Książkowe bestsellery z tych samych kategorii

Pedagogika ogólna

Dyskursy o statusie naukowym i dydaktycznym

książka

Wydawnictwo Uniwersytet Kazimierza Wielkiego
Oprawa miękka
  • Dostępność niedostępny

Opis produktu:

Treści tej książki "dotykają" szeroko pojmowanej praktyki edukacyjnej w warunkach radykalnej zmiany kulturowej, której skutkiem są także zmiany w statusie naukowym i dydaktycznym pedagogiki jako dyscypliny naukowej i dziedziny wiedzy. Artykuły dotyczą obszarów problemowych m.in. takich, jak: 1) problemy współczesnej pedagogiki; 2) niektóre dyskursy współczesnej pedagogiki ogólnej; 3) osobliwości pedagogicznej wiedzy o edukacji. Książka jest przydatna tym naukowcom, którzy chcą świadomie i racjonalnie uczestniczyć w procesie tworzenia wiedzy o edukacji.

Książka zostata przygotowana i wydana z okazji 15-lecia działalności Zespołu Pedagogiki Ogólnej przy KNP PAN.
Autorów tekstów łączy namysł nad szeroko pojmowaną społeczną praktyką edukacyjną w warunkach radykalnej zmiany kulturowej, której skutkiem są także zmiany w statusie naukowym i dydaktycznym pedagogiki jako dyscypliny naukowej i dziedziny wiedzy. Kolejne artykuły zostały włączone w następujące obszary problemowe:
1. Problemy współczesnej pedagogiki.
2. Niektóre dyskursy współczesnej pedagogiki ogólnej.
3. Osobliwości pedagogicznej wiedzy o edukacji.
4. Teoretyczność i praktyczność w kreowaniu społecznej praktyki edukacyjnej.
5. Idee i ideologie współczesnej praktyki edukacyjnej - w perspektywie pedagogiki krytycznej.
Treść książki jest przydatna tym, którzy chcą bardziej świadomie i racjonalnie uczestniczyć w procesie tworzenia wiedzy o edukacji, jak również wykorzystywania różnych rodzajów wiedzy o edukacji, w tym także wiedzy naukowej.
Teresa Hejnicka-Bezwińska
S
Szczegóły
Dział: Książki
Wydawnictwo: Uniwersytet Kazimierza Wielkiego
Oprawa: miękka
Okładka: miękka
Wprowadzono: 19.02.2013

RECENZJE - książki - Pedagogika ogólna, Dyskursy o statusie naukowym i dydaktycznym

4.3/5 ( 3 oceny )
  • 5
    2
  • 4
    0
  • 3
    1
  • 2
    0
  • 1
    0