Samochody osobowe, dostawcze i prototypy FSO Polonez
książka
Wydawnictwo ZP Grupa |
Oprawa miękka |
- Dostępność niedostępny
Opis produktu:
Technika Broni i Umundurowanie, (TBiU) - to seria publikacji Wydawnictwa ZP. Każdy zeszyt jest monografią zazwyczaj jednego typu samolotu, pojazdu, broni, uzbrojenia lub munduru.Publikacje zawierają historię jego powstania, opis poszczególnych prototypów i wariantów, opis techniczny, ewentualne zastosowanie bojowe, itp
W listopadzie 1977 roku odbyła się XIII Konferencja Sprawozdawczo-Wyborcza PZPR przy udziale premiera Piotra Jaroszewicza. Określono na niej najważniejsze zadania. Na 1978 rok przewidziano uruchomienie produkcji nowego polskiego samochodu osobowego. Polonez zyskał nazwę dzięki czytelnikom `Życia Warszawy`. Nazwa została wybrana poprzez plebiscyt rozstrzygnięty w 1979 roku. Pierwsze egzemplarze nowego samochodu nosiły nazwę `Polski`. Słowo `Polonez` dobrze kojarzyło się Polakom, a za granicą było znane dzięki Fryderykowi Chopinowi. Po francusku polonez (polonaise) oznacza Polkę, w tym języku słowo samochód jest rodzaju żeńskiego. Nowoczesne nadwozie Poloneza zostało przystosowane do mechanizmów Polskiego Fiata 125p. Inżynierowie z FSO postawili sobie za cel podniesienie niezawodności i trwałości części mechanicznych w nowym samochodzie. W tym celu zmodernizowano m.in. silnik, skrzynię biegów, wał napędowy i tylny most. Prototypy samochodów, z nadwoziem pięcio i trzydrzwiowym, zostały wykonane we Włoszech. W latach 1978 - 2002 wyprodukowano 1100104 samochody, w tym 66703 w wersji Truck. Za granicę, do 72 krajów, sprzedano 227646 egzemplarzy różnych wersji. Publikacja przedstawia historię powstania oraz konstrukcję seryjnych wersji osobowych i dostawczych Polonezów oraz wersje rajdowe i prototypy.
Jest to pierwsza monografia dotycząca samochodów Polonez.
Szczegóły | |
Dział: | Książki |
Wydawnictwo: | ZP Grupa |
Oprawa: | miękka |
Okładka: | miękka |
Wprowadzono: | 01.05.2014 |