książka
Wydawnictwo Prószyński i S-ka |
Oprawa miękka |
- Dostępność niedostępny
Opis produktu:
Eksperci MAK byli o krok od zrozumienia tego, co stało się w ostatnich sekundach lotu Tu-154M o numerze bocznym 101. Zmyliły ich jednak manewry pilota. Rosjanie nie zrozumieli, co robił Arkadiusz Protasiuk, i to raczej nie dlatego, że nie chcieli. Po prostu nie przyszło im do głowy, że w taki sposób można latać tym samolotem. Cywilni członkowie komisji Millera nie umieli odtworzyć przebiegu katastrofy, a wojskowi chcieli tylko osłonić siebie. Błędy w raporcie Millera pojawiają się więc nie tylko przypadkiem. Uważamy, że komisja z premedytacją manipulowała danymi.Żeby zrozumieć przyczynę katastrofy, godzinami słuchaliśmy nagrań z czarnej skrzynki rejestrującej rozmowy w kokpicie i analizowaliśmy wykresy opublikowane w obu raportach. I uważamy za bardzo prawdopodobne, że nigdy nie zostanie ujawniony stenogram z rozmów w kabinie pilotów w wersji odczytanej przez polskich specjalistów.
Po tygodniach dziennikarskiego śledztwa, dziesiątkach spotkań, setkach godzin rozmów i analiz uważamy, że udało nam się rozwikłać tajemnicę katastrofy smoleńskiej. Ta książka jest naszym raportem.
Jan Osiecki - z wykształcenia socjolog, z zawodu i pasji dziennikarz, od trzynastu lat opisuje kulisy pracy posłów w Sejmie. Relacjonował najważniejsze wydarzenia polityczne m.in. dla Newsweeka, Radia PiN, Programu III Polskiego Radia. Jako dziennikarz był częstym pasażerem samolotów 36. SPLT. Jest autorem wywiadu rzeki "Zbigniew Religa. Człowiek z sercem w dłoni". Fascynuje się lotnictwem cywilnym. Obecnie współpracownik Bloomberg Businessweek Polska.
Tomasz Białoszewski - dziennikarz telewizyjny i radiowy, komentator wydarzeń lotniczych. W przeszłości związany z redakcjami Wiadomości i Programów Wojskowych TVP. Zajmował się reportażem i publicystyką, głównie historyczno-wojenną. Laureat Grand Prix I Międzynarodowego Festiwalu Filmów Wojennych w Budapeszcie za film "Szóstka z chmur". Współautor serialu lotniczo-historycznego pt. "Na Skrzydłach Ikara". Laureat lotniczego wyróżnienia "Błękitne Skrzydła".
Robert Latkowski - najstarszy stażem w Polsce pilot Tu-154M. Za sterami tej maszyny zasiadał przez 12 lat. Nauczyciel kolejnych pokoleń pilotów w 36. SPLT. Sprowadził Tu-154M o numerze bocznym 101 do Polski. W latach 1986-1999 dowodził 36. SPLT. Absolwent Oficerskiej Szkoły Lotniczej w Dęblinie i Akademii Sztabu Generalnego Wojska Polskiego w Rembertowie. Od 1999 r. w stanie spoczynku. Wylatał ponad 8700 godzin. Otrzymał tytuł honorowy i odznakę "Zasłużony Pilot Wojskowy".
Mieczysław Prószyński - wydawca czasopism i książek, astrofizyk, alpinista, skoczek spadochronowy. Od jego nazwiska wzięły nazwę wydawnictwa Prószyński i S-ka SA oraz Prószyński Media. Kiedyś zajmował się ogólną teorią względności i gwiazdami neutronowymi, potem został przedsiębiorcą i redaktorem naczelnym Poradnika Domowego. Przez ostatnie 16 miesięcy badał przyczyny katastrofy smoleńskiej.
Szczegóły | |
Dział: | Książki |
Wydawnictwo: | Prószyński i S-ka |
Oprawa: | miękka |
Okładka: | miękka |
Wprowadzono: | 20.09.2011 |