktatury proletariatu. Analizy Autora przekonywująco dowiodły, że pomimo różnic, wspólne było dla obu epok przekonanie, że kształcenie i wychowywanie młodego pokolenia wchodzi w obręb polityki, stąd władza - niezależnie od reprezentowanego systemu - chciała je przejąć i kontrolować. (...) Z całym przekonaniem polecam książkę, gdyż w istocie jest propozycją nowego podejścia do badań nad stosunkami polsko-sowieckimi w programach nauczania i podręcznikach historii w szkole powszechnej (po II wojnie-podstawowej) w Polsce w latach 1932-1956.
S
Szczegóły
Dział: Książki
Wydawnictwo: Adam Marszałek
Oprawa: miękka
Wprowadzono: 15.01.2007

RECENZJE - książki - Stosunki polsko-sowieckie w programach nauczania i podręcznikach historii w szkole powszechnej (podstawowej) w Polsce w latach 1932-1956

4.3/5 ( 3 oceny )
  • 5
    1
  • 4
    2
  • 3
    0
  • 2
    0
  • 1
    0