Konsumpcja konsument i społeczeństwo konsumpcyjne we współczesnym świecie
książka
Wydawnictwo Śląsk |
Oprawa miękka |
- Dostępność niedostępny
Opis produktu:
Biorąc pod uwagę złożoność zjawiska konsumpcji i potrzebę interdyscyplinarnego podejścia przy jego badaniu w niniejszej monografii zamierzam skoncentrować się na następujących celach poznawczych. Po pierwsze - chciałbym ukazać konsumpcję jako zjawisko społeczne i wynikające stąd implikacje praktyczne dla funkcjonowania jednostki i społeczeństwa. Po drugie - wskazać na perspektywę kulturowego kontekstu konsumpcji, jako propozycji badawczej. Po trzecie - ukazać złożoność socjologicznych uwarunkowań konsumpcji. Po czwarte - ukazać powiązania między konsumentem, konsumpcjonizmem a społeczeństwem konsumpcyjnym. Wreszcie po piąte - wskazać na najważniejsze kierunki rozwoju konsumpcji i jej ograniczenia.Przedstawiony zakres tematyczny i sformułowane cele wyznaczają problematykę badawczą, którą ilustrują następujące pytania badawcze: jakie przesłanki decydują o charakterze kategorii społeczno-ekonomicznej konsumenta? Co zdecydowało o przeistoczeniu się `spożywców` w kategorię konsumentów? W jaki stopniu czynniki społeczne i kulturowe wpłynęły na rozwój konsumpcji? Jakie uwarunkowania wpłynęły na rozwój społeczeństwa konsumpcyjnego? W jakim stopniu konsumpcjonizm stał się dominującą ideologią społeczeństwa konsumpcyjnego? Jakie są granice rozwoju konsumpcji?
Szczegóły | |
Dział: | Książki |
Wydawnictwo: | Śląsk |
Oprawa: | miękka |
Okładka: | miękka |
Wprowadzono: | 14.05.2016 |