Książkowe bestsellery z tych samych kategorii

OpenGL. Księga eksperta (twarda)

książka

Wydawnictwo Helion
Oprawa twarda
  • Dostępność niedostępny

Opis produktu:

Biblioteka OpenGL jest potężnym systemem graficznym, doskonałym API do generowania grafiki trójwymiarowej w czasie rzeczywistym. System ten nadaje się znakomicie do wizualizacji wszelkiego rodzaju odwzorowań zjawisk fizycznych czy obiektów technicznych, a także do przedstawiania symulacji ze zmieniającymi się parametrami. Często jest wykorzystywany do pisania gier komputerowych. Daje możliwość tworzenia świetnej grafiki na wiele różnych platform z wykorzystaniem tych samych zestawów instrukcji. Co ważne, OpenGL jest całkowicie darmową biblioteką, a dostępność licznych rozszerzeń znakomicie zwiększa wachlarz jej zastosowań.

Niniejsza książka stanowi doskonałe wprowadzenie w tematykę OpenGL dla każdego programisty, nawet dla osób niezbyt biegłych w zagadnieniach grafiki komputerowej. Zawiera opis całego głównego API, kluczowych rozszerzeń i wszystkich typów shaderów z uwzględnieniem najnowszych elementów biblioteki. Wyjaśniono tu zasady działania OpenGL i opisano zagadnienia potoków graficznych. Stopniowo czytelnik jest zaznajamiany z coraz bardziej złożonymi technikami. W książce znalazły się liczne przykłady kodu działającego na kilku popularnych platformach. Warto podkreślić, że autorzy poza API przedstawili również najlepsze praktyki programistyczne.

W tej książce opisano między innymi:

- podstawy (w tym matematyczne) grafiki 3D czasu rzeczywistego
- najważniejsze techniki renderowania, przekształcania i teksturowania obiektów
- shadery i język GLSL (OpenGL Shading Language)
- kwestie zarządzania danymi i kontroli dostępu do tych danych
- techniki budowania większych aplikacji i wdrażania ich na wielu platformach
- rendering zaawansowany: symulację oświetlenia i efekty artystyczne
- sposoby poprawiania wydajności, redukcji narzutu CPU i analizy zachowania GPU
- nowości w OpenGL, takie jak kompresja tekstur, rysowanie tekstu, rendering
- czcionek za pomocą pól odległości, wysokiej jakości filtrowanie tekstur i użycie OpenMP

OpenGL? Kreatywnych ogranicza tylko wyobraźnia!


Tytuł oryginału: "OpenGL Superbible: Comprehensive Tutorial and Reference (7th Edition)"
Tłumaczenie: Rafał Jońca
S
Szczegóły
Dział: Książki
Wydawnictwo: Helion
Oprawa: twarda
Okładka: twarda
Wprowadzono: 19.05.2016

RECENZJE - książki - OpenGL. Księga eksperta

4.6/5 ( 10 ocen )
  • 5
    9
  • 4
    0
  • 3
    0
  • 2
    0
  • 1
    1