Książkowe bestsellery z tych samych kategorii

Negocjacyjne zoo (twarda)

Strategie i techniki negocjacji w pigułce

książka

Wydawnictwo Mt Biznes
Oprawa twarda
  • Dostępność niedostępny

Opis produktu:

MOTYWACJA

Negocjacje to gra, podczas której ludzie używają emocji i taktyk, aby przekonać innych, że mają rację.
Dlaczego ludzie negocjują?
Ponieważ jest to najlepszy sposób na uzyskanie tego, czego akurat chcą.
Jak wygrać negocjacje?
Sprawić, aby ci uwierzyli - jeżeli to zrobią, to wygrywasz.
Jak sprawić, aby mi uwierzyli?
Poznaj ich - naucz się z nimi rozmawiać. Uwierz w to, co mówisz - nie udawaj, ale uwierz.
Pamiętaj, że negocjacje to wymiana - coś dostajesz, ale także coś dajesz.
Co wspólnego mają negocjacje z zoo?
Autor odwołuje się do pięciu gatunków zwierząt: słonia, żółwia, lisa, ryby i geparda, przypisując ich cechy określonym typom negocjatorów.
Dlaczego akurat do zwierząt? Odpowiedzi znajdziesz w książce.
Przeczytaj i zakończ sukcesem każde negocjacje!


GRZEGORZ ZAŁUSKI - doświadczony negocjator, konsultant i trener biznesu. Od wielu lat wspiera działania negocjacyjne: osób prywatnych, managerów i właścicieli firm oraz całych organizacji. Wieloletni praktyk w zarządzaniu sprzedażą oraz całymi strukturami przedsiębiorstwa. Przez kilkanaście lat pracy zawodowej zajmował wysokie stanowiska managerskie w największych firmach międzynarodowych. Jako pasjonat procesów negocjacyjnych, w swojej pracy trenerskiej koncentruje się przede wszystkim na efektywności przekazywanej wiedzy, tak aby szybko zamieniała się ona w praktyczne umiejętności. Czynny mediator, wpisany do wykazu instytucji i osób godnych zaufania w Sądzie Okręgowym w Warszawie. Certyfikowany Coach, współpracujący z managerami najwyższych szczebli oraz właścicielami firm. Certyfikowany hipno-terapeuta, specjalizujący się w hipnozie konwersacyjnej, wspierającej wysiłki perswazyjne. Ekspert mowy ciała a także certyfikowany Instruktor Programu "YOU CAN`T LIE TO ME" - Body Language Institute w Waszyngtonie. Od wielu lat prowadzi szkolenia grupowe oraz wspomaga doskonalenie klientów w relacjach "face to face".
S
Szczegóły
Dział: Książki
Wydawnictwo: Mt Biznes
Oprawa: twarda
Okładka: twarda
Wprowadzono: 17.09.2017

RECENZJE - książki - Negocjacyjne zoo, Strategie i techniki negocjacji w pigułce

4.6/5 ( 30 ocen )
  • 5
    22
  • 4
    5
  • 3
    2
  • 2
    0
  • 1
    1

Justyna Gul (Qultura słowa)

ilość recenzji:467

brak oceny 1-11-2017 13:15

Jesteś gepardem czy rybą? Gepard, lis, a może słoń? Jakim typem negocjatora jesteś? Z jakimi przeciwnikami masz do czynienia w trakcie pertraktacji? Zapewne w chwili obecnej nie jesteś w stanie wymienić ich typów, podobnie, jak trudność sprawia ci ich scharakteryzowanie. Podświadomie jednak wiesz, że z pewnymi osobami negocjacje przypominają luźną rozmowę i przebiegają gładko, zaś inne okupione są intelektualnym wysiłkiem i rozlewem krwi (oczywiście w przenośni). Jak sprawić, by wszystkie negocjacje były pasjonującą grą, z której obie strony wychodzą jeśli nie zwycięsko, to przynajmniej z takim poczuciem? Najlepiej, jeśli poświęcisz nieco czasu na rozpoznanie, kto zasiada po drugiej stronie stołu i dopasujesz do jego zwierzęcej natury określone strategie i taktyki negocjacyjne. Jak to zrobić? Niezbędnej wiedzy dostarcza na wskroś praktyczna książka autorstwa Grzegorza Załuskiego, doświadczonego negocjatora i konsultanta oraz trenera biznesu. Poradnik, a właściwie podręcznik negocjatora, pt. ?Negocjacyjne ZOO?, opublikowany nakładem Wydawnictwa MT biznes, to narzędzie, które pomoże ci lepiej zrozumieć biznesowego partnera i sprawniej prowadzić negocjacje typu win-win. To książka niezbędna w biblioteczne każdego, kto gra w grę zwaną negocjacjami, niezależnie od tego, czy robi to zawodowo czy też na polu osobistym. Książka podzielona jest na dwie części, z czego pierwsza, licząca sobie zaledwie trzydzieści stron, stanowi wprowadzenie do tematu negocjacji, rozwiewa ewentualne wątpliwości co do tego, czym negocjacje są i jakie są etapy ich prowadzenia. Autor zawarł tu również kilka rad dotyczących prowadzenia każdych negocjacji, które znacząco ułatwią dochodzenie do celu. Jednak to druga część książki jest szczególnie cenna dla tych, którzy prowadzą negocjacje, nie tylko wówczas, kiedy robią to na płaszczyźnie zawodowej. W poszczególnych rozdziałach książki, autor charakteryzuje główne typy przeciwników z którymi mamy do czynienia, prowadząc rozmowy ? słonia, żółwia, lisa, rybę i geparda. Załuski, w niezwykle obrazowy sposób charakteryzuje poszczególne te typy negocjatorów, dokładnie przedstawiając etapy negocjacji z przedstawicielami każdego z tych gatunków, dając wskazówki, w jaki sposób z każdym z nich negocjować oraz podając taktyki, które w stosunku do nich są skuteczne. Każda z tych charakterystyk zawiera również przykład ? autor, bazując na swoich doświadczeniach w charakterze konsultanta i negocjatora, opisuje określoną sytuację negocjacyjną oraz sposób, w jakim w danym przypadku negocjacje zostały poprowadzone. Czytelnik dowiaduje się, że ze słoniem nie warto prowadzić negocjacji z pozycji siły, że potrafi być on podstępny i mściwy, ale większość konfliktów ostatecznie rozwiązuje pokojowo. Z kolei żółwia cechuje powolność, a najlepszą strategią jest szczegółowe przygotowanie propozycji, oparte na dokładnych wyliczeniach, unikanie prowokacji i agresji. Z kolei w przypadku lisa sprawdzi się taktyka ?dobry i zły policjant?, bowiem z tym gatunkiem negocjatora konieczna jest emocjonalna rozmowa, przy jednoczesnej chłodnej ocenie faktów. Rybie natomiast należy pozwolić przemawiać, wykazując się przy tym sprytem i chłodną ocena faktów i pod żadnym pozorem nie wytykając jej niekompetencji. W przypadku geparda już na samym początku należy dokładnie określić swoje cele, opierając swoje argumenty na obrazowych przykładać. By lepiej zapamiętać zarówno cechy szczególne, jak i sposób postępowania, do każdej z charakterystyk została dołączona mapa myśli. Nie bez znaczenia dla odbioru książki są też rysunki Anny Domaszewskiej, doskonale dopełniające opisy kolejnych negocjatorów, dokonane przez autora. To sprawia, że ?Negocjacyjne ZOO? jest poradnikiem, którego wartość można ocenić niemal natychmiast po lekturze, pod warunkiem oczywiście, że zadamy sobie trud rozpoznania typu negocjatora i przywołania odpowiedniego sposobu prowadzenia z nim rozmów. To zaś da nam niemal 100-procentową gwarancję sukcesu!

Jacek

ilość recenzji:1

brak oceny 24-10-2017 23:34

Książka maksymalnie praktyczna, od razu przechodzimy do życiowych przykładów. Prosty czytelny język, chyba najlepsza książka negocjacyjna jaką czytałem, szczerze polecam