Książkowe bestsellery z tych samych kategorii

Cyberprzestrzeń - Człowiek - Edukacja

Rodzic, dziecko, nauczyciel w przestrzeni wirtualnej. Tom 4

książka

Wydawnictwo Impuls
Oprawa miękka
  • Dostępność niedostępny

Opis produktu:

Publikacja została podzielona na dwie części. Pierwszą, pod tytułem `Przestrzeń wirtualna w perspektywie pedagogicznej`, poświęcono edukacyjnym aspektom cyberprzestrzeni. Swoje analizy prezentują w niej zarówno wybitni naukowcy, od wielu lat specjalizujący się w badaniu różnorodnych zjawisk edukacyjnych w cyberprzestrzeni, jak i debiutujący, młodzi badacze.

Część tę otwiera wprowadzający w temat artykuł naszego autorstwa pod tytułem `Nowa rola nauczyciela i ucznia w zmieniającej się przestrzeni cyfrowej`. Zastanawiamy się w nim nad kwestią przeobrażającego się znaczenia i miejsca tych dwóch najważniejszych podmiotów edukacyjnych z perspektywy cywilizacyjnej.
Problematykę tę kontynuuje Katarzyna Borawska-Kalbarczyk w opracowaniu zatytułowanym `Uczeń w pułapkach cyfrowej infosfery od informacji do wiedzy i mądrości`. Autorka przedstawia wyniki prowadzonych przez siebie badań, które wskazują na potrzebę modernizacji procesu kształcenia, co ma umożliwić wzmacnianie kompetencji informacyjnych uczniów prowadzących do samodzielnego budowania wiedzy.

W kolejnym artykule, zatytułowanym `Kształcenie w społeczeństwie sieci`, Rafał Głębocki porusza problem dostosowania procesów i modeli kształcenia do wymagań współczesności. Wskazuje także na konieczność uwzględnienia w nich tematyki zagrożeń wynikających z wykorzystania technologii informacyjnych.

Artykuł czwarty, zatytułowany `Cyberprzestrzeń w nauczaniu`, jest wprowadzeniem w praktykę dydaktyczną. Olga Pawłowska prezentuje w nim zalety i zagrożenia, jakie dla procesu nauczania stwarza cyberprzestrzeń, oraz wyniki swoich pilotażowych badań, ukazujących nastawienie studentów do e-edukacji.

Autor kolejnego tekstu, Józef Chwedorowicz, przedstawia wyniki badań własnych, nawiązujących do badań prof. Philipa G. Zimbardo nad używaniem pornografii przez młodych mężczyzn. W dalszej części analizy prezentuje metody powstrzymania konsumpcji pornografii przez młodzież.

Kamila Jakubczak-Krawczyńska w artykule zatytułowanym `Demokracja medialna i demokracja sondażowa a opinia publiczna`. Problematyka relacji we współczesnym społeczeństwie informacyjnym omawia zagadnienia dotyczące sondowania opinii publicznej oraz zwrotnego wpływu wyników sondaży na kształtowanie tych opinii.

Następne opracowanie, pod tytułem `Media cyfrowe jako narzędzie doskonalenia kompetencji personelu medycznego`, autorstwa Jolanty Jancewicz, poświęcone jest problemowi dynamicznego postępu nauk medycznych, co wymaga od pracowników świadczących usługi w sferze ochrony zdrowia stałego rozwoju zawodowego. Autorka omawia także pojęcie i istotę zawodów medycznych, znaczenie mediów cyfrowych i ich zastosowanie w dydaktyce, medyczne platformy edukacyjne oraz e-learning w ochronie zdrowia.

Pierwszą część książki zamyka tekst Moniki Krupy pod tytułem `Współczesna relacja mistrz uczeń`, poruszający problem kształtowania tego rodzaju relacji, a także rozpoznawania zaburzeń poznawczo-intelektualnych u dzieci oraz właściwej reakcji na ich objawy. Druga część publikacji, zatytułowana `Indywidualny i społeczny wymiar zagrożeń przestrzeni wirtualnej`, stanowi refleksję na temat społeczno-edukacyjnych uwarunkowań funkcjonowania młodego pokolenia w świecie wirtualnym.
S
Szczegóły
Dział: Książki
Wydawnictwo: Impuls
Oprawa: miękka
Okładka: miękka
Wprowadzono: 14.06.2018

RECENZJE - książki - Cyberprzestrzeń - Człowiek - Edukacja, Rodzic, dziecko, nauczyciel w przestrzeni wirtualnej. Tom 4

4/5 ( 6 ocen )
  • 5
    4
  • 4
    0
  • 3
    0
  • 2
    2
  • 1
    0