Opis produktu:
WstępPodejmując pracę nad przygotowaniem niniejszego opracowania, zastanawialiśmy się, w jaki najbardziej przystępny sposób przybliżyć przyszłym hotelarzom problematykę jakości, zachęcić do pogłębienia wiedzy oraz umiejętności "bycia hotelarzem w zjednoczonej Europie".
Jesteśmy członkami Unii Europejskiej! W jaki sposób my, hotelarze, jesteśmy tego świadomi? Czy jesteśmy przygotowani do nowych wymagań jakościowych? Czy znamy dokładnie własne, rodzime tradycje świadczenia usług hotelarskich?
Na łamach tej pracy staraliśmy się zebrać i przedstawić materiał odnoszący się do powstania oraz rozwoju pojęć jakości i standardów w hotelarstwie.
Zdajemy sobie sprawę, że przedstawiony przez nas zbiór materiału nie jest z gruntu rzeczy wyczerpujący, ani doskonały. Pragniemy jednak przyczynić się do wypełnienia luki w naszej literaturze hotelarskiej, oddając niniejszą pracę szczególnie w ręce słuchaczy szkół hotelarskich.
Pojęcie kategorii, standardu, jakości znane jest już od starożytności. Ktoś powiedział, że nauka ma wielu ojców, ale nikt nie zdziałał dla nauki tyle co jeden z największych filozofów i uczonych starożytności - Arystoteles.
,,(...)ilekroć używamy słów: definicja, kategoria, klasyfikacja, metoda, abstrakcja czy istota rzeczy, nieświadomie powołujemy się na idee Arystotelesa".1
Pojęcia te wraz z upływem czasu i rozwojem cywilizacji rozwijały się, znajdowały zastosowanie do coraz to nowych dziedzin nauki, wiedzy i gospodarki, nic nie tracąc ze swojego pierwotnego znaczenia. Dziś możemy mówić o bardzo szczegółowych standardach dotyczących bardzo wąskich dziedzin gospodarki, w tym także usług hotelarskich.
Jak więc być hotelarzem?
Spróbujmy sobie pomóc - zapraszamy do lektury.
Szczegóły | |
Dział: | Książki |
Wydawnictwo: | Proksenia |
Oprawa: | miękka |
Wprowadzono: | 20.02.2013 |