Prawo konsumenckie w praktyce - Tadeusz Skoczny - Książka | Gandalf.com.pl
Ulubione
Kategorie

Prawo konsumenckie w praktyce (twarda)

książka

  • Wydawnictwo C.H.Beck
  • Oprawa twarda
  • Ilość stron 350
  • GRATIS! Do każdego zamówienia zakładka mola książkowego!
  • Dostępność niedostępny

Prawo konsumenckie w praktyce - opis produktu:

Nowela ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów, która weszła w życie 17.4.2016 r. jako że znacząco zwiększa poziom ochrony praw konsumentów na rynkach, a szczególnie na rynkach usług finansowych. Głównie jej rozwiązaniom oraz potencjalnym kierunkom i problemom jej stosowania poświęcona była Krajowa Konferencja Konsumencka, zorganizowana przez Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach i Centrum Studiów Antymonopolowych i Regulacyjnych Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego w Katowicach w dniach 9-10.5.2016 r.; większość wygłoszonych w jej ramach referatów stanowi podstawę niniejszej publikacji.

W publikacji podkreślono ogromne znaczenie i zasygnalizowano główne zmiany prawne konsumenckiej noweli OKiKU 2007, w szczególności wprowadzenie nowego modelu kontroli wzorców umownych, dookreślenie istoty praktyki naruszającej zbiorowe interesy konsumentów i uznanie za nią tzw. nieuczciwa sprzedaży oraz przyznanie Prezesowi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) nowych kompetencji i narzędzi proceduralnych.

W pracy podjęto m.in. problem wyboru prawa obcego w internetowych wzorcach umownych, podkreślając obowiązek spojrzenia na ochronę konsumentów z perspektywy prawa prywatnego międzynarodowego. W kontekście przyszłości arbitrażu konsumenckiego, bliższej analizie poddano kwestię zapisu na polski sąd polubowny jako niedozwolonego postanowienia w umowach z konsumentami.

W części drugiej książki przedstawione zostały różne - zwłaszcza nowe - aspekty zakazu naruszania zbiorowych interesów konsumentów. Część tę rozpoczyna analiza polskiej regulacji zakresu stosowania zakazu praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów. Do kwestii ogólnych należy też próba dookreślenia terminu ,,zbiorowy interes konsumentów”. Do bardziej szczegółowych kwestii poruszonych w tej części książki należą: tzw. sprzedaż nieuczciwa (misselling) jako nowa praktyka naruszająca zbiorowe interesy konsumentów; instytucja tajemniczego klienta (mystery shopper) jako nowe narzędzie kontrolne Prezesa UOKiK w sprawach praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów; mające szersze zastosowanie uprawnienie Prezesa UOKiK do przedstawienia istotnego poglądu w sprawie; środki usuwania skutków stosowania praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów w działaniach Prezesa UOKiK, w tym w szczególności wybrane zagadnienia dotyczące rekompensaty publicznej. Część drugą książki kończą rozważania na temat prejudycjalnego charakteru decyzji Prezesa UOKiK w indywidualnym sporze konsumenta z przedsiębiorcą.

We wszystkich rozdziałach części 1 i 2 niniejszej książki przeważają teksty prawnicze. W jej części trzeciej, poświęconej ekonomii ochrony konsumentów, w szczególności zagadnieniom ochrony praw konsumentów w sektorze energetycznym, poruszone zostały liczne problemy rzadko dotychczas analizowane w literaturze z zakresu ochrony konkurencji i konsumentów.

Książka Prawo konsumenckie w praktyce pochodzi z wydawnictwa C.H.Beck. Autorami książki są Tadeusz Skoczny, Marzena Czarnecka. Książka Prawo konsumenckie w praktyce liczy 350 stron. Jej wymiary to 135x220. Oprawa jest twarda.
S
Szczegóły
  • Dział: Książki
  • Wydawnictwo: C.H.Beck
  • Oprawa: twarda
  • Okładka: twarda
  • Wymiary: 135x220
  • Ilość stron: 350
  • ISBN: 978-83-255-8902-8
  • Wprowadzono: 06.10.2016

Książkowe bestsellery z tych samych kategorii

  • -36%
Diuna Kroniki Diuny Tom 1 miękka
25,54 zł 39.90
Dodaj do koszyka
  • -51%
Likwidacja miękka
17,13 zł 34.95
Dodaj do koszyka
  • -37%
Histeria miękka
25,14 zł 39.90
Dodaj do koszyka
  • -40%
27 śmierci Toby`ego Obeda miękka
25,14 zł 41.90
Dodaj do koszyka
Dodruk - 21.10.2020
  • -35%
Precedens Cykl: Joanna Chyłka, Tom 12 miękka
25,94 zł 39.90
Dodaj do koszyka
  • -38%
Srebrne skrzydła miękka
24,80 zł 39.99
Dodaj do koszyka

Recenzje
image Nie wiesz, czy kupić? Sprawdź recenzje
Książka
Prawo konsumenckie w praktyce

4.6/5 ( 7 ocen )
    5
    5
    4
    1
    3
    1
    2
    0
    1
    0

Zaloguj się i napisz recenzję na min. 700 znaków. Akceptując regulamin bierzesz udział w cotygodniowym plebiscycie. Do wygrania kupon 50 PLN i 15 punktów klienta.

imię, nazwisko lub nick:
Twoja ocena:
Twoja recenzja:
Wprowadź tekst z obrazka:

W przypadku naruszenia Regulaminu Twój wpis zostanie usunięty.

Podobał Ci się ten tytuł? Zainspirował Cię? A może nie zgadzasz sie z autorem, opowiedz nam o tym, opisz swoje doznania związane z lekturą.